DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 24.01.2018 13:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovalo 7 lidí) 15.11.2017 11:34
Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně.… »
» badys (Hlasovalo 6 lidí) 15.11.2017 11:13
Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 15.11.2017 10:04
Ross ví co dělá, snad neustoupí tlaku na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nepleť do toho penalizace, za to nemůže koncept motoru, ale nesmyslné řízení životnosti dané FIA, které byť mělo přinést úsporu je největším tvůrcem nákladů. Pokud by měli motor na víkend, tak žádné penalizace vidět nejsou a i ten vývoj by byl snažší a s tím by šla dolů i cena motorů

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.66.XXX
Docela souhlasím s výše uvedeným názorem na nedostatečnost zvukového projevu současných agregátů. Do Monzy jezdím již řadu let a tyto motory velké emoce nevzbuzují. A to nejen samotnou úrovní hluku, ale i jeho charakterem. Taková Honda, to byla naprostá ostuda vzbuzující skoro až posměch. Bez urážky.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Já bych nepodezříval všechny spokojené se současným zvukem, že neví, o čem mluví nebo že nebyli na okruhu naživo. Můžu ti říct, že to je v pit-lane na hraně... skoro na hranici bolesti. Hlučné jsou ty motory teď podle mě akorát. Když se formule rozjíždí, tak cítíš, jak tebou prochází zvuková vlna. Když stojíš někde na kopci u okruhu, tak to může být slabší, ale to lidé u TV diváci stejně nepoznají a podle mě není třeba, aby v sousedním městě neslyšeli rádio doma rádio 03

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.76.XXX
Kdo nebyl nazivo na okruhu, tak moc asi nevi o cem mluvi, nebo ho zvuk neoslovuje.
Byl jsem mimo jine letos na Monze a v mezicase tam jezdily starsi formule predelane na dvoumistne a poradatele v nich vozili ruzne slavne osobnosti. Jezdily tam dve a ten famozni zvuk ve srovnani s F1ckama dneška to bylo fakt uplne neco jineho. Proste famoza a nadhera. Nadherne se jezily chlupy a ten zvuk prezentoval brutalni silu toho motoru. Vzdyt ony jsou vyrazne mene hlucne dnesni F1 i proti serii Formule 2. Ty kdyz projizdely, tak ten zvuk byl mnohem vetsi lahoda, nez potom F1. Ten rev k tomu patri a bez zvuku je to polovicni zazitek.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.70.XXX
Něco někomu vnutit znamená, že mu nedáš na vybranou. Mercedes byl tím kdo byl FIA požádán o vytvoření nového konceptu a Renault na něj velmi pozitivně kýval. Takže tady by se dalo říct, že když se nechala volná ruka automobilkám, tak se vytvořilo něco u čeho si sice vyhonili ego, co jsou schopní dokázat, na druhou stranu, ale F1 přišla o soutěživost a zajímavost pro běžného diváka. Motory jsou natolik složité, že odradí běžného diváka. Dřív na to člověk koukal a mohl u toho o technice mluvit. dnes nezasvěcený divák jen kouká, protože komentátor vysvětlije, že jezdec ztratil 5 pozic na startu kvůli výměně MGU-K další kvůli MGU-H... NAvíc se mu zaseklo DRS takže nemůže předjíždět... To jsou věci které diváka co si v neděli pustí F1 absolutně nezajímají. Chce vidět dobrou show a nechce koukat proč jeho oblíbený jezdec ač zajel v kvalifikaci 3 místo startuje 15-tý. Pravidla se prostě musí změnit. Motory dnes činí až neúměrně velký rozdíl mezi stájemi. Dřív byla šance, že když někdo trefil nastavení mohl závod překvapivě vyhrát (Vettel s Toro roso v Itálii), dnes si na vítězství nesáhne nikdo krom Mercedesu, letos trochu Ferrari a když se těm dvěma něco nepovede tak Red Bullu. Pokud se nepletu nikdo jiný od Kimiho vítězství s Lotusem od roku 2013 nevyhrál. Celkově elektro era od roku 2009 (KERS a DRS) je dost monotoní. Dominance bych řekl, že je díky zbytečně složité technologii, která dělá neúměrný rozdíl mezi týmy (tovární a zákazníci).

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.70.XXX
Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně. Pravdou je, že by to měl být tichý markteing, kde snažení o zlepšení by mělo probíhat v tichosti. Co se ale samotného zvuku týče vzpomeňte na úvodní znělku F1 v době 10-ti (možná i 8-mi) válců. V podstatě zvuk projíždějící formule byl jeho doménou. Takže ano je to velice důležitý aspekt, ale ne nemělo by se to stavět na odiv jako třeba výkon (který vidět reálně není a udiví zejména to číslo) zvuk je prostě podprahový vjem, který může umocnit jedinečnost F1.

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
badys

badys

46.13.68.XXX
Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád zdůraznuje hlučnost . Mám rád zvuk jednoválcové pětistovky , ale abych to vytahoval jako parametr motoru ........to mě vůbec nezajímá. V F1 má být moderní, složitý motor , který ne každý by uměl vyrobit. Takový technický bonbonek, vždyt je to královna motosportu.

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

147.229.208.XXX
Tyhle motory vznikaly na popud automobilek, takže vnuceno to bylo akorát tak Ferrari. 03
Mimochodem si nemyslím, že by to byla až taková změna koncepce. Pořád by byla zásadní efektivita, pořád by byla zastoupena rekuperace, stejná velikost spalováku.....

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Jako já to chápu, ale pro F1 není kontinuita těchto motorů žádoucí, to je třeba brát jako fakt.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Na tom vnucení se asi neshodneme, protože FIA ten koncept musela odkývat, ale i dlouhodobá koncepce by měla trochu vycházet ze stávajících podmínek a ne šmahem rušit zavedené věci, které teprve po pár letech začaly fugovat. Je jasné že se automobilky brání a Ross se diví. Přitom šéfoval asi třem týmům, takže ví jak to chodí a jaká je návratnost investic do takových zařízení.Ono se skutečně může stát že nové motory budou ještě dražší než ty stávající, protože automobilky nebudou mít záruku dlouhodobosti a nasadí cenu tak, aby se investice vrátila třeba za tři roky. Menší týmy budou řvát, že je výrobci motorů sdírají z kůže a přitom na vině bude vedení FIA, které nedává záruku dlouhodobých koncepcí.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Spíše bych řekl že neměla žádnou dlouhodobou koncepci, a to se teď mění. A neřekl bych že jim tyhle motory byly "vnuceny", víceméně to byl jejich vlastní výtvor. A nejvíce ho prosazoval Mercedes a Renault.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Na druhé straně - automobilky do současným motorů investovaly nemalé peníze a po pár letech mají opustit tuto koncepci, která jim byla vlastně vnucena a mají vyvíjet nové motory. Na mě to působí dojmem že FIA nemá žádnou dlouhodobou koncepci a funguje tam jakýsi odezdismuskezdismus.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Bude to proti současným automobilkám boj, ale jde vidět že si je vědom toho že dostat se z tohoto stavu je nutnost, pak to při prosazování bude mít snazší, ví ve své hlavě co je cílem.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

147.229.208.XXX
Ross ví co dělá, snad neustoupí tlaku na konzervování dnešního nedobrého stavu.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama