Co se děje s Renaultem? Jeho šéf přiznává chybu v přípravě motorů pro Mexiko

Petr Hlawiczka, 30. října 2017, 15:50 Google+

Renault přiznává, že byl v přípravách svých pohonných jednotek na Velkou cenu Mexika příliš agresivní, což se projevilo o víkendu v mnoha závadách a následných výměnách komponentů.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 30.10. 22:15) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault Energy

Pohonná jednotka Renault Energy | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Max Verstappen s Red Bullem poháněným Renaultem sice dokázal vyhrát, ale jeho týmový kolega Daniel Ricciardo do cíle nedojel, kvůli problémům s francouzským motorem musel odstoupit také Nico Hülkenberg z továrního týmu či Brendon Hartley z Toro Rosso. A už před závodem musela stáj z Faenzy měnit agregát u obou pilotů. Co se stalo?

"Udělali jsme chybu v úsudku při přípravě, když jsme se snažili vyvážit výkonnost se spolehlivostí. Když se podíváte na rychlost vozu o víkendu, tak je jasné, že spousta týmu sem přijela s tím správným přístupem, pokud jde o vyladění parametrů motoru a šasi," uznává šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

Renault po prvotních poruchách snížil otáčky turba ze 108 000 ot/min na 102 000 ot/min, což jej v čase na kolo stálo 0,15 s. Ani to však nepomohlo. Kvůli vysoké nadmořské výšce točí turbo více než obvykle a je blíže k pravidly stanovenému maximu (125 000 ot/min).

"Jsme extrémně soutěživí. Odvrácenou stránkou toho je, že jsme nebyli schopni zajistit tu správnou míru spolehlivosti pro danou úroveň výkonnosti. Zároveň jde ale o úsudek, který umožnil vozu poháněnému Renaultem dostat se na nejvyšší příčku pódia," vyzdvihuje pro Autosport dále Francouz.

img-responsive

Pohonné jednotky Renault v Mexiku zlobily | foto: Renault Sport F1

"Jde o klimatické podmínky, ale ty jsme znali. Závodíme tady dva roky. Víme, co očekávat, není pro to omluva," uvádí na adresu závodní dráhy, která se nachází v řídkém vzduchu ve výšce 2285 m n. m.

"Musíme zřejmě zaujmout pokornější postoj a přijmout fakt, že motor je třeba si hlídat. Musíme porozumět tomu, co se v přípravě na tento víkend pokazilo," vybízí dále Abiteboul.

Mercedes zvolil jiný přístup - byl opatrnější
Poté si všímá, jak se Lewis Hamilton s Mercedesem trápil, když se musel probíjet polem zezadu: "Když se podíváte na Mercedes, tak jsme pozorovali, že Hamilton se dostával do závodu úplně jinak, než v jiných podnicích.

Trápil se s předjetím Fernanda [Alonsa], nemohl předjet Magnussena či Sainze. To hodně vypovídá o tom, jak Mercedes k tomuto víkendu přistoupil, což by mělo být příkladem pro následující roky," bere si ponaučení šéf Renaultu.

img-responsive

Max Verstappen musel snížit výkon svého motoru, přesto dokázal v pohodě vyhrát | foto: Red Bull Content Pool

U Red Bullu trnuli hrůzou
Šéf Red Bullu Christian Horner prožíval na boxové zídce muka: "Mohli jsme jen hlídat teploty v Maxově voze a držet je co nejníže. Proto jsme snížili průtok paliva. Vybudovali jsme si takový náskok, že jsme jezdili s tak nízkými teplotami, jako například v Japonsku. Max odvedl velmi dobrou práci, když udržel vše pod kontrolou."

Několikrát ale svého šéf vystrašil zajetím nejrychlejšího kola. Piloti Red Bullu jsou totiž finančně odměňováni, pokud se jim to povede, proto Horner po inženýrech chtěl, aby Verstappenovi během závodu neřekli, že jej překonal Vettel. Max si toho ale mohl i tak povšimnout na velkých obrazovkách kolem trati.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co se děje s Renaultem? Jeho šéf přiznává chybu v přípravě motorů pro Mexiko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 30.10.2017 22:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergej Sirotkin v závodě v Číně

Proč je Williams tak pomalý? Slova se ujali oba jezdci

Stoffel Vandoorne v tréninku v Bahrajnu

McLaren ví, že musí zlepšit maximální rychlost. V Ázerbájdžánu by se mu to mohlo vymstít...

RTL centrum

Formuli 1 si nově naladíte v UHD! Víte kde?

Doposud byla zrcátka na kokpitu

FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

Daniel Ricciardo se velmi těšil ze svého vítězství v závodě v Číně

Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

Nico Hülkenberg a Carlos Sainz v závodě v Melbourne v Austrálii

Sainz s Hülkenbergem jsou klíčem pro hladší vývoj vozu, chválí Bell

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton slaví svůj 4 titul mistra světa v Mexiku

FOTO: Velká cena Mexika a mistrovské oslavy Lewise Hamiltona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

  4. Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

  5. Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

  6. Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud