DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 24.01.2018 13:23 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád zdůraznuje hlučnost . Mám rád zvuk jednoválcové pětistovky , ale abych to vytahoval jako parametr motoru ........to mě vůbec nezajímá. V F1 má být moderní, složitý motor , který ne každý by uměl vyrobit. Takový technický bonbonek, vždyt je to královna motosportu.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně. Pravdou je, že by to měl být tichý markteing, kde snažení o zlepšení by mělo probíhat v tichosti. Co se ale samotného zvuku týče vzpomeňte na úvodní znělku F1 v době 10-ti (možná i 8-mi) válců. V podstatě zvuk projíždějící formule byl jeho doménou. Takže ano je to velice důležitý aspekt, ale ne nemělo by se to stavět na odiv jako třeba výkon (který vidět reálně není a udiví zejména to číslo) zvuk je prostě podprahový vjem, který může umocnit jedinečnost F1.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      194.228.76.XXX
      Kdo nebyl nazivo na okruhu, tak moc asi nevi o cem mluvi, nebo ho zvuk neoslovuje.
      Byl jsem mimo jine letos na Monze a v mezicase tam jezdily starsi formule predelane na dvoumistne a poradatele v nich vozili ruzne slavne osobnosti. Jezdily tam dve a ten famozni zvuk ve srovnani s F1ckama dneška to bylo fakt uplne neco jineho. Proste famoza a nadhera. Nadherne se jezily chlupy a ten zvuk prezentoval brutalni silu toho motoru. Vzdyt ony jsou vyrazne mene hlucne dnesni F1 i proti serii Formule 2. Ty kdyz projizdely, tak ten zvuk byl mnohem vetsi lahoda, nez potom F1. Ten rev k tomu patri a bez zvuku je to polovicni zazitek.

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Já bych nepodezříval všechny spokojené se současným zvukem, že neví, o čem mluví nebo že nebyli na okruhu naživo. Můžu ti říct, že to je v pit-lane na hraně... skoro na hranici bolesti. Hlučné jsou ty motory teď podle mě akorát. Když se formule rozjíždí, tak cítíš, jak tebou prochází zvuková vlna. Když stojíš někde na kopci u okruhu, tak to může být slabší, ale to lidé u TV diváci stejně nepoznají a podle mě není třeba, aby v sousedním městě neslyšeli rádio doma rádio 03

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.66.XXX
          Docela souhlasím s výše uvedeným názorem na nedostatečnost zvukového projevu současných agregátů. Do Monzy jezdím již řadu let a tyto motory velké emoce nevzbuzují. A to nejen samotnou úrovní hluku, ale i jeho charakterem. Taková Honda, to byla naprostá ostuda vzbuzující skoro až posměch. Bez urážky.

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ja bych tomu i veril, ze vetsina z tech co to vubec nevadi, na zavodech v realu nebyla. Chapu, ze v pitlane je to neco jineho, ale byl jsem letos na tribune cca 20-30 metru od trate a zkratka to neni ono a ty dvoumistne formule jasne ukazaly, jaky obrovsky rozdil to je.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Já byl naživo na Formuli 1 asi sedmkrát se starými V10 a V8, a bylo to za hranou, bez sluchátek či špuntů v uších bych to absolutně nedal, z malým dítětem vůbec ne. Na současných hybridech jsem byl na živo dvakrát, a bez špuntů je to na hraně, syn si uši často ucpával.

        Přitom když si odmažu hlučnost, tak současné motory mají mnohem zdravější zvuk, ze zvuku je poznat že ten motor fakt má výkon, předchozí generace byly hlavně hlučné. Ohromně je to znát při srovnání s F2 (dříve GP2), ty hodně řvou a přitom "nejedou".

        Za mě jsou současné motory pokud jde o hluk maximem toho, co jsem jako divák na okruhu ochoten akceptovat.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • badys

          badys

          46.13.68.XXX
          Já bych řekl , že posměch vzbuzovala Honda hlavně svojí rychlostí a ne zvukem , aspon pro mne. Kdyby jezdila včele a na rovinkách předjížděla ostatní , tak by zvuk Hondy nikoho moc nezajímal. Řešili by tak akorát, jak Hondu výkonově dotáhnout . S parametrem "charakter zvuku" ,tomu rozumím a chápu , že se to bude posuzovat různě. No a mě na zvuku motoru bere právě ten jeho charakteristický zvuk. I elektromotor má pro mne zajímavý zvuk. Samotná úroven hluku není pro mě podstatný parametr.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.85.XXX
          Na sluch si dávám pozor, přesto od nástupu hybridní éry jsem na F1 chrániče (sluchátka) nepotřeboval a to ani při startu závodu. Zažil jsem V10 i V8 a to bylo jiné maso. A ta střelba do výfuku zejména při podřazování do zatáčky byla fantazie...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.85.XXX
            Promiň, ale aby technický skvost zněl jak prdlavka je opravdu přinejmenším nevhodné. Už i u nás v kanclu si příznivci WRC z formule 1 dělají legraci.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            178.209.132.XXX
            Někdo je na můj nick asi alergický a mínusuje mě, kde se dá. 12

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Ta střelba do výfuku byla hodně o manuálním řazení bez pořádné synchronizace, takže opět jen nezdravý zvuk.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              178.209.132.XXX
              Že by měly formule pár let dozadu úplně jiné převodovky a jiný systém řazení? Nedělej z těch atmosfér dřevěná auta. Tady je na vině spíše to turbodmychadlo. Pokud bych měl někde hledat nezdravý zvuk, tak je to právě u Hondy.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Milan B.

          Milan B.

          88.80.244.XXX
          Hlučnejším motorom TV uberie hlasitosti, aby bolo počuť komentátorov. Komentár je najdôležitejší.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama