DISKUZE K ČLÁNKU

"Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 18.11.2017 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovalo 7 lidí) 15.11.2017 11:34
Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně.… »
» badys (Hlasovalo 6 lidí) 15.11.2017 11:13
Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 15.11.2017 10:04
Ross ví co dělá, snad neustoupí tlaku na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • giaco

    giaco

    90.179.103.XXX
    Nemůžou v F1 zůstat, protože je nemají.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milanek

    Milanek

    85.239.64.XXX
    Ross to je vážně čím dál větší řízek

    Co tak aby se umožnil TDI hybrid? Třeba by přišlo Audi. a stačili by 2 motory na sezónu bohatě

    Fatální je krok zpět - to je skoro nemyslitelné - mít něco sofistikovaného - špičkového a pak to chtít o něco zprimytivnit a přitom tvrdit, že je to špička
    Příznivci techniky se jim budou znechuceně smát, zvláště kecům o špičce, když každý bude vědět že je šizená jak .... nějaká trapná zmrzlina
    F1 byl podle mě odjakživa nikoli až tak o jezdcích a bojích - ale o odvaze (tu zcela eliminovali a udělají další krok) a o Vozech
    Schválně kdo měl raději plakát "Jezci Formule 1"???
    (Já měl samozřejmě raději "Vozy F1") ... no nic komedie pokračuje

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    podle mě by měli hlavně definovat, čeho chtějí dosáhnout a potom teprve se snažit ušít nějaká pravidla. Zatím jde vše proti snížení nákladů a stejně tak pochybuju, že se najde nějaký další výrobce, který bude riskovat podobnou blamáž jako Honda. Upřímně řečeno, v současné době a s palivovým a životnostním omezením je cena vývoje jakékoliv hybridní jednotky cenou nad možnostmi jakéhokoliv ladiče a zároveň určitě nad cenou, kterou by byla ochotna investovat jakákoliv automobilka s vidinou pravděpodobné blamáže.
    Pokud chtějí jen umožnit vstup dalším výrobcům, tak bych volil formu zvýšení počtu motorů na sezonu, alespoň na 10 a technologickou náročnost bych řešil sdílením alespoň rok starých výkresů všech výrobců, která by byla za nějakou rozumnou cenu poskytnuta přes FIA zájemci o vstup. Tím by dostal základ na němž by byl schopen postavit konkurenceschopný motor a současní výrobci by nemuseli investovat do vývoje úplně nového motoru, takže by se vlk nažral a koza zůstala celá. FIA by to mohla podmínit ještě dalším snížením ceny pro zákaznické týmy, na což by výrobci nemohli moc namítat, když by byl prodloužen životní cyklus současných motorů...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pard

    pard

    141.170.129.XXX
    Co tak motor Trabant Turbo?Vydržel by víc závodů byl by levný,každý si ho může upravit jak chce závodilo by se pokud by se piloti neudusili z té vůně Obávám se ,že nebýt to dvoutakt začnou o tom ti šašci uvažovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Ros pořád mluví o tom, jak jsou současné motory drahé a jak je nikdo nechce vyrábět, přitom má Formule 1 čtyři dodavatele. Série CART má jednoduché a levné motory a přitom jen dva dodavatele. Takže v tomhle zjevně problém nebude.

    Nevěřím tomu že po zavedení levnějších a jednodušších motorů bude mít Formule 1 v roce 2021 více dodavatelů PU, naopak se vsadím, že jich bude méně.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád zdůraznuje hlučnost . Mám rád zvuk jednoválcové pětistovky , ale abych to vytahoval jako parametr motoru ........to mě vůbec nezajímá. V F1 má být moderní, složitý motor , který ne každý by uměl vyrobit. Takový technický bonbonek, vždyt je to královna motosportu.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně. Pravdou je, že by to měl být tichý markteing, kde snažení o zlepšení by mělo probíhat v tichosti. Co se ale samotného zvuku týče vzpomeňte na úvodní znělku F1 v době 10-ti (možná i 8-mi) válců. V podstatě zvuk projíždějící formule byl jeho doménou. Takže ano je to velice důležitý aspekt, ale ne nemělo by se to stavět na odiv jako třeba výkon (který vidět reálně není a udiví zejména to číslo) zvuk je prostě podprahový vjem, který může umocnit jedinečnost F1.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      194.228.76.XXX
      Kdo nebyl nazivo na okruhu, tak moc asi nevi o cem mluvi, nebo ho zvuk neoslovuje.
      Byl jsem mimo jine letos na Monze a v mezicase tam jezdily starsi formule predelane na dvoumistne a poradatele v nich vozili ruzne slavne osobnosti. Jezdily tam dve a ten famozni zvuk ve srovnani s F1ckama dneška to bylo fakt uplne neco jineho. Proste famoza a nadhera. Nadherne se jezily chlupy a ten zvuk prezentoval brutalni silu toho motoru. Vzdyt ony jsou vyrazne mene hlucne dnesni F1 i proti serii Formule 2. Ty kdyz projizdely, tak ten zvuk byl mnohem vetsi lahoda, nez potom F1. Ten rev k tomu patri a bez zvuku je to polovicni zazitek.

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Já bych nepodezříval všechny spokojené se současným zvukem, že neví, o čem mluví nebo že nebyli na okruhu naživo. Můžu ti říct, že to je v pit-lane na hraně... skoro na hranici bolesti. Hlučné jsou ty motory teď podle mě akorát. Když se formule rozjíždí, tak cítíš, jak tebou prochází zvuková vlna. Když stojíš někde na kopci u okruhu, tak to může být slabší, ale to lidé u TV diváci stejně nepoznají a podle mě není třeba, aby v sousedním městě neslyšeli rádio doma rádio 03

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.66.XXX
          Docela souhlasím s výše uvedeným názorem na nedostatečnost zvukového projevu současných agregátů. Do Monzy jezdím již řadu let a tyto motory velké emoce nevzbuzují. A to nejen samotnou úrovní hluku, ale i jeho charakterem. Taková Honda, to byla naprostá ostuda vzbuzující skoro až posměch. Bez urážky.

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            jj, Honda mela ten zvuk jiny nez ostatni a bylo to neco priserneho. Vysavac to neni ani urazka.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • badys

            badys

            46.13.68.XXX
            Já bych řekl , že posměch vzbuzovala Honda hlavně svojí rychlostí a ne zvukem , aspon pro mne. Kdyby jezdila včele a na rovinkách předjížděla ostatní , tak by zvuk Hondy nikoho moc nezajímal. Řešili by tak akorát, jak Hondu výkonově dotáhnout . S parametrem "charakter zvuku" ,tomu rozumím a chápu , že se to bude posuzovat různě. No a mě na zvuku motoru bere právě ten jeho charakteristický zvuk. I elektromotor má pro mne zajímavý zvuk. Samotná úroven hluku není pro mě podstatný parametr.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              46.135.85.XXX
              Promiň, ale aby technický skvost zněl jak prdlavka je opravdu přinejmenším nevhodné. Už i u nás v kanclu si příznivci WRC z formule 1 dělají legraci.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ja bych tomu i veril, ze vetsina z tech co to vubec nevadi, na zavodech v realu nebyla. Chapu, ze v pitlane je to neco jineho, ale byl jsem letos na tribune cca 20-30 metru od trate a zkratka to neni ono a ty dvoumistne formule jasne ukazaly, jaky obrovsky rozdil to je.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Já byl naživo na Formuli 1 asi sedmkrát se starými V10 a V8, a bylo to za hranou, bez sluchátek či špuntů v uších bych to absolutně nedal, z malým dítětem vůbec ne. Na současných hybridech jsem byl na živo dvakrát, a bez špuntů je to na hraně, syn si uši často ucpával.

        Přitom když si odmažu hlučnost, tak současné motory mají mnohem zdravější zvuk, ze zvuku je poznat že ten motor fakt má výkon, předchozí generace byly hlavně hlučné. Ohromně je to znát při srovnání s F2 (dříve GP2), ty hodně řvou a přitom "nejedou".

        Za mě jsou současné motory pokud jde o hluk maximem toho, co jsem jako divák na okruhu ochoten akceptovat.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.85.XXX
          Na sluch si dávám pozor, přesto od nástupu hybridní éry jsem na F1 chrániče (sluchátka) nepotřeboval a to ani při startu závodu. Zažil jsem V10 i V8 a to bylo jiné maso. A ta střelba do výfuku zejména při podřazování do zatáčky byla fantazie...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

reklama