"Nechte nás pracovat," žádá Marchionne. Ze zákulisí Ferrari toho moc sdělit nechce

Robert RoBertino Pavelka, 4. září 2016, 23:00 Google+

Skončilo období vzletných frází o boji, který se ještě nevzdává, o nutnosti vítězit a ubírání z náskoku dominantního Mercedesu. Prezident Ferrari během Grand Prix Itálie přiznal, že sezóna 2016 nesplní cíle, které si Ferrari vytklo.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 07.09. 14:22) Napište svůj názor
Sergio Marchionne (vpravo Maurizio Arrivabene) začíná nahrazovat optimismus realistickými slovy

Sergio Marchionne (vpravo Maurizio Arrivabene) začíná nahrazovat optimismus realistickými slovy | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Když Sergio Marchionne přebíral před dvěma lety tým Ferrari, určitě si nemyslel, že pod jeho vedením se tým dostane na srovnatelnou úroveň s obdobím, kdy ještě vládl Luca di Montezemolo, či možná ještě o něco málo horší.

Po loňském náznaku a třech triumfech Sebastiana Vettela letos přišlo rozčarování v podobně bojů nikoli s Mercedesem, ale s Red Bullem. A hrozí reálné riziko, že tým skončí sezónu až na třetím místě v Poháru konstruktérů. Proto je Marchionneho projev nikoli pesimističtější, nýbrž podstatně realističtější. 

Takže nastává změna plánu - už se neusiluje o vítězné závody v letošním roce, ale soustředění se obrací plně na rok 2017. Prezident Ferrari nechce dopustit, aby ve snaze zachránit letos ještě částečnou prestiž neutrpěla příprava na příští sezónu, která bude díky změnám v pravidlech hodně důležitá.

"Nepodařilo se nám splnit naše cíle, není jediný důvod o tom pochybovat. Nemá smysl si něco namlouvat, náš vůz není tam, kde bychom ho rádi viděli, a nemyslím, že má ještě smysl ho dále vyvíjet. Myslím, že jsme v Austrálii dobře začali, domnívám se, že jsme neuspěli při vývoji vozu během sezóny, ať byly příčiny jakékoliv.

Jsem přesvědčen, že tento tým je schopen otočit kolo osudu Scuderie. Bohužel nám v této sezóně nezbývá čas. Ale dokončeme ročník 2016 nejlépe, jak můžeme, a začněme bojovat v příštím roce od prvního závodu," vyznává se Marchionne.

img-responsive

Projevil se na týmu odchod Jamese Allisona? | foto: Scuderia Ferrari

Jak to bylo s Allisonem

Je logické, že padla také otázka, nakolik bylo pro tým oslabením, když odešel technický šéf James Allison, který se se Scuderií Ferrari rozloučil minulý měsíc. Zdroje blízké týmy uvádějí, že Marchionne prosazoval novou strukturu týmu, v níž by Allison byl spoluodpovědný za přípravu šasi a hnacího ústrojí.

Brit ale odmítl s tím, že stávající struktura týmu je podle něj správná. Mezitím prošla lhůta určená ke zhodnocení výsledků, a protože nebylo dosaženo zlepšení, Allison se poroučel. V současné době o jeho služby eminentně usilují Renault a Williams.

"Neustále se snažíme najít odpověď na všechny problémy pouze v osobně jediného člověka. James byl skvělý technik a myslím, že měl spoustu schopností, které byly pro dané oblasti přínosem. Ale nikdy se nezabýval pohonnou jednotkou a ani nebude.

Mattia Binotto ano, a stojím si za tím, že od konce roku 2014 odvedl skvělou práci, proto jsme dnes tam, kde jsme. Myslím, že je v naší struktuře velkým talentem. Na rozdíl od některých jiných lidí nehledám žádného hrdinu, který přijde a všechno změní. Míra dovedností pracovníků ve Scuderii je obrovská, jen je nechte pracovat," žádá Marchionne.

img-responsive

Marchionne oceňuje schopnosti Mattia Binotta | foto: Scuderia Ferrari

Podle mediálního oddělení má Scuderia Ferrari nyní strukturu, která je více korporátní a podle některých odborníků by se dala přirovnat k modelu společnosti Procter & Gamble. Je zde větší dohled a přehlednější složení. Tým ale není ochoten sdělit bližší informace o tom, kdo má pod vedením Mattia Binotta jakou funkci a kdo se stará o šasi a pohonnou jednotku. Jisté je, že vůz pro rok 2017 navrhoval opět Simone Resta, šéfkonstruktér a tvůrce vozu pro letošní rok.

Vytisknout

Diskuze: "Nechte nás pracovat," žádá Marchionne. Ze zákulisí Ferrari toho moc sdělit nechce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 07.09.2016 14:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vítězný tým Mercedes po závodě na Monze

FOTO: Závod na Monze - síla Mercedesů, Vettel na pódiu a vášniví tifosi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud