Capito u McLarenu chystá změny, Alonsa chce udržet i po roce 2017

Petr Hlawiczka, 29. listopadu 2016, 06:30 Google+

Nový šéf McLarenu Jost Capito je odhodlaný udržet Fernanda Alonsa i po sezóně 2017, v níž mu vyprší smlouva.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 30.11. 08:33) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MP4-31

Fernando Alonso s McLarenem MP4-31 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Španělský jezdec se nechal slyšet, že současné monoposty F1 jej už moc nebaví. Chce si ale počkat na jejich zrychlení po rozsáhlých technických změnách v příštím roce, a pak rozhodnout o své další budoucnosti.

"Pokud budou auto a motor dobré a on si bude nová pravidla užívat, pak nevidím důvod, proč by neměl zůstat. Fernando je pro náš tým velmi hodnotný a měli bychom udělat všechno pro to, abychom ho udrželi," uvádí nový šéf McLarenu, který přišel z Volkswagenu.

Přátelství s Carlosem Sainzem starším v rallye mu pomohlo vytvořit si přátelství s Alonsem: "Carlos má dobrý vztah s Fernandem a já mám dobrý vztah s Carlosem - to hodně přispělo k velmi rychlému a velmi dobrému vztahu s Fernandem."

img-responsive

Fernanda Alonsa si McLaren velmi cení | foto: Honda Racing F1

V rozhovoru pro BBC uvádí, že odchod Dennise, jenž ho dostal do McLarenu, nikterak neoslabilo jeho touhu pracovat pro stáj z Wokingu: "Ron tady zaměstnal všechny, protože byl ve vedení. Ale já jsem se k McLarenu připojil, toť vše." 

Příští rok podle něj dojde k velkému pokroku ve výkonnosti: "Očekávám zlepšení na voze McLarenu a velký pokrok Hondy v oblasti motoru. Určitou chvíli to vždy trvá, než se zformuje tým s takovým novým partnerem. McLaren s Hondou již dříve byli partnery, to už je ale dávno.

Všichni noví lidé jsou do toho zapojeni a Hondě nějakou dobu trvá, než pochopí, jak funguje McLaren, a McLarenu, jak funguje Honda. Myslím, že jsme to nyní dosáhli. Jde o velmi dobré partnerství a kluci u Hondy lépe rozumí tomu, co je třeba dostat z šasi, a my také lépe rozumíme tomu, co je zapotřebí ze strany motoru. Neočekávám jen zlepšení obou těchto věcí, ale rovněž zlepšení celkového partnerství," pokračuje Capito.

img-responsive

Honda rozumí lépe McLarenu, McLaren zase Hondě | foto: Honda Racing F1

Ve struktuře týmu už nějaké změny prosadil závodní ředitel Eric Boullier, Němec ale chce provést několik dalších. Nicméně věří, že ty správné lidi pro návrat k vítězstvím už mají.

"Musíme udělat spoustu změn - ale u změn si musíte vždy dát pozor na to, jak a kdy je provádíte. Jsem hodně čitelný. Mám jasné přání, pokud jde o to, co by se mělo udělat. Vedl jsem rozhovory s mnoha zaměstnanci od uklízeček po závodního ředitele a myslím si, že vím, co je třeba udělat. Zejména je zapotřebí kulturní změna - musíme se proměnit více v závodní tým," upozorňuje Capito.

Nezmínil ale, nakolik hodlá měnit strukturu, kterou zavedl Eric Boullier. Šéfem aerodynamiky je Peter Prodromou, kterého přetáhli z Red Bullu, na vývoj a inženýry dohlíží Matt Morris, jenž kdysi přišel ze Sauberu, roli technického ředitele zastává Tim Goss, přičemž se všichni zodpovídají Boullierovi a provoznímu řediteli Jonathanovi Nealovi - nikoliv jednomu technickému lídrovi, jako je tomu u Mercedesu, Red Bullu či Ferrari.

img-responsive

Příští rok očekává Capito další velký pokrok | foto: McLaren

Zůstane tato struktura zachována? "Na to je ještě brzy. Nepůjde o hierarchický personál. Z principu hierarchie se musíme stát štíhlejší a ne složitější. Možná nepůjde o obvyklou organizaci, bude však velmi jasná všem, kteří do ní budou zapojeni.

Musíme mít ty správné lidi na správných pozicích, ale všichni si musí uvědomovat vlastní zodpovědnosti a závazky. Inženýrský tým, který máme, je fantastický - o tom jsem zcela přesvědčen," dodává výkonný ředitel McLarenu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Capito u McLarenu chystá změny, Alonsa chce udržet i po roce 2017

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 30.11.2016 08:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica nedostal příležitost si otestovat Williams z roku 2014

Kubica se testu se starým Williamsem nedočkal, otevírají se dveře pro di Restu?

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg za Maxem Verstappenem ve Velké ceně Abú Zabí

"To snad ne?!" Rosberg o pokynu k předjetí Verstappena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  2. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  3. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  4. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  5. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  6. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

reklama