DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 24.01.2018 13:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovalo 7 lidí) 15.11.2017 11:34
Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně.… »
» badys (Hlasovalo 6 lidí) 15.11.2017 11:13
Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 15.11.2017 10:04
Ross ví co dělá, snad neustoupí tlaku na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Hlučnejším motorom TV uberie hlasitosti, aby bolo počuť komentátorov. Komentár je najdôležitejší.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
To je nejaký "protimluv". Automobilky chcú motory, ktoré sa nehodia do sériových áut, ani na závodenie.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000887

uzivatel000887

90.179.103.XXX
Nemůžou v F1 zůstat, protože je nemají.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Že by měly formule pár let dozadu úplně jiné převodovky a jiný systém řazení? Nedělej z těch atmosfér dřevěná auta. Tady je na vině spíše to turbodmychadlo. Pokud bych měl někde hledat nezdravý zvuk, tak je to právě u Hondy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Ta střelba do výfuku byla hodně o manuálním řazení bez pořádné synchronizace, takže opět jen nezdravý zvuk.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

85.239.64.XXX
Ross to je vážně čím dál větší řízek

Co tak aby se umožnil TDI hybrid? Třeba by přišlo Audi. a stačili by 2 motory na sezónu bohatě

Fatální je krok zpět - to je skoro nemyslitelné - mít něco sofistikovaného - špičkového a pak to chtít o něco zprimytivnit a přitom tvrdit, že je to špička
Příznivci techniky se jim budou znechuceně smát, zvláště kecům o špičce, když každý bude vědět že je šizená jak .... nějaká trapná zmrzlina
F1 byl podle mě odjakživa nikoli až tak o jezdcích a bojích - ale o odvaze (tu zcela eliminovali a udělají další krok) a o Vozech
Schválně kdo měl raději plakát "Jezci Formule 1"???
(Já měl samozřejmě raději "Vozy F1") ... no nic komedie pokračuje

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
No jen si poslužte 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Někdo je na můj nick asi alergický a mínusuje mě, kde se dá. 12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
podle mě by měli hlavně definovat, čeho chtějí dosáhnout a potom teprve se snažit ušít nějaká pravidla. Zatím jde vše proti snížení nákladů a stejně tak pochybuju, že se najde nějaký další výrobce, který bude riskovat podobnou blamáž jako Honda. Upřímně řečeno, v současné době a s palivovým a životnostním omezením je cena vývoje jakékoliv hybridní jednotky cenou nad možnostmi jakéhokoliv ladiče a zároveň určitě nad cenou, kterou by byla ochotna investovat jakákoliv automobilka s vidinou pravděpodobné blamáže.
Pokud chtějí jen umožnit vstup dalším výrobcům, tak bych volil formu zvýšení počtu motorů na sezonu, alespoň na 10 a technologickou náročnost bych řešil sdílením alespoň rok starých výkresů všech výrobců, která by byla za nějakou rozumnou cenu poskytnuta přes FIA zájemci o vstup. Tím by dostal základ na němž by byl schopen postavit konkurenceschopný motor a současní výrobci by nemuseli investovat do vývoje úplně nového motoru, takže by se vlk nažral a koza zůstala celá. FIA by to mohla podmínit ještě dalším snížením ceny pro zákaznické týmy, na což by výrobci nemohli moc namítat, když by byl prodloužen životní cyklus současných motorů...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.85.XXX
Souhlas.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.85.XXX
Promiň, ale aby technický skvost zněl jak prdlavka je opravdu přinejmenším nevhodné. Už i u nás v kanclu si příznivci WRC z formule 1 dělají legraci.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.85.XXX
To by bylo jako za deště - výhodu by měl jenom ten úplně vpředu 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.85.XXX
Na sluch si dávám pozor, přesto od nástupu hybridní éry jsem na F1 chrániče (sluchátka) nepotřeboval a to ani při startu závodu. Zažil jsem V10 i V8 a to bylo jiné maso. A ta střelba do výfuku zejména při podřazování do zatáčky byla fantazie...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
badys

badys

46.13.68.XXX
Já bych řekl , že posměch vzbuzovala Honda hlavně svojí rychlostí a ne zvukem , aspon pro mne. Kdyby jezdila včele a na rovinkách předjížděla ostatní , tak by zvuk Hondy nikoho moc nezajímal. Řešili by tak akorát, jak Hondu výkonově dotáhnout . S parametrem "charakter zvuku" ,tomu rozumím a chápu , že se to bude posuzovat různě. No a mě na zvuku motoru bere právě ten jeho charakteristický zvuk. I elektromotor má pro mne zajímavý zvuk. Samotná úroven hluku není pro mě podstatný parametr.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
pard

pard

141.170.129.XXX
Co tak motor Trabant Turbo?Vydržel by víc závodů byl by levný,každý si ho může upravit jak chce závodilo by se pokud by se piloti neudusili z té vůně Obávám se ,že nebýt to dvoutakt začnou o tom ti šašci uvažovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
U mím si představit reálný zcénář co nastane pokud LM a FIA prosadí svou, příjdou jednodušší motory, a zároveň TOP týmům šáhnou na bonusy. Mercedes oznámí že odchází z F1 (to je o jeden tým a jednodo dodavatele PU méně), zároveň Ferrari příjde o TOP soupeře, příjde o své bonusy, zůstane mu Renault, Honda a "limonády", takže Ferrari odchází rovněž...

A máme zde další tuctovou sérii. 02

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Ros pořád mluví o tom, jak jsou současné motory drahé a jak je nikdo nechce vyrábět, přitom má Formule 1 čtyři dodavatele. Série CART má jednoduché a levné motory a přitom jen dva dodavatele. Takže v tomhle zjevně problém nebude.

Nevěřím tomu že po zavedení levnějších a jednodušších motorů bude mít Formule 1 v roce 2021 více dodavatelů PU, naopak se vsadím, že jich bude méně.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Já byl naživo na Formuli 1 asi sedmkrát se starými V10 a V8, a bylo to za hranou, bez sluchátek či špuntů v uších bych to absolutně nedal, z malým dítětem vůbec ne. Na současných hybridech jsem byl na živo dvakrát, a bez špuntů je to na hraně, syn si uši často ucpával.

Přitom když si odmažu hlučnost, tak současné motory mají mnohem zdravější zvuk, ze zvuku je poznat že ten motor fakt má výkon, předchozí generace byly hlavně hlučné. Ohromně je to znát při srovnání s F2 (dříve GP2), ty hodně řvou a přitom "nejedou".

Za mě jsou současné motory pokud jde o hluk maximem toho, co jsem jako divák na okruhu ochoten akceptovat.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
jj, Honda mela ten zvuk jiny nez ostatni a bylo to neco priserneho. Vysavac to neni ani urazka.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ja bych tomu i veril, ze vetsina z tech co to vubec nevadi, na zavodech v realu nebyla. Chapu, ze v pitlane je to neco jineho, ale byl jsem letos na tribune cca 20-30 metru od trate a zkratka to neni ono a ty dvoumistne formule jasne ukazaly, jaky obrovsky rozdil to je.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama