DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
17:08 15.11.2017 178.255.168.XXX
nepleť do toho penalizace, za to nemůže koncept motoru, ale nesmyslné řízení životnosti dané FIA, které byť mělo přinést úsporu je největším tvůrcem nákladů. Pokud by měli motor na víkend, tak žádné penalizace vidět nejsou a i ten vývoj by byl snažší a s tím by šla dolů i cena motorů
Easy
15:59 15.11.2017 46.135.66.XXX
Docela souhlasím s výše uvedeným názorem na nedostatečnost zvukového projevu současných agregátů. Do Monzy jezdím již řadu let a tyto motory velké emoce nevzbuzují. A to nejen samotnou úrovní hluku, ale i jeho charakterem. Taková Honda, to byla naprostá ostuda vzbuzující skoro až posměch. Bez urážky.
Petr
14:14 15.11.2017 109.81.245.XXX
Já bych nepodezříval všechny spokojené se současným zvukem, že neví, o čem mluví nebo že nebyli na okruhu naživo. Můžu ti říct, že to je v pit-lane na hraně... skoro na hranici bolesti. Hlučné jsou ty motory teď podle mě akorát. Když se formule rozjíždí, tak cítíš, jak tebou prochází zvuková vlna. Když stojíš někde na kopci u okruhu, tak to může být slabší, ale to lidé u TV diváci stejně nepoznají a podle mě není třeba, aby v sousedním městě neslyšeli rádio doma rádio
Duncan66
13:27 15.11.2017 194.228.76.XXX
Kdo nebyl nazivo na okruhu, tak moc asi nevi o cem mluvi, nebo ho zvuk neoslovuje.
Byl jsem mimo jine letos na Monze a v mezicase tam jezdily starsi formule predelane na dvoumistne a poradatele v nich vozili ruzne slavne osobnosti. Jezdily tam dve a ten famozni zvuk ve srovnani s F1ckama dneška to bylo fakt uplne neco jineho. Proste famoza a nadhera. Nadherne se jezily chlupy a ten zvuk prezentoval brutalni silu toho motoru. Vzdyt ony jsou vyrazne mene hlucne dnesni F1 i proti serii Formule 2. Ty kdyz projizdely, tak ten zvuk byl mnohem vetsi lahoda, nez potom F1. Ten rev k tomu patri a bez zvuku je to polovicni zazitek.
Byl jsem mimo jine letos na Monze a v mezicase tam jezdily starsi formule predelane na dvoumistne a poradatele v nich vozili ruzne slavne osobnosti. Jezdily tam dve a ten famozni zvuk ve srovnani s F1ckama dneška to bylo fakt uplne neco jineho. Proste famoza a nadhera. Nadherne se jezily chlupy a ten zvuk prezentoval brutalni silu toho motoru. Vzdyt ony jsou vyrazne mene hlucne dnesni F1 i proti serii Formule 2. Ty kdyz projizdely, tak ten zvuk byl mnohem vetsi lahoda, nez potom F1. Ten rev k tomu patri a bez zvuku je to polovicni zazitek.
Limbi
12:00 15.11.2017 147.228.70.XXX
Něco někomu vnutit znamená, že mu nedáš na vybranou. Mercedes byl tím kdo byl FIA požádán o vytvoření nového konceptu a Renault na něj velmi pozitivně kýval. Takže tady by se dalo říct, že když se nechala volná ruka automobilkám, tak se vytvořilo něco u čeho si sice vyhonili ego, co jsou schopní dokázat, na druhou stranu, ale F1 přišla o soutěživost a zajímavost pro běžného diváka. Motory jsou natolik složité, že odradí běžného diváka. Dřív na to člověk koukal a mohl u toho o technice mluvit. dnes nezasvěcený divák jen kouká, protože komentátor vysvětlije, že jezdec ztratil 5 pozic na startu kvůli výměně MGU-K další kvůli MGU-H... NAvíc se mu zaseklo DRS takže nemůže předjíždět... To jsou věci které diváka co si v neděli pustí F1 absolutně nezajímají. Chce vidět dobrou show a nechce koukat proč jeho oblíbený jezdec ač zajel v kvalifikaci 3 místo startuje 15-tý. Pravidla se prostě musí změnit. Motory dnes činí až neúměrně velký rozdíl mezi stájemi. Dřív byla šance, že když někdo trefil nastavení mohl závod překvapivě vyhrát (Vettel s Toro roso v Itálii), dnes si na vítězství nesáhne nikdo krom Mercedesu, letos trochu Ferrari a když se těm dvěma něco nepovede tak Red Bullu. Pokud se nepletu nikdo jiný od Kimiho vítězství s Lotusem od roku 2013 nevyhrál. Celkově elektro era od roku 2009 (KERS a DRS) je dost monotoní. Dominance bych řekl, že je díky zbytečně složité technologii, která dělá neúměrný rozdíl mezi týmy (tovární a zákazníci).
Limbi
11:34 15.11.2017 147.228.70.XXX
Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně. Pravdou je, že by to měl být tichý markteing, kde snažení o zlepšení by mělo probíhat v tichosti. Co se ale samotného zvuku týče vzpomeňte na úvodní znělku F1 v době 10-ti (možná i 8-mi) válců. V podstatě zvuk projíždějící formule byl jeho doménou. Takže ano je to velice důležitý aspekt, ale ne nemělo by se to stavět na odiv jako třeba výkon (který vidět reálně není a udiví zejména to číslo) zvuk je prostě podprahový vjem, který může umocnit jedinečnost F1.
badys
11:13 15.11.2017 46.13.68.XXX
Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád zdůraznuje hlučnost . Mám rád zvuk jednoválcové pětistovky , ale abych to vytahoval jako parametr motoru ........to mě vůbec nezajímá. V F1 má být moderní, složitý motor , který ne každý by uměl vyrobit. Takový technický bonbonek, vždyt je to královna motosportu.
daaviid23
10:54 15.11.2017 147.229.208.XXX
Tyhle motory vznikaly na popud automobilek, takže vnuceno to bylo akorát tak Ferrari.
Mimochodem si nemyslím, že by to byla až taková změna koncepce. Pořád by byla zásadní efektivita, pořád by byla zastoupena rekuperace, stejná velikost spalováku.....
Mimochodem si nemyslím, že by to byla až taková změna koncepce. Pořád by byla zásadní efektivita, pořád by byla zastoupena rekuperace, stejná velikost spalováku.....
Pepan
10:42 15.11.2017 89.24.157.XXX
Na tom vnucení se asi neshodneme, protože FIA ten koncept musela odkývat, ale i dlouhodobá koncepce by měla trochu vycházet ze stávajících podmínek a ne šmahem rušit zavedené věci, které teprve po pár letech začaly fugovat. Je jasné že se automobilky brání a Ross se diví. Přitom šéfoval asi třem týmům, takže ví jak to chodí a jaká je návratnost investic do takových zařízení.Ono se skutečně může stát že nové motory budou ještě dražší než ty stávající, protože automobilky nebudou mít záruku dlouhodobosti a nasadí cenu tak, aby se investice vrátila třeba za tři roky. Menší týmy budou řvát, že je výrobci motorů sdírají z kůže a přitom na vině bude vedení FIA, které nedává záruku dlouhodobých koncepcí.
Pepan
10:29 15.11.2017 89.24.157.XXX
Na druhé straně - automobilky do současným motorů investovaly nemalé peníze a po pár letech mají opustit tuto koncepci, která jim byla vlastně vnucena a mají vyvíjet nové motory. Na mě to působí dojmem že FIA nemá žádnou dlouhodobou koncepci a funguje tam jakýsi odezdismuskezdismus.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink ()
- Kvalifikace ()
-
Sobota
- Trénink ()
- Závod ()
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek