DISKUZE K ČLÁNKU

"Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Týmy se podle ředitele Renault Cyrila Abiteboula po několika jednání ani o píď nepřiblížili dohodě o pohonných jednotkách pro sezónu 2021. Velcí jsou pro zachování motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), řešení podle nich do té doby dostatečně zlevní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 04.01.2018 21:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 03.01.2018 08:09
Myslím že Abiteboulova myšlenka "Neomezujme… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Tři motory za sezónu, kterou neustále prodlužují počtem závodů povede ke dvěma věcem - větší poruchovostí nebo snížením max. výkonu, aby ty kilometry dokázal ujet. Viz letos Rencek.
    Asi tak - osobně nevím, jak z toho ven. Současné PJ jsou drahé už z principu jejich konstrukce a požadavků, jejich cenu může snížit jen sériovost, která se u F1 jaksi nenosí. El_senor má dobrý nápad v celkové ceně za sezónu bez ohledu na počet motorů, co si která stáj s dodavatelem motorů uhádá je pak její věc. Osobně si myslím, že snížení ceny je možné jen zastavením dalšího vývoje a jen výrobou toho, co se doposud podařilo sestrojit. Viz osmiválcové Cosworthy. které byly dlouhé roky prakticky beze změny. Problém ale je, že pak vezmeme možnost Ferrari, Renckovi a Hondě dohnat Mercedes, takže tudy také cesta nevede.
    Chce to změnu, ale jakou? Automobilky návrat k atmosféře nechtějí. A osobně mě nic, co by bylo použitelné pro F1, kromě spalovacích motorů, nenapadá...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Myslím že Abiteboulova myšlenka "Neomezujme jejich potenciál spotřebou paliva, životností komponent a motorovými penalizacemi," není nejšťastnější. Maximální množství paliva na závod je dobrý způsob jak udržet maximální výkon motoru pod kontrolou, a schopnějším motorářům nabízí výhodu.

    A zrušení limitu na počet motorů na sezonu také napovažuji za dobré řešení, opět by to u bohatých týmů rozjelo "závody ve zbrojení" a vyrovnanosti pole by to nepomohlo. Osobně bych se přimlouval za cca. 5 motorů na sezonu při 20 závodech, to je myslím rozumný kompromis z hlediska výkonu a životnosti.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • El_Senor

      El_Senor

      89.111.77.XXX
      Souhlas, zrusil bych akorat penalizace a pocet motoru bych mozna spise omezil cenou motoru za rok. Zakaznici by tak nemuseli resit jestli jich spotrebuji 3 nebo 5 nebo 7. Byla by to vec vyrobce.
      U toho paliva asi souhlas, ikdyz bych mozna tak 10 Kg prihodil, preci jen by vice vykonu a brutalnosti F1 sluselo 03
      Otacky bych klidne pustil o ty 3000 nahoru, proc by to nemelo jit i u techto. Kolik jich z toho vyrobce dostane je kazdeho vec, je to omezene palivem.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ten finanční limit je nesmysl. Pokud motor poškodí uživatel a další motor by byl nad limit, jak se to bude řešit? A kdo posoudí, zda ten motor měl vadu z výroby a nebo byl poškozen neodborným užíváním?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • El_Senor

          El_Senor

          89.111.77.XXX
          No jestli to bylo z vyroby nebo uzivanim je v pohode. O montaz by se starali mechanici vyrobce a tudiz by nebyl problem, vzdy by to bylo na vyrobci. Pouzivanim ho znicit? Tak snad vyrobce vi co dela a softwarove ma snad vse vyreseno, aby nebylo mozne motor znicit. I z dat by bylo jasne zjistitelne, jestli byl motor pouzivan jinak nez ma (vyrobce da omezeni), coz by ale nemo stejne jit. Ja bych v tom problem az zas takovy nevidel. Stejne se jiz dnes vse pouziva jak ma a vzdy se prijde na to jak byl problem zpusoben.
          Pri nehode by si ho uzivatel zaplatil. Kdo vam da dnes neco zadarmo? Cena by byla jasna z pomeru celkove ceny za motory a pocet kusu na sezonu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Poky

            Poky

            46.254.64.XXX
            Třeba TR mělo letos problémi dle Renoltu díky nepřizpůsobení chlazení požadavkům motoru. TR tvrdí, že to tak není. Tak jak to je. Už bys měl spor a kdo by to řešil?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • achmed-cz

          achmed-cz

          212.24.138.XXX
          jakým neodborným používáním? U každého týmu jsou lidi z automobilky, kteří řídí všechny procedury. Samotný tým má na motory zanedbatelný vliv.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • eliSKA-PUNKova

        eliSKA-PUNKova

        178.41.53.XXX
        Otacky maji pusteny o 3000 nahoru - toci mirne nad 12 tisic, limit je 15 tisic. Pokud ale nezvysi povoleny sekundovy prutok, tak to nema smysl tocit vyse. A tech 10 kg paliva v nadrzi navic ma smysl take jenom tak, ze se soucasne o 10 procent zvysi sekundovy prutok paliva, jinak je to jenom vaha navic (uz tolik nemusi setrit, jak dva-tri roky naspatek)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama