DISKUZE K ČLÁNKU

Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!

Po Mercedesu a Renaultu se k návrhům FIA na změny v oblasti motorů vyjádřilo i Ferrari. Se změnami také nesouhlasí a hrozí odchodem z Formule 1!

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari kvůli novým motorům hrozí odchodem z F1: Nechceme žádný globální NASCAR!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 08.11.2017 13:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 5 lidé) 03.11.2017 18:52
A očekával někdo, že by si kapři vypustili rybník… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 03.11.2017 15:43
kdyby si do toho nasypal tolik co ferrari,… »
» dannak (Hlasovali 3 lidé) 03.11.2017 12:55
Places ale, Fantomasi, trochu na spatnem hrobe :)… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • 1976

    1976

    78.102.36.XXX
    Moc ročníků v dosavadní historii F1 které by byly vyrovnané nebylo. Vždy bylo období kterému dominovala určitá značka nebo stáj. Pokud z toho chtějí udělat nějakou školní formuli aby všichni měli všechno stejné, tak v něčem takovém nemá Ferrari co dělat. S názorem vedení já osobně souhlasím už proto že filozofie Enza Ferrariho byla naprosto jiná.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Ještě, že to neslyší comendatore Enzo FERRARI,. 07

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jak může na jeho potencionální odchod z F1 říci že "Pro náš výkaz zisků a ztrát by to bylo naprosto užitečné. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali," ???
    ..... budu slušnej, tak jen napíšu že pro tohle nemám žádné pochopení.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Co je na tom divného, je to obchodník, a tak se na to dívá racionálně přes peníze.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        F1 je v prvé řadě show. Sport je tam až na druhém místě. Troufám si říct, že sportu je v nižších sériích mnohem více a je tam i méně politikaření. Jenže spousta lidí chce fakt vidět více ten cirkus než čisté zápolení na trati. To ale není jenom ve sportu. Vezměme si třeba Madonnu. Je to vlastně průměrná zpěvačka, ale dokáže svůj výkon podepřít takovou show, že má permanentně vyprodané koncerty. Přitom je určitě spousta mnohem lepších zpěvaček. Madonna dokáže svůj hlas ale mnohem lépe prodat.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tak to máme rozdílný pohled na racionální smýšlení, protože účast Ferrari v F1 nejsou jen náklady a jejím odchodem to dlouho oslavovat je u mě racionální hloupost. To je jako kdyby Liberty prohlásila že "Odchod Ferrari by pro náš výkaz zisků a ztrát byl naprosto užitečný. Hodně dlouho bychom to tady oslavovali"
        Osobně to vnímám jen jako chabej pokus ukázat jak pro Ferrari je vlastně F1 jen břímě, sorry, ale tak tomu rozhodně není.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Pročítám názory zdejších odborníků a nějak nechápu, co vlastně chceme? Chceme souboje na trati, vyrovnané pole, každý závod jiného vítěze a téměř každý rok možnost jiného šampiona? Nebo dominanci jedněch, dokud se nezmění pravidla a záruku, že mocní umožní střídání vítězících? Ale jen pro někoho?
    Chceme vidět šetření? Jenže to šetření se týká jak financí, tak penumatik, motorů, převodovek atd. atd.
    Uvědomme si, že současná technologická úroveň, je na takové výši, že prakticky zaručuje zakonzervování odstupů jednotlivých týmů, po každé zásadní změně pravidel. Ti silní a bohatí budou mít vždy kvalitnější "materiál" a tak budou "bojovat" mezi sebou. Ostatní jsou jen kompars.

    Ferrari vydíralo vždycky, to mne nepřekvapuje. Jsou sice v F1 nejdéle, ale jejich existence v F1 a jejich tituly, jsou ovlivněny jejich vyděračskými praktikami. Do jaké míry by mi Ferrari chybělo, nedokážu určit. Ale rozhodně mi více chybí Lotus, Tyrrell, Brabham aj. Přesto F1 sleduji dále. Tak si myslím, že bych tu F1 sledoval i bez slavného Ferrari. A Mercedes? Tak ten by mi nechyběl vůbec, protože jsem sledoval F1 bez nich. A nechyběli mi.
    Tak že. Nejprve bych definoval, čeho chci dosáhnout a pak určil způsob, jak.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • snebka

      snebka

      193.179.111.XXX
      Já tedy nechci vidět tak vyrovnané pole, aby byl každý závod jiný vítěz a o titul by mohlo bojovat deset jezdců. Ale se zbytkem souhlasím.

      Nebo abych byl přesný. Ferrari by mi určitě chybělo ve F1, ale zvykl bych si tak jak si lidi zvykli, že F1 není Lotus, Brabham, Tyrrell nebo třeba i to Minardi. Myšlenka toho, že si budou vozy po technické stránce až moc blízké se mi nelíbí. Jasně sezóny ve kterých ať už McLaren, Williams, Ferrari nebo i Mercedes dominovali nebyli tak dramatické, jako ty v kterých se bojovalo až do posledního závodu, ale to je F1. Vždycky by to mělo být o velkých týmech bojujících o vítězství a tituly a o malých, které jsou rády za body a přežití 04

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Ty jako preferujes pekny vlacek podle vykonnosti, vepredu jedna staj a s odstupem dalsi, potom s odstupem dalsi a tak porad dokola az nakonec startovniho rostu? Tak to by me ani ve snu nenapadlo, ze nekdo neco takoveho chce videt kazdy zavodni vikend na obrazovce, misto, aby se o titul pralo hned nekolik tymu a klidne i tech 10 jezdcu najednou.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • snebka

          snebka

          193.179.111.XXX
          Když chci vidět souboje, kde může zvítězit prakticky kdokoliv tak si pustím NASCAR nebo Indycar. F1 je královna motorsportu, to znamená, že vítězit by v ní měli ti nejlepší piloti v nejrychlejších a nejlépe vyvinutých vozech. Je fajn, když se povede sezóna jako 1982 nebo 2012, kde dokáže zvítězit hodně jezdců, ale stejně tak je v pohodě, když o titul bojují jen dva týmy. Vždyť v tzv. "zlatém věku" F1 dominovali jen a pouze Williams a McLaren a všichni byli spokojení a do dnešní doby na to rádi vzpomínají

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            193.179.208.XXX
            Sice nejsem pravidelny divak zamorskeho motorsportu, ale co jsem koukal, tak v drtive vetsine vitezi lide ze spicky. Diky vyrovnanejsim autum jich je vetsina a zavody jsou o to zajimavejsi stejne jako boje o titul.
            Mi osobne by vubec nevadilo, kdyby se v sezone 2010 pridaly do boje o titul klidne dalsi tymy. V tom co pises bych souhlasil pouze pri jedne zasadni podmince a sice, ze rozpocty tymu by byly podobne. Ale ono tomu tak neni a v minulosti navic dochazelo k protekci nekterych tymu, zejmena Ferrarri a to jak financni, tak i technologicke, kdy Schumi najezdil desetitisice kilometru, aby spolu s dodavatelem pneu pro nej dokazali vyrobit pneu, ktere mu nejvice sedi a s temi museli jezdit ostatni, ci dokonce dostali nejakou B specifikaci atp.
            Jednoduse me prekvapuje, ze nekdo fandi situaci, kdy v jedne soutezi je nekolik vykonnostnich trid. Je to jako by si nekdo liboval v tom, ze Real Madrid ma v lize Horni lhotu.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • snebka

              snebka

              193.179.111.XXX
              Já si v tom nelibuji, jen říkám že dominance je ve F1 už do jejího počátku (Alfa Romeo) a stejně tak už tehdy bývali outsideři (Gordini). Nebráním se pravidlům, aby byly týmy vyrovnanější, ale nechci dojít do bodu, kdy bude ve startovním poli 22 stejných formulí jen v jiných barvách to by šlo proti podstatě F1. 04

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                A co je podstata F1?
                F1 je souboj nejrychlejších automobilů na okruzích.
                Jde ještě o sport nebo už nikoliv?
                Výkonnost pilota (člověka), je ze značné části ovlivněna výkonností auta (stroje).
                A proto všichni vyvíjí své stroje k "dokonalosti" v rámci daných pravidel. Pokud by se pravidla neměnila, pak jsem si naprosto jist, že bychom po nějaké době díky vzájemnému "kopírování" a vlivem kybernetického vývoje aut, sledovali závody opravdu do detailu totožných aut, jenom jinak nabarvených. Možná by výkonnost ovlivnily pohonné jednotky, kdyby byly od různých dodavatelů, ale i tam by docházelo k "přibližování" až "sjednocování".
                Mocní v F1 nyní nejspíše pouze uvažují, zda "v zájmu šetření" nepřeskočit ono nutné utrácení v době, kdy se ti horší snaží dotáhnout na ty lepší. A zda rovnou pravidly nezavést z velké míry "jednotnost". Byl by to stejně umělý krok, jako jsou DRS, degradující pneumatiky, a jiné berličky. Ale možná by ušetřili hlavně těm slabším týmům více, než model Bernieho and company. Kdy týmy, které nakupují pohonné jednotky, dostávají mnohdy zastaralý a nevyvíjený materiál, jenž stejně nevydrží požadovanou zátěž a (v zájmu šetření), ani stále se snižující požadavky počtu. Pak stejně musí nakoupit další motory a náklady mají vyšší a vyšší. Za to jsou ještě penalizováni sportovně.
                Tento Ecclestonovský paskvil za "podstatu F1" doufám, nepovažuješ? A nepiš mi tu, že Ecclestone pravidla nevytvářel. Já tvrdím, že on ovlivňoval všechno dění v F1.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.142.102.XXX
    A očekával někdo, že by si kapři vypustili rybník?

    Jasně, všichni jsou pro snižování nákladů, ale jenom do okamžiku, než by se jich to nějak dotklo.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fifo

    fifo

    213.94.78.XXX
    moc to teda nechapem. To chcu pokracovat s touto nudou i po 2020 ? Teraz su tam ledva 3-4 vyrobcovia. Vstup noveho vyrobcu je utopia. Ja by som ich zakazal uz dnes !

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      kdyby si do toho nasypal tolik co ferrari, mercedes i renault, tak by se ti taky nechtělo to celý hodit do kopru v okamžiku, kdy se ti tvoje úsilí začíná vracet a konečně jsou ty motory poměrně vyrovnaný...
      Jak myslíš, že dopadne novej motor? Žádnej další výrobce nepřijde a automobilky vyblejou další miliardy na vývoj...

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Pokud budou vyhravat a bojovat o titul, tak budou klidne preferovat nudu a sed. To je jasne. A bohuzel stejny nazor ma i spousta fanousku svych tymu. Radeji koukat na traparnu, hlavne ze se bude vyhravat. Tech opravdovych fandu motorsportu, kterym jde o adrenalim a drama na trati je v podstate mensina.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FantomasMan

    FantomasMan

    87.197.124.XXX
    Ach tá mantra o prenose do sériovej výroby... Súčasný motor 1.6 s F1 dokázal do sériovej podoby previesť len Mercedes v projekte Mercedes-AMG Project ONE. A to len v 500 ks série za 2.300 000€ za 1ks. Ak si takto automobilky predstavujú prenos technológií s F1 do sériovej výroby rovno hovorím nie je za čím plakať. Napríklad reálna sériová výroba : Mercedes-AMG GT R 4.0 V8 2x turbo. Ak by v F1 pre váhu spravili 3.0 V6+turbo a prihodili KERS bol by vlk sýty a ovca celá. A tento motor by sa dal použiť aj superšportoch alebo aj iných závodných sériach napríklad v LeMans atď..

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      212.149.48.XXX
      Places ale, Fantomasi, trochu na spatnem hrobe :) Prave Ferrari prislo, pred zavedenim aktualnich hybridu - protezovanych Renckem a Mercedesem - s alternativnim navrhem, neco velmi podobneho tomu co pises - 2.0 V6 BiTurbo nebo 2.4 V8 BiTurbo, to si uz nepamatuju, ale urcite by slo dohledat.
      Kdyz ale doslo k prosazeni hybridu jako jedine moznosti, vynalozili vsichni penize na vyvoj. Kdyz uz, tak mela tenkrat FIA sebrat koule a prosadit jinou koncepci. Ted, kdyz uz snad vsichni technologii do jiste miry pochopili a investovali nemale penize, se to ma zahodit ? To je preci uplne mimo, tohle si muze dovolit ten, kdo neni za ty penize zodpovedny, resp. nemusi tyhle vydaje ospravedlnovat pred spravnima radama apod. organama.
      FIA se jednoduse nechala zatlacit do kouta (nebo koupit?) a ted si to holt musi vyzrat a rozetnout gordicky uzel, udat smer, kudy dal. Jak dlopuho tu s nama ty hybridy jsou, aby se uz uvazovalo o zmene ? I ti alternativni vyrobci.dodavatele PU preci budou po nejake dobe vyvoje usilovat o stabilitu, aby se vynalozene naklady vratily. Kdyz ted uvidi, ze se nejspis nevrati, proc by vstupovali ?
      A pokud vstoupi a Ferrari s Mercedesem, prip. i s RB by odesli, ktery ucastnik tam zbude, aby lakal ty miliony divaku k TV a tisice na okruhy ? Jak nekdo uz zminil, je to maly trh a extremne provazany a politicky. Jde o velke sumy penez z reklam, TV prav, ale prave i vlozenych do vyvoje technologii a kazdy si haji svoje zajmy (=investice).

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fangio a Moss - ti dva byli na téměř stejné úrovni...

Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Pascal Wehrlein u Sauberu pokračovat nebude, jeho poslední nadějí je Williams

Sauber v Abú Zabí oznámí své piloty pro rok 2018, vrátí se s ním do hry i Alfa Romeo?

Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou pro Williams

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

reklama