DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!
Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
15:53 03.11.2017 178.255.168.XXX
evidentně nechápeš, o čem F1 vlastně je. Pokud jí sebereš historii, je to jen další nudná serie... Eklák tohle pochopil, bohužel až v okamžiku, kdy přišel o Lotus. Navíc F1 nikdy nebyla nějaká komunistická organizace, aby měl každý zaručené právo vyhrát. Během historie slabé týmy byly rády vůbec za nějaký bod, když silné odpadly a bylo to tak celou dobu. Nevím kde kdo přišel na to, že jim to musí být zaručeno pravidly
jumpman
15:43 03.11.2017 178.255.168.XXX
kdyby si do toho nasypal tolik co ferrari, mercedes i renault, tak by se ti taky nechtělo to celý hodit do kopru v okamžiku, kdy se ti tvoje úsilí začíná vracet a konečně jsou ty motory poměrně vyrovnaný...
Jak myslíš, že dopadne novej motor? Žádnej další výrobce nepřijde a automobilky vyblejou další miliardy na vývoj...
Jak myslíš, že dopadne novej motor? Žádnej další výrobce nepřijde a automobilky vyblejou další miliardy na vývoj...
Pepan
15:33 03.11.2017 89.24.157.XXX
Zapomínáš na to, že třeba Ferrari je ikona. Je to historie F1, protože s výjimkou pár závodů absolvovali všechny ročníky. proto mají výsadní postavení. A spousta jezdců by chtěla za Ferrari jezdit. Pokud by tato ikona z D1 odešla, určitě bys to poznal na trati, kde by chyběla jejich typická červená barva a určitě bys to poznal i okolo trati, protože by zmizely davy lidí navlečených do jeich triček a čepic. A řekněme si na rovinu - spousta lidí nejde na závod ani tak kvůli samotnému klání na trati, jako spíše strávit hezký den a podívat se na Mercedes neb Ferrari. Kdyby tam místo nich jezdily pouze vozy takových týmů jako Manor, Caterham a podobně, všechny trati by se díky velkému nezájmu diváků ocitly v platební neschopnosti a vedení F1 by nezbylo nic jiného, než celý ten cirkus odtroubit. A věř mi, že ztrátu ikony zvané Ferrari ničím nenahradíš, protože tam nebude ta kontinuita historie desítek předcházejících ročníků. Tohle prostě nahradit nejde.
huhukoktejl
14:43 03.11.2017 37.48.24.XXX
Jenomze ty delis tymy na "prvojakostni" a "druhojakostni". Soucasny stav je diky prerozdelovani financi do znacne miry zakonzervovan. Kdyz odejde Mercedes a Ferrari z F1, ver, ze to na trati ani nepoznas. O celo budou zavodit jine tymy a stanou se z nich ty "prvojakostni". Pokud bude F1 levnejsi a kazdy tym bude moci svou vlastni snahou vyhrat zavod (ne jako je tomu nyni), ver, ze pole ucastniku bude siroke. Prijdou novi hraci a jednou z nich treba budou legendy.
dannak
12:55 03.11.2017 212.149.48.XXX
Places ale, Fantomasi, trochu na spatnem hrobe :) Prave Ferrari prislo, pred zavedenim aktualnich hybridu - protezovanych Renckem a Mercedesem - s alternativnim navrhem, neco velmi podobneho tomu co pises - 2.0 V6 BiTurbo nebo 2.4 V8 BiTurbo, to si uz nepamatuju, ale urcite by slo dohledat.
Kdyz ale doslo k prosazeni hybridu jako jedine moznosti, vynalozili vsichni penize na vyvoj. Kdyz uz, tak mela tenkrat FIA sebrat koule a prosadit jinou koncepci. Ted, kdyz uz snad vsichni technologii do jiste miry pochopili a investovali nemale penize, se to ma zahodit ? To je preci uplne mimo, tohle si muze dovolit ten, kdo neni za ty penize zodpovedny, resp. nemusi tyhle vydaje ospravedlnovat pred spravnima radama apod. organama.
FIA se jednoduse nechala zatlacit do kouta (nebo koupit?) a ted si to holt musi vyzrat a rozetnout gordicky uzel, udat smer, kudy dal. Jak dlopuho tu s nama ty hybridy jsou, aby se uz uvazovalo o zmene ? I ti alternativni vyrobci.dodavatele PU preci budou po nejake dobe vyvoje usilovat o stabilitu, aby se vynalozene naklady vratily. Kdyz ted uvidi, ze se nejspis nevrati, proc by vstupovali ?
A pokud vstoupi a Ferrari s Mercedesem, prip. i s RB by odesli, ktery ucastnik tam zbude, aby lakal ty miliony divaku k TV a tisice na okruhy ? Jak nekdo uz zminil, je to maly trh a extremne provazany a politicky. Jde o velke sumy penez z reklam, TV prav, ale prave i vlozenych do vyvoje technologii a kazdy si haji svoje zajmy (=investice).
Kdyz ale doslo k prosazeni hybridu jako jedine moznosti, vynalozili vsichni penize na vyvoj. Kdyz uz, tak mela tenkrat FIA sebrat koule a prosadit jinou koncepci. Ted, kdyz uz snad vsichni technologii do jiste miry pochopili a investovali nemale penize, se to ma zahodit ? To je preci uplne mimo, tohle si muze dovolit ten, kdo neni za ty penize zodpovedny, resp. nemusi tyhle vydaje ospravedlnovat pred spravnima radama apod. organama.
FIA se jednoduse nechala zatlacit do kouta (nebo koupit?) a ted si to holt musi vyzrat a rozetnout gordicky uzel, udat smer, kudy dal. Jak dlopuho tu s nama ty hybridy jsou, aby se uz uvazovalo o zmene ? I ti alternativni vyrobci.dodavatele PU preci budou po nejake dobe vyvoje usilovat o stabilitu, aby se vynalozene naklady vratily. Kdyz ted uvidi, ze se nejspis nevrati, proc by vstupovali ?
A pokud vstoupi a Ferrari s Mercedesem, prip. i s RB by odesli, ktery ucastnik tam zbude, aby lakal ty miliony divaku k TV a tisice na okruhy ? Jak nekdo uz zminil, je to maly trh a extremne provazany a politicky. Jde o velke sumy penez z reklam, TV prav, ale prave i vlozenych do vyvoje technologii a kazdy si haji svoje zajmy (=investice).
Pepan
12:27 03.11.2017 89.24.157.XXX
Jenže ty silné automobilky se zrovna do F1 nehrnou. A je třeba taky zauvažovat nad tím, jak dlouho bude v F1 Mercedes. Může se stát, že akcionáři za rok rozhodnou, že se má Mercedes z F stáhnout a bude vymalováno. Navíc, Ferrari je jeden ze silných soupeřů. Pokud odejde a nebude se příliš dařit Renaultu a Red Bullu, bude Mercedesu stačit lehce vítězit nad druhojakostními týmy? Nebo to akcionáři odpískají, protože takováto vítězství se z reklamního hlediska míjí účinkem?A Red Bull taky není zrovna stálice, i oni už odchodem vyhrožovali. Pokud by odešlo celé tohle trio, kdo by tam zůstal? A kdo by se na to díval? A kdo by těm zbylým týmům dodával motory. V F1 je, díky tomu, že je to velmi malý trh, vše hodně propojeno a odchod jediného týmu by ji hodně poškodil.
FantomasMan
12:25 03.11.2017 87.197.124.XXX
Ach tá mantra o prenose do sériovej výroby... Súčasný motor 1.6 s F1 dokázal do sériovej podoby previesť len Mercedes v projekte Mercedes-AMG Project ONE. A to len v 500 ks série za 2.300 000€ za 1ks. Ak si takto automobilky predstavujú prenos technológií s F1 do sériovej výroby rovno hovorím nie je za čím plakať. Napríklad reálna sériová výroba : Mercedes-AMG GT R 4.0 V8 2x turbo. Ak by v F1 pre váhu spravili 3.0 V6+turbo a prihodili KERS bol by vlk sýty a ovca celá. A tento motor by sa dal použiť aj superšportoch alebo aj iných závodných sériach napríklad v LeMans atď..
huhukoktejl
12:14 03.11.2017 37.48.24.XXX
Ale kolik lidi ma emblem Mercedesu a kolik jich bylo pred deseti lety? Kdyz skonci Ferrari a zavody budou atraktivni, tak ti lidi budou nosit emblemy jinych tymu ... zrovna tak jako zacli nosit Mercedes nebo tricka RedBull
Pepan
12:08 03.11.2017 89.24.157.XXX
Ti, kteří volají po změně, by si měli uvědomit, že čím častěji se mění pravidla, tím větší náklady a tím hůř pro F1. POkud se pravidla budou měnit co pár let, zamená to pro investory nejistotu a rozhodně to nové investory do F1 nepřitáhne. A co se týče Ferrari - F1 by asi odchod Ferrari přežila. Je ale otázka, jak by byla potom sledovaná. Stačí se podívat do tribun při závodě, kolik diváků má na sobě oblečení s emblémem F1? Pokud by Ferrari z F1 odešlo, zřejmě by i část těchto lidí na F1 přestala sledovat. Je otázka, jak by potom F1 vypadala.
FantomasMan
09:59 03.11.2017 87.197.124.XXX
Ferrari je silná značka o tom žiadna pochybnosť. Ale vidieť na trati 22 monopostov Ferrari asi tiež nebude terno.
Situs
09:56 03.11.2017 85.70.164.XXX
Je to o tom že tyto komplexní PU stály velké peníze a poskytujou současným výrobcům velkou výhodu jak z pohledu proběhlých investic, tak z pohledu výkonu a velkého množství času vývoje. Čím méně se bude měnit tím pro ně lépe. Vyhrožovat kvůli tomu odchodem když nedávno tu byly zmražený atmosféry a s tím Ferrari nemělo problém? Jen lobujou za to svoje, a ještě půjde o jejich 100 mega, nebo už možná jde teď, že
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek