DISKUZE K ČLÁNKU Nezávislí výrobci návrh nových pravidel pro motory vítají, objevují se však otazníky
Nezávislí výrobci motorů - společnosti Ilmor a Cosworth - vítají nedávno prezentované návrhy na změnu pohonných jednotek v F1 od sezóny 2021.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nezávislí výrobci návrh nových pravidel pro motory vítají, objevují se však otazníky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001890
(Hlasovali 2 lidé)
07.11.2017 10:51
A kdybych to chtěl vyvíjet já - tak mi nebude… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001890
11:06 07.11.2017 85.239.64.XXXJeště ale vážně - pokud by nechali co je - samozřejmě ti co jsou ve sportu dlouho budou mít výhodu ... Ale kdyby odešli vznikne prostor pro někoho jiného - nebo kýžený jeden motor pro všechny - dokud se někdo neodhodlá vrátit se ...
Pokud je ideál, aby šance na úspěch měl každý, snadno v dosahu a levně - ... Tak tomu se říká Motokára a je to skvělá věc
Samozřejmě možná je i luxusní motokára - a to bude patrně příští F1 podle ideálu Liberty ... good-
jon
14:06 07.11.2017 194.228.59.XXXMyslíš, že závodění v motokárách je levné? Na evropské a světové úrovni je to podobná věda jako ve formulích. Navíc v kárách není zákaz testování, takže dokud jsou finance, dá se jezdit pořád.
A šance na úspěch pro každého mimo tovární stáje je také minimální. Myslíš, že Schumi, Lewis nebo Max diktovali svěťáku jen díky talentu? Každý z nich jel na osobní homologaci rámu.
Určitě je to dostupnější sport, než F1, ale náklady za sezónu motokár (národní mistrák + Evropa nebo svět nebo Italský mistrák nebo DKM) a zónový mistrák F4 jsou velice podobné.
-
-
airwar1939
09:59 07.11.2017 176.74.128.XXXTakže návrh pravidel PU pro sezony 2021 nevyhovuje současným dodavatelům, protože budou muset vyvíjet nové PU vpodstatě od nuly a bude je to stát hodně peněz. A nevyhovuje ani případným dalším dodavatelům mimo F1, protože ti na to vyvinout nové PU stejně nebudou mít peníze ani zázemí.
Tak hlavně že chce FIA šetřit.-
uzivatel001890
10:51 07.11.2017 85.239.64.XXXA kdybych to chtěl vyvíjet já - tak mi nebude vyhovovat ani Atmosferický 4 válec bez turba s karburátorem ... Proto, že bych ho musel vyvíjet od nuly ...
Navrhuji tedy!: Koňský potah! (který se navíc! bude určitě muset líbit i Ferrari - bude hned ve výhodě, protože bude mít jednoho koně navíc!) a nebude se muset vyvíjet nic (vývoj obstarala a obstará matka příroda a (šejkové)) - bude stačit na koňském trhu koupit dobrého koně :)
Tím se F1 vrátí ke svým základům a "Motor" - potah bude opět vepředu ... Sláva -
-
airwar1939
07:28 09.11.2017 176.74.128.XXXTak ono se spíše argumentovalo tím, že se musí změnit pravidla, aby neodešli Renault a Mercedes.
Problém Formule 1 je to že je to vrchol autosportu, a konstruktéři se v ní pohybují na hraně svých možností a schopností. Díky tomu je vývoj jakékoli komponenty strašně drahý.
Pokud člověk srovná PU Formule 1 s jakoukoli jinou PU, tak zjistí že v ostatních sériích se výkony motorů stěží pohybují na 50-60% možného maxima pro dané PU. Vše je svázáno cenou, životností atd.
Formule 1 má dvě možnosti, buďto postavit jeden levný motor pro všechny týmy, který si automobilky "polepí" svým názvem... ale to je bavit nebude a z F1 odejdou. A nebo jim nechají to hřiště na soupeření, a pak jedinou šancí na lepší cenu je to, že automobilka bude dodávat motory alespoň do třech týmů. Při počtu 10 týmů v poli je počet dodavatelů PU značně limitován. Prostě víc než tři dodavatelé se neuživý.
Příchod nového dodavatele do PU F1 je roven zázraku. Nový potencionální dodavatel na to nemá lidi, zázemí, znalosti, nebude mít důvěru týmů atd.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek