DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!

Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 08.11.2017 13:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 5 lidé) 03.11.2017 18:52
A očekával někdo, že by si kapři vypustili rybník… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 03.11.2017 15:43
kdyby si do toho nasypal tolik co ferrari,… »
» dannak (Hlasovali 3 lidé) 03.11.2017 12:55
Places ale, Fantomasi, trochu na spatnem hrobe :)… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel000173

uzivatel000173

78.102.36.XXX
Moc ročníků v dosavadní historii F1 které by byly vyrovnané nebylo. Vždy bylo období kterému dominovala určitá značka nebo stáj. Pokud z toho chtějí udělat nějakou školní formuli aby všichni měli všechno stejné, tak v něčem takovém nemá Ferrari co dělat. S názorem vedení já osobně souhlasím už proto že filozofie Enza Ferrariho byla naprosto jiná.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.155.XXX
Ještě, že to neslyší comendatore Enzo FERRARI,. 07

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
A co je podstata F1?
F1 je souboj nejrychlejších automobilů na okruzích.
Jde ještě o sport nebo už nikoliv?
Výkonnost pilota (člověka), je ze značné části ovlivněna výkonností auta (stroje).
A proto všichni vyvíjí své stroje k "dokonalosti" v rámci daných pravidel. Pokud by se pravidla neměnila, pak jsem si naprosto jist, že bychom po nějaké době díky vzájemnému "kopírování" a vlivem kybernetického vývoje aut, sledovali závody opravdu do detailu totožných aut, jenom jinak nabarvených. Možná by výkonnost ovlivnily pohonné jednotky, kdyby byly od různých dodavatelů, ale i tam by docházelo k "přibližování" až "sjednocování".
Mocní v F1 nyní nejspíše pouze uvažují, zda "v zájmu šetření" nepřeskočit ono nutné utrácení v době, kdy se ti horší snaží dotáhnout na ty lepší. A zda rovnou pravidly nezavést z velké míry "jednotnost". Byl by to stejně umělý krok, jako jsou DRS, degradující pneumatiky, a jiné berličky. Ale možná by ušetřili hlavně těm slabším týmům více, než model Bernieho and company. Kdy týmy, které nakupují pohonné jednotky, dostávají mnohdy zastaralý a nevyvíjený materiál, jenž stejně nevydrží požadovanou zátěž a (v zájmu šetření), ani stále se snižující požadavky počtu. Pak stejně musí nakoupit další motory a náklady mají vyšší a vyšší. Za to jsou ještě penalizováni sportovně.
Tento Ecclestonovský paskvil za "podstatu F1" doufám, nepovažuješ? A nepiš mi tu, že Ecclestone pravidla nevytvářel. Já tvrdím, že on ovlivňoval všechno dění v F1.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
snebka

snebka

193.179.111.XXX
Já si v tom nelibuji, jen říkám že dominance je ve F1 už do jejího počátku (Alfa Romeo) a stejně tak už tehdy bývali outsideři (Gordini). Nebráním se pravidlům, aby byly týmy vyrovnanější, ale nechci dojít do bodu, kdy bude ve startovním poli 22 stejných formulí jen v jiných barvách to by šlo proti podstatě F1. 04

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

193.179.208.XXX
Sice nejsem pravidelny divak zamorskeho motorsportu, ale co jsem koukal, tak v drtive vetsine vitezi lide ze spicky. Diky vyrovnanejsim autum jich je vetsina a zavody jsou o to zajimavejsi stejne jako boje o titul.
Mi osobne by vubec nevadilo, kdyby se v sezone 2010 pridaly do boje o titul klidne dalsi tymy. V tom co pises bych souhlasil pouze pri jedne zasadni podmince a sice, ze rozpocty tymu by byly podobne. Ale ono tomu tak neni a v minulosti navic dochazelo k protekci nekterych tymu, zejmena Ferrarri a to jak financni, tak i technologicke, kdy Schumi najezdil desetitisice kilometru, aby spolu s dodavatelem pneu pro nej dokazali vyrobit pneu, ktere mu nejvice sedi a s temi museli jezdit ostatni, ci dokonce dostali nejakou B specifikaci atp.
Jednoduse me prekvapuje, ze nekdo fandi situaci, kdy v jedne soutezi je nekolik vykonnostnich trid. Je to jako by si nekdo liboval v tom, ze Real Madrid ma v lize Horni lhotu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
snebka

snebka

193.179.111.XXX
Když chci vidět souboje, kde může zvítězit prakticky kdokoliv tak si pustím NASCAR nebo Indycar. F1 je královna motorsportu, to znamená, že vítězit by v ní měli ti nejlepší piloti v nejrychlejších a nejlépe vyvinutých vozech. Je fajn, když se povede sezóna jako 1982 nebo 2012, kde dokáže zvítězit hodně jezdců, ale stejně tak je v pohodě, když o titul bojují jen dva týmy. Vždyť v tzv. "zlatém věku" F1 dominovali jen a pouze Williams a McLaren a všichni byli spokojení a do dnešní doby na to rádi vzpomínají

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Tak to máme rozdílný pohled na racionální smýšlení, protože účast Ferrari v F1 nejsou jen náklady a jejím odchodem to dlouho oslavovat je u mě racionální hloupost. To je jako kdyby Liberty prohlásila že "Odchod Ferrari by pro náš výkaz zisků a ztrát byl naprosto užitečný. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali"
Osobně to vnímám jen jako chabej pokus ukázat jak pro Ferrari je vlastně F1 jen břímě, sorry, ale tak tomu rozhodně není.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
F1 je v prvé řadě show. Sport je tam až na druhém místě. Troufám si říct, že sportu je v nižších sériích mnohem více a je tam i méně politikaření. Jenže spousta lidí chce fakt vidět více ten cirkus než čisté zápolení na trati. To ale není jenom ve sportu. Vezměme si třeba Madonnu. Je to vlastně průměrná zpěvačka, ale dokáže svůj výkon podepřít takovou show, že má permanentně vyprodané koncerty. Přitom je určitě spousta mnohem lepších zpěvaček. Madonna dokáže svůj hlas ale mnohem lépe prodat.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Co je na tom divného, je to obchodník, a tak se na to dívá racionálně přes peníze.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Pokud budou vyhravat a bojovat o titul, tak budou klidne preferovat nudu a sed. To je jasne. A bohuzel stejny nazor ma i spousta fanousku svych tymu. Radeji koukat na traparnu, hlavne ze se bude vyhravat. Tech opravdovych fandu motorsportu, kterym jde o adrenalim a drama na trati je v podstate mensina.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
hehe, presne receno.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ty jako preferujes pekny vlacek podle vykonnosti, vepredu jedna staj a s odstupem dalsi, potom s odstupem dalsi a tak porad dokola az nakonec startovniho rostu? Tak to by me ani ve snu nenapadlo, ze nekdo neco takoveho chce videt kazdy zavodni vikend na obrazovce, misto, aby se o titul pralo hned nekolik tymu a klidne i tech 10 jezdcu najednou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Jak může na jeho potencionální odchod z F1 říci že "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," ???
..... budu slušnej, tak jen napíšu že pro tohle nemám žádné pochopení.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
snebka

snebka

193.179.111.XXX
Já tedy nechci vidět tak vyrovnané pole, aby byl každý závod jiný vítěz a o titul by mohlo bojovat deset jezdců. Ale se zbytkem souhlasím.

Nebo abych byl přesný. Ferrari by mi určitě chybělo ve F1, ale zvykl bych si tak jak si lidi zvykli, že F1 není Lotus, Brabham, Tyrrell nebo třeba i to Minardi. Myšlenka toho, že si budou vozy po technické stránce až moc blízké se mi nelíbí. Jasně sezóny ve kterých ať už McLaren, Williams, Ferrari nebo i Mercedes dominovali nebyli tak dramatické, jako ty v kterých se bojovalo až do posledního závodu, ale to je F1. Vždycky by to mělo být o velkých týmech bojujících o vítězství a tituly a o malých, které jsou rády za body a přežití 04

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
A proč by další výrobci přišli, když se tady co pár let mění pravidla? Není tady žádná jistota, jedině ta, že týmy neví, co bude třeba za pět let. No a protože F1 je vlastně o dlouhodobých investicích, ti, co v ní už fungují, se brání zbytečnému vyhazování peněz kvůli častým změnám pravidel a jiné investory ta neustálá změna pravidel odrazuje.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Pročítám názory zdejších odborníků a nějak nechápu, co vlastně chceme? Chceme souboje na trati, vyrovnané pole, každý závod jiného vítěze a téměř každý rok možnost jiného šampiona? Nebo dominanci jedněch, dokud se nezmění pravidla a záruku, že mocní umožní střídání vítězících? Ale jen pro někoho?
Chceme vidět šetření? Jenže to šetření se týká jak financí, tak penumatik, motorů, převodovek atd. atd.
Uvědomme si, že současná technologická úroveň, je na takové výši, že prakticky zaručuje zakonzervování odstupů jednotlivých týmů, po každé zásadní změně pravidel. Ti silní a bohatí budou mít vždy kvalitnější "materiál" a tak budou "bojovat" mezi sebou. Ostatní jsou jen kompars.

Ferrari vydíralo vždycky, to mne nepřekvapuje. Jsou sice v F1 nejdéle, ale jejich existence v F1 a jejich tituly, jsou ovlivněny jejich vyděračskými praktikami. Do jaké míry by mi Ferrari chybělo, nedokážu určit. Ale rozhodně mi více chybí Lotus, Tyrrell, Brabham aj. Přesto F1 sleduji dále. Tak si myslím, že bych tu F1 sledoval i bez slavného Ferrari. A Mercedes? Tak ten by mi nechyběl vůbec, protože jsem sledoval F1 bez nich. A nechyběli mi.
Tak že. Nejprve bych definoval, čeho chci dosáhnout a pak určil způsob, jak.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.41.XXX
Odesel Lotus a casem se objevil Red Bull. Nyni jiz tym, ktery se da povazovat za tradicni. Pepan tu zminil Caterham, Manor a pod. Ano, byli na chvostu, ale co cekat, kdyz dostali oproti prednim tymum drobne. A proc by se treba Haas jednoho dne nemohl stat legendarnim tymem? A jestli skonci Mercedes a nedej boze i Ferrari a prijde Porsche a Aston Martin, tak bohuzel, to je zivot ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.142.102.XXX
A očekával někdo, že by si kapři vypustili rybník?

Jasně, všichni jsou pro snižování nákladů, ale jenom do okamžiku, než by se jich to nějak dotklo.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

85.239.64.XXX
Udělaji z toho prostě Indicar všichni stejné šasi, stejný motor (případně vdě volby) ... A Ferrari si na to své pak může nastříkat červenou :))))
Tentokrát fakt začali špatně "Amíci" ... Ross) ... Koncert ok, představení cokoli - ale veteránské motory ke všemu standardizované 11
- Honda ale v Indi motory dodává, tak už se těší, že ty stejné možná dodá i sem a bude pohoda - proto nekomentuje asi ... 18
PS2: A Ála nakonec bude s Hondou spokojený a vše bude zapomenuto, jako v Mclarenu 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
takže je uplně jedno že honda je naprosto neschopná(druhá jakost) protože když odejde Ferrari s Merglem a Renultem bude rázem nejlepší :-D :-D pak stačí aby se do F1 vrhly značky jako Škoda nebo Lada , , a rázem bude F1 špičkou motorsportu a technologie....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama