"Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

PH, 3. ledna 2018, 07:35 Google+

Týmy se podle ředitele Renault Cyrila Abiteboula po několika jednání ani o píď nepřiblížili dohodě o pohonných jednotkách pro sezónu 2021. Velcí jsou pro zachování motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), řešení podle nich do té doby dostatečně zlevní.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 04.01. 21:12) Napište svůj názor
Současní výrobci po zjednodušování motorů netouží

Současní výrobci po zjednodušování motorů netouží | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Noví majitelé s FIA chtějí sice zachovat 1,6litrové V6 motory, ale místo MGU-H zvýšit výkon MGU-H, otáčky (o 3000 ot/min) a zavést více standardizovaných součástí (například řídicí elektroniku a baterie). To se ale automobilkám působícím v F1 nelíbí a k žádnému posunu i přes další výměnu názorů zatím nedošlo.

"Ne, není nic nového. Rozhovory pokračují a názory se stále liší. Musíme zlepšit současný motor, u kterého je několik věcí špatně. [Chce to] více hluku a výkonnosti," komentuje situaci ředitel Renaultu Abiteboul. Zástupci Ferrari a Mercedesu dokonce v případě navrhovaných změn pohrozili svým odchodem z F1.

A jak by si přál Renault zvýšit výkonnost pohonných jednotek, která se podle Mercedesu blíží hranici 1000 koní? "Neomezujme jejich potenciál spotřebou paliva, životností komponent a motorovými penalizacemi," odpovídá pro Auto Hebdo Abiteboul.

img-responsive

Týmy si velké změny nepřejí, podle Abiteboula by všichni museli začít od nuly a mezi výrobci by mohly vzniknout opět velké rozdíly | foto: Honda Racing F1

"Ale hlavně, zachovejme současné motory jako základ pro budoucnost. Není potřeba dělat v roce 2021 revoluci, ani ji nikdo nechce," zamítá návrhy, s kterými přišel Ross Brawn, sportovní ředitel nových majitelů F1.

"Z dnešního hlediska musím říct, že MGU-H nemám rád. Ale do roku 2020 naše problémy budeme mít pod kontrolou. Pak bude pro výrobce a zákazníky levnější. S novým konceptem motorů by všechno začalo od nuly. Výrobci by nalezli dobrá a špatná řešení, čímž by se pole znovu rozdělilo do dvou skupin. Proto nevidím důvod, proč bychom se měli odchýlit od současného konceptu," uvedl dříve Abiteboul.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 04.01.2018 21:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton usedá do svého Stříbrného šípu

Mercedes v boji o letošní titul upřednostní Hamiltona, myslí si jeho bývalý…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud