"Náklady jen stoupnou," varuje Mercedes po prvotním návrhu na nové motory bez MGU-H

PH, 1. listopadu 2017, 10:00 Google+

FIA včera zveřejnila první nástřel motorových pravidel pro rok 2021. Mercedesu se však nelíbí, podle nich povedou akorát k růstu nákladů, což odnesou i menší zákaznické týmy.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 10.11. 08:54) Napište svůj názor
Mercedes by si přál zachovat současný koncept, což by na rozdíl od změny vedlo ke snížení nákladů

Mercedes by si přál zachovat současný koncept, což by na rozdíl od změny vedlo ke snížení nákladů | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace včera zveřejnila první rysy pohonných jednotek pro šampionát Formule 1 od roku 2021. Mezi nejvýznamnější změny patří povolení vyšších otáček (až 18 000 ot/min) vyšší míra standardizace, silnější motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a hlavně odstranění motorgenerátoru rekuperujicího tepelnou energii (MGU-H), čímž má dojít k jejich zjednodušení.

Záměrem FIA je také zlepšení zvuku, zvýšení atraktivity F1 a zlevnění motorů. S posledním bodem však rozhodně nesouhlasí sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff, podle kterého povedou výše uvedené změny ke zvýšení nákladů.

"Koncept se zdá být podobný, bude však vyžadovat zcela nový vývoj. To by znamenalo, že v letech 2018 až 2020 budeme pracovat současně na dvou motorech," upozorňuje Wolff, podle něhož patří k největším problémům odstranění MGU-H i vyšší otáčky, kterou vedou k většímu namáhání dílů. Silnější MGU-K bude také vyžadovat čas a zdroje. To společně s větší standardizací po vzoru NASCARu se však nezamlouvá ani Ferrari, Renaultu či Hondě.

"Zatím jde jen o vizi a nikoliv o pravidla, která mají být brzy schválená a v roce 2021 vstoupit v platnost. A jde pouze o jejich vizi, ne o vizi výrobců," zlobí se podle AMuS Wolff na FIA a nový management F1, který včera prezentoval nástin nových pravidel.

img-responsive

V plánu je standardizace úložiště energie (baterií) a řídící elektroniky | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Důležité je definovat společně to, co bude v roce 2021 reprezentovat Formuli 1 a jaké vlastnosti by motory měly mít. To pak musí být cílem, na kterém budeme pracovat všichni. Jde přinejlepším o výchozí bod pro rozhovory a nic, co bychom formálně odsouhlasili. Určité věci jsou správně, ale plně to neodpovídá," pokračuje šéf Mercedesu.

Další schůzka je plánována na příští úterý, kde Chase Carey s Rossem Brawnem přednesou své návrhy na omezení rozpočtů a budoucí rozhodovací proces od roku 2021.

"Je důležité zjistit, jak bude Formule 1 po roce 2021 obecně pokračovat. Nestačí jen hovořit o specifickém pravidle, které se týká motorů. Předtím musíme poznat, jaká bude v budoucnu F1," přeje si Wolff.

"Jen chci dát jasně najevo, že máme odlišné názory. Šlo o prezentaci managementu F1, nikoliv výrobců. My teď počkáme a uvidíme, s čím přijdou ke stolu příští týden. Tam zahájíme naše rozhovory," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který před pár týdny v Austinu vybojoval v F1 čtvrtý titul mistrů světa v řadě za sebou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Náklady jen stoupnou," varuje Mercedes po prvotním návrhu na nové motory bez MGU-H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 10.11.2017 08:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

Nico Rosberg (vlevo) s Lewisem Hamiltonem před rokem v Abú Zabí

Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku

Sauber dosáhl průlomu - podle Ericssona už ví, jak na pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii po penalizacích

  2. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  3. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  4. PROHLÁŠENÍ týmů po kvalifikaci v Brazílii: Alonso opět chválí šasi McLarenu

  5. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  6. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

reklama