Letošní monopost Mercedesu byl ten nejobtížnější v mé kariéře, hodnotí Hamilton

Petr Hlawiczka, 27. prosince 2017, 06:20 Google+

Lewis Hamilton sice letos vyhrál titul mistra světa, ovšem s vozem, který označil za nejhůře ovladatelný ve své dosavadní kariéře ve Formuli 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton při prvním testu (tzv. shake-downu) letošního Mercedesu F1 W08 EQ Power+

Lewis Hamilton při prvním testu (tzv. shake-downu) letošního Mercedesu F1 W08 EQ Power+ | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Britský šampion v průběhu sezóny překonal rekord Michaela Schumachera v počtu pole-position a odrazil útok Sebastiana Vettela z Ferrari, jeho vůz ale zejména zpočátku nebyl příliš šetrný k pneumatikám. Potíže byly patrné na nové ultra-měkké směsi, stejně tak v pomalých částech závodních okruhů.

Na otázku, zda někdy řídil monopost, který by byl náročnější na pochopení než Mercedes F1 W08 EQ Power+, Hamilton odpovídá: "Tenhle byl ten nejnáročnější. Některé potíže se s námi táhnou léta a teprve nyní si uvědomujeme, že s tím opravdu musíme něco udělat."

"Nové, širší auto, ten problém podle mě zvýraznilo. Odlišná dynamika pneumatik byla v tomto ohledu nejtěžší. V roce 2008 to bylo s vozem taky těžké, v roce 2009 bylo auto příšerné. Tohle je skvělé, ale bylo těžké jej přimět k fungování," vysvětluje úřadující mistr světa.

img-responsive

I přes "fundamentální problémy" vozu si Hamilton dokráčel pro čtvrtý titul mistra světa | foto: Pirelli

Rychle na něm odcházely zejména zadní pneumatiky a piloti podle něj balancovali na tenké hraně: "Často jste museli jezdit trochu nad jeho možnostmi, abyste z něj dostali ten potenciál navíc, ale šlo o jemnou hranici, když jste se dostávali do této oblasti."

"Letos lidé říkali, že máme to nejlepší auto - a určitě bylo dobré, jsou u něj ale určité fundamentální potíže, u kterých bojuji, abychom je překonali. V těch okamžicích jsem cítil, že dokáže vyždímat více, než jsem byl ochotný, a to je pozitivní," hodnotí pilot Mercedesu.

"Když se spletete v nastavení, tak se často k potenciálu vozu nedostanete - auto vám zkrátka neumožní vymáčknout ten kousek navíc. Pochopení vozu mi skutečně umožnilo dostat se k tomu potenciálu a něco navíc. I když jsme se tedy v závodech trápili, tak jsme získali více, než jsme doufali," dodává.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Letošní monopost Mercedesu byl ten nejobtížnější v mé kariéře, hodnotí Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu

Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey

Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Motor Renault Energy

Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas s ochranou kokpitu v tréninku v Abú Zabí

Halo vypadá příšerně, nejraději bych ho odřezal, nešetří kritikou šéf Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud