Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!

PH, 3. listopadu 2017, 09:20 Google+

Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 08.11. 13:46) Napište svůj názor
Ferrari nesouhlasí s navrhovanými změnami a hrozí odchodem

Ferrari nesouhlasí s navrhovanými změnami a hrozí odchodem | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Scuderia dala jasně najevo, že s návrhy, které v úterý zveřejnila FIA, není spokojená. Její prezident Sergio Marchionne dal včera v konferenčním hovoru jasně najevo svou nelibost. Nelíbí se mu ani vize nových majitelů F1, společnosti Liberty Media, pro kterou nyní pracuje jejich bývalý technický ředitel Ross Brawn.

"Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," oznamuje prezident Ferrari.

Ferrari bude nuceno učinit některá rozhodnutí
"Skutečnost, že se nyní zřejmě nacházíme na odvrácené straně strategického vývoje těchto věcí a že vnímáme odlišné ovzduší tohoto sportu v roce 2021, si vynutí ze strany Ferrari některá rozhodnutí," varuje Marchionne.

img-responsive

Bude FIA a noví majitelé trvat na svém a risknou ztrátu Ferrari? | foto: Scuderia Ferrari

"Chápu, že to Liberty mohlo vzít v potaz, když přišli se svými pohledy, ale podle mě musí být naprosto jasné, že pokud nenajdeme sadu podmínek, výsledky užitečné pro udržení značky, trhu a posílení jedinečné pozice Ferrari, tak Ferrari v této hře nebude pokračovat!" pokračuje šéf Ferrari, které je zavázáno k účasti v F1 Concordskou dohodou do roku 2020.

Týmy se na počátku týdne sešli se šéfy F1 a FIA, aby prodiskutovali kontroverzní návrhy na změny pohonných jednotek pro rok 2021. Ty mimo jiné počítají s vyšší mírou standardizace a odstraněním klíčového prvku pro efektivitu současných motorů - MGU-H. Další klíčové zasedání se uskuteční příští týden v úterý, kdy se sejdou členové Strategické skupiny F1.

Liberty má na ní zveřejnit další detaily o svých budoucích plánech s F1 včetně potenciálního rozpočtového stropu, nové struktury vládnutí a velké úpravě sportovního a komerčního systému, což by mělo pomoci srovnat pole. "Nechci nic předjímat. Na tu úterní schůzku půjdeme s těmi nejlepšími záměry. Uvidíme, kam se dopracujeme," avizuje Marchionne.

img-responsive

NASCAR nám z F1 dělat nebudete, zlobí se Marchionne | foto: Ferrari S.p.a.

Ferrari nehrozí poprvé. Myslí to tentokrát Marchionne vážně?
Na hrozby o odchodu Ferrari z F1 jsme si za ta léta již celkem zvykli, tato vážná hrozba se ale pod Marchionneho vedením objevilo vůbec poprvé. Podle něj by to mohlo být dobré pro akcionáře Ferrari, protože by to pomohl zlepšit finanční výsledky. "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," komentuje prezident stáje z Maranella.

"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!"

Na otázku, jak by se cítil jaké šéf, který Ferrari vytáhl z F1, Marchionne odpověděl: "Jako milionář, protože bych pracoval na alternativní strategii, kterou bych to nahradil. A na racionálnější strategii."

Ferrari se tak připojilo k dalším dvěma ze současných čtyř výrobců motorů, kterým se avizované změny v pravidlech nelíbí. Japonská Honda se k nim zatím oficiálně nevyjádřila.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 08.11.2017 13:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fangio a Moss - ti dva byli na téměř stejné úrovni...

Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Pascal Wehrlein u Sauberu pokračovat nebude, jeho poslední nadějí je Williams

Sauber v Abú Zabí oznámí své piloty pro rok 2018, vrátí se s ním do hry i Alfa Romeo?

Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou pro Williams

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s novým křídlem v Mexiku

Poslední vylepšení předčí očekávání McLarenu, porovnává své šasi s Red Bullem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  2. Nejlepší týmový kolega Massy? Alonso, "o titul ale příští rok bojovat nebude"

  3. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  4. Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

  5. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

  6. "Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

reklama