Halo vypadá příšerně, nejraději bych ho odřezal, nešetří kritikou šéf Mercedesu

Albert Hadáček, 26. prosince 2017, 16:59 Google+

Toto Woll si nebral servítky s ochranným systémem Halo. Dle Rakušana je toto řešení neestetické. Respektuje ale, že zvyšuje bezpečí pilotů.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 27.12. 23:15) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s ochranou kokpitu v tréninku v Abú Zabí

Valtteri Bottas s ochranou kokpitu v tréninku v Abú Zabí | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Po roce testování Mezinárodní automobilová federace oznámila, že od roku 2018 budou muset být na vozech formule 1 nainstalovány systémy Halo, tedy jakési svatozáře, jenž by měly chránit kokpit. Od roku 2019 se tento ochranný prvek objeví i v dalších sériích pod hlavičkou FIA.

Většina fanoušků i lidí přímo z branže nemůže skousnout, jak Halo vypadá. Jedním z kritiků je i šéf Stříbrných šípů Toto Wolff. "Vypadá to příšerně. Ukázali nám to na jednom brífinku. Je to prostě obrovský kus železa. Šíleně těžké. Je to úplně mimozemské. Nejraději bych to odřezal, kdybych mohl," nepáral se s tím Wolff.

Šéf Mercedesu ale respektuje bezpečnostní benefity tohoto řešení. "Musíme se ale ohlížet na bezpečí pilotů a pokud je tu něco, co by jim mohlo pomoci, tak to na naše auto dáme. Možná se v budoucnu podaří najít o něco více estetické řešení než Halo."

"S vývojem aerodynamiky to nijak výrazně nezamávalo, navíc to musejí řešit všichni. Celé to bude vážit nějakých deset kilo, které jsou navíc vysoko na autě. Bod vyvážení se tedy masivně změní a bude se to muset kompenzovat. Je to prostě celé špatně!" zakončil Rakušan.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Halo vypadá příšerně, nejraději bych ho odřezal, nešetří kritikou šéf Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 27.12.2017 23:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll v Abú Zabí

Stroll se raduje ze své první sezóny. Kritiky jsem přesvědčil, hlásá Kanaďan

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud