Nezávislí výrobci návrh nových pravidel pro motory vítají, objevují se však otazníky

PH, 7. listopadu 2017, 07:45 Google+

Nezávislí výrobci motorů - společnosti Ilmor a Cosworth - vítají nedávno prezentované návrhy na změnu pohonných jednotek v F1 od sezóny 2021.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 09.11. 07:28) Napište svůj názor
Motor Cosworthu

Motor Cosworthu | foto: Cosworth

Sdílejte článek

Podle zástupců obou společností je za existujících pravidel pro nově vstupujícího zájemce nemožné bojovat se současnými dodavateli motorů.

"Současná pravidla jsou pro nově vstupující mimo - technicky i z pohledu nutných komerčních investic. Nové návrhy to nezávislým či existujícím automobilkám umožňují," říká pro BBC Bruce Wood, který šéfuje Cosworthu. Ten se z F1 stáhl po roce 2013, kdy se přecházelo z 2,4l atmosférických motorů s KERSem na současné 1,6l hybridní pohonné jednotky s vyspělým ERS systémem.

Podle Steva Millera, jenž měl kdysi na starosti F1 program Mercedesu a nyní řídí Ilmor, nově navrhovaná pravidla "otevírají prostor pro mnohem širší škálu výrobců" tím, že návrh a stavbu F1 motorů zlevňují.

Nicméně ani velké změny, které minulé úterý oznámila FIA ve spolupráci s novými majiteli F1, nezaručují, že některý z těchto nezávislých výrobců v roce 2021 do vrcholné disciplíny motorsportu skutečně vstoupí.

img-responsive

Cosworth opustil F1 po sezóně 2013 | foto: www.cosworthformula1.com

Opravdu po změnách přijde někdo nový?

Jak Cosworth, tak i Ilmor, shodně připouštějí, že by k tomu potřebovali externí podporu (silného partnera či automobilku), než by se vrhli do vývoje motoru F1 - i za navrhovaných pravidel, která od roku 2021 už nepočítají se složitým MGU-H, jenž se stará o rekuperaci až 60 % energie.

Podle Wooda jde o "obrovskou část" toho, proč by to pro nové zájemce bylo tak těžké. "Je extrémně drahá, ohromně složitá a vždy budete mnoho let pozadu, když začnete s rekuperací tepelné energie od nuly." Jenže bojovat proti takovým gigantům, jako je Mercedes či Ferrari, nebude ani bez MGU-H pro nikoho snadné.

Miller navíc přiznává, že sehnat externího partnera je pro Ilmor "velmi, velmi nepravděpodobné." Nová pravidla by podle něj mohla přilákat spíše menší automobilky, které by mohly využít "nás nebo Cosworth jako subdodavatele."

img-responsive

Pro nové zájemce by i po velkých změnách v oblasti motorů bylo těžké se v F1 prosadit se proti velkým zavedeným týmům | foto: Daimler AG

"Klíčovou věcí je, že kdokoliv z nově příchozích by musel utratit mnohem méně. Za současných podmínek by se k tomu určitě neodhodlal nikdo z nezávislých výrobců. Kterákoliv automobilka nebo kdokoliv jiný, kdo by vstoupil nyní, tak ví, že jde o stovky milionů [liber], a jsem si jistý tím, že to by v současném světě nikdo netoleroval," pokračuje Wood.

Chápe, proč je pro současné výrobce v F1 návrh "kontroverzní," na druhou stranu je změna zapotřebí: "Není možné říct, že současné status quo může být zachováno dlouho. Pokud se jeden ze současných hráčů rozhodne odejít, pak si nemyslím, že by jej kdokoliv jiný nahradil. Proto se podle mě přiklonili k dlouhodobému pohledu a řekli: 'Asi to nebude populární, ale z dlouhodobého hlediska to sport ochrání.'"

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nezávislí výrobci návrh nových pravidel pro motory vítají, objevují se však otazníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 09.11.2017 07:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

Nico Rosberg (vlevo) s Lewisem Hamiltonem před rokem v Abú Zabí

Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nový rezervní pilot McLarenu

Talentovaný Norris střídá Buttona, stává se rezervním pilotem McLarenu pro rok…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii po penalizacích

  2. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  3. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  4. PROHLÁŠENÍ týmů po kvalifikaci v Brazílii: Alonso opět chválí šasi McLarenu

  5. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  6. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

reklama