DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
22:04 16.11.2017 176.74.128.XXX
Ta střelba do výfuku byla hodně o manuálním řazení bez pořádné synchronizace, takže opět jen nezdravý zvuk.
uzivatel001890
19:42 16.11.2017 85.239.64.XXX
Ross to je vážně čím dál větší řízek
Co tak aby se umožnil TDI hybrid? Třeba by přišlo Audi. a stačili by 2 motory na sezónu bohatě
Fatální je krok zpět - to je skoro nemyslitelné - mít něco sofistikovaného - špičkového a pak to chtít o něco zprimytivnit a přitom tvrdit, že je to špička
Příznivci techniky se jim budou znechuceně smát, zvláště kecům o špičce, když každý bude vědět že je šizená jak .... nějaká trapná zmrzlina
F1 byl podle mě odjakživa nikoli až tak o jezdcích a bojích - ale o odvaze (tu zcela eliminovali a udělají další krok) a o Vozech
Schválně kdo měl raději plakát "Jezci Formule 1"???
(Já měl samozřejmě raději "Vozy F1") ... no nic komedie pokračuje
Co tak aby se umožnil TDI hybrid? Třeba by přišlo Audi. a stačili by 2 motory na sezónu bohatě
Fatální je krok zpět - to je skoro nemyslitelné - mít něco sofistikovaného - špičkového a pak to chtít o něco zprimytivnit a přitom tvrdit, že je to špička
Příznivci techniky se jim budou znechuceně smát, zvláště kecům o špičce, když každý bude vědět že je šizená jak .... nějaká trapná zmrzlina
F1 byl podle mě odjakživa nikoli až tak o jezdcích a bojích - ale o odvaze (tu zcela eliminovali a udělají další krok) a o Vozech
Schválně kdo měl raději plakát "Jezci Formule 1"???
(Já měl samozřejmě raději "Vozy F1") ... no nic komedie pokračuje
jumpman
16:02 16.11.2017 178.255.168.XXX
podle mě by měli hlavně definovat, čeho chtějí dosáhnout a potom teprve se snažit ušít nějaká pravidla. Zatím jde vše proti snížení nákladů a stejně tak pochybuju, že se najde nějaký další výrobce, který bude riskovat podobnou blamáž jako Honda. Upřímně řečeno, v současné době a s palivovým a životnostním omezením je cena vývoje jakékoliv hybridní jednotky cenou nad možnostmi jakéhokoliv ladiče a zároveň určitě nad cenou, kterou by byla ochotna investovat jakákoliv automobilka s vidinou pravděpodobné blamáže.
Pokud chtějí jen umožnit vstup dalším výrobcům, tak bych volil formu zvýšení počtu motorů na sezonu, alespoň na 10 a technologickou náročnost bych řešil sdílením alespoň rok starých výkresů všech výrobců, která by byla za nějakou rozumnou cenu poskytnuta přes FIA zájemci o vstup. Tím by dostal základ na němž by byl schopen postavit konkurenceschopný motor a současní výrobci by nemuseli investovat do vývoje úplně nového motoru, takže by se vlk nažral a koza zůstala celá. FIA by to mohla podmínit ještě dalším snížením ceny pro zákaznické týmy, na což by výrobci nemohli moc namítat, když by byl prodloužen životní cyklus současných motorů...
Pokud chtějí jen umožnit vstup dalším výrobcům, tak bych volil formu zvýšení počtu motorů na sezonu, alespoň na 10 a technologickou náročnost bych řešil sdílením alespoň rok starých výkresů všech výrobců, která by byla za nějakou rozumnou cenu poskytnuta přes FIA zájemci o vstup. Tím by dostal základ na němž by byl schopen postavit konkurenceschopný motor a současní výrobci by nemuseli investovat do vývoje úplně nového motoru, takže by se vlk nažral a koza zůstala celá. FIA by to mohla podmínit ještě dalším snížením ceny pro zákaznické týmy, na což by výrobci nemohli moc namítat, když by byl prodloužen životní cyklus současných motorů...
Easy
09:14 16.11.2017 46.135.85.XXX
Na sluch si dávám pozor, přesto od nástupu hybridní éry jsem na F1 chrániče (sluchátka) nepotřeboval a to ani při startu závodu. Zažil jsem V10 i V8 a to bylo jiné maso. A ta střelba do výfuku zejména při podřazování do zatáčky byla fantazie...
badys
09:12 16.11.2017 46.13.68.XXX
Já bych řekl , že posměch vzbuzovala Honda hlavně svojí rychlostí a ne zvukem , aspon pro mne. Kdyby jezdila včele a na rovinkách předjížděla ostatní , tak by zvuk Hondy nikoho moc nezajímal. Řešili by tak akorát, jak Hondu výkonově dotáhnout . S parametrem "charakter zvuku" ,tomu rozumím a chápu , že se to bude posuzovat různě. No a mě na zvuku motoru bere právě ten jeho charakteristický zvuk. I elektromotor má pro mne zajímavý zvuk. Samotná úroven hluku není pro mě podstatný parametr.
airwar1939
20:36 15.11.2017 176.74.128.XXX
U mím si představit reálný zcénář co nastane pokud LM a FIA prosadí svou, příjdou jednodušší motory, a zároveň TOP týmům šáhnou na bonusy. Mercedes oznámí že odchází z F1 (to je o jeden tým a jednodo dodavatele PU méně), zároveň Ferrari příjde o TOP soupeře, příjde o své bonusy, zůstane mu Renault, Honda a "limonády", takže Ferrari odchází rovněž...
A máme zde další tuctovou sérii.
A máme zde další tuctovou sérii.
airwar1939
20:29 15.11.2017 176.74.128.XXX
Ros pořád mluví o tom, jak jsou současné motory drahé a jak je nikdo nechce vyrábět, přitom má Formule 1 čtyři dodavatele. Série CART má jednoduché a levné motory a přitom jen dva dodavatele. Takže v tomhle zjevně problém nebude.
Nevěřím tomu že po zavedení levnějších a jednodušších motorů bude mít Formule 1 v roce 2021 více dodavatelů PU, naopak se vsadím, že jich bude méně.
Nevěřím tomu že po zavedení levnějších a jednodušších motorů bude mít Formule 1 v roce 2021 více dodavatelů PU, naopak se vsadím, že jich bude méně.
airwar1939
20:27 15.11.2017 176.74.128.XXX
Já byl naživo na Formuli 1 asi sedmkrát se starými V10 a V8, a bylo to za hranou, bez sluchátek či špuntů v uších bych to absolutně nedal, z malým dítětem vůbec ne. Na současných hybridech jsem byl na živo dvakrát, a bez špuntů je to na hraně, syn si uši často ucpával.
Přitom když si odmažu hlučnost, tak současné motory mají mnohem zdravější zvuk, ze zvuku je poznat že ten motor fakt má výkon, předchozí generace byly hlavně hlučné. Ohromně je to znát při srovnání s F2 (dříve GP2), ty hodně řvou a přitom "nejedou".
Za mě jsou současné motory pokud jde o hluk maximem toho, co jsem jako divák na okruhu ochoten akceptovat.
Přitom když si odmažu hlučnost, tak současné motory mají mnohem zdravější zvuk, ze zvuku je poznat že ten motor fakt má výkon, předchozí generace byly hlavně hlučné. Ohromně je to znát při srovnání s F2 (dříve GP2), ty hodně řvou a přitom "nejedou".
Za mě jsou současné motory pokud jde o hluk maximem toho, co jsem jako divák na okruhu ochoten akceptovat.
Duncan66
19:21 15.11.2017 89.29.32.XXX
Ja bych tomu i veril, ze vetsina z tech co to vubec nevadi, na zavodech v realu nebyla. Chapu, ze v pitlane je to neco jineho, ale byl jsem letos na tribune cca 20-30 metru od trate a zkratka to neni ono a ty dvoumistne formule jasne ukazaly, jaky obrovsky rozdil to je.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek