Letošní monopost Mercedesu byl ten nejobtížnější v mé kariéře, hodnotí Hamilton

Petr Hlawiczka, 27. prosince 2017, 06:20 Google+

Lewis Hamilton sice letos vyhrál titul mistra světa, ovšem s vozem, který označil za nejhůře ovladatelný ve své dosavadní kariéře ve Formuli 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton při prvním testu (tzv. shake-downu) letošního Mercedesu F1 W08 EQ Power+

Lewis Hamilton při prvním testu (tzv. shake-downu) letošního Mercedesu F1 W08 EQ Power+ | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Britský šampion v průběhu sezóny překonal rekord Michaela Schumachera v počtu pole-position a odrazil útok Sebastiana Vettela z Ferrari, jeho vůz ale zejména zpočátku nebyl příliš šetrný k pneumatikám. Potíže byly patrné na nové ultra-měkké směsi, stejně tak v pomalých částech závodních okruhů.

Na otázku, zda někdy řídil monopost, který by byl náročnější na pochopení než Mercedes F1 W08 EQ Power+, Hamilton odpovídá: "Tenhle byl ten nejnáročnější. Některé potíže se s námi táhnou léta a teprve nyní si uvědomujeme, že s tím opravdu musíme něco udělat."

"Nové, širší auto, ten problém podle mě zvýraznilo. Odlišná dynamika pneumatik byla v tomto ohledu nejtěžší. V roce 2008 to bylo s vozem taky těžké, v roce 2009 bylo auto příšerné. Tohle je skvělé, ale bylo těžké jej přimět k fungování," vysvětluje úřadující mistr světa.

img-responsive

I přes "fundamentální problémy" vozu si Hamilton dokráčel pro čtvrtý titul mistra světa | foto: Pirelli

Rychle na něm odcházely zejména zadní pneumatiky a piloti podle něj balancovali na tenké hraně: "Často jste museli jezdit trochu nad jeho možnostmi, abyste z něj dostali ten potenciál navíc, ale šlo o jemnou hranici, když jste se dostávali do této oblasti."

"Letos lidé říkali, že máme to nejlepší auto - a určitě bylo dobré, jsou u něj ale určité fundamentální potíže, u kterých bojuji, abychom je překonali. V těch okamžicích jsem cítil, že dokáže vyždímat více, než jsem byl ochotný, a to je pozitivní," hodnotí pilot Mercedesu.

"Když se spletete v nastavení, tak se často k potenciálu vozu nedostanete - auto vám zkrátka neumožní vymáčknout ten kousek navíc. Pochopení vozu mi skutečně umožnilo dostat se k tomu potenciálu a něco navíc. I když jsme se tedy v závodech trápili, tak jsme získali více, než jsme doufali," dodává.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Letošní monopost Mercedesu byl ten nejobtížnější v mé kariéře, hodnotí Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas s ochranou kokpitu v tréninku v Abú Zabí

Halo vypadá příšerně, nejraději bych ho odřezal, nešetří kritikou šéf Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud