Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

Petr Hlawiczka, 31. října 2017, 06:50 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes společně se šéfy F1 a zástupci automobilek v Paříži řešila budoucnost pohonných jednotek, kterými budou monoposty vybaveny od roku 2021.

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 04.11. 10:50) Napište svůj názor
U budoucích motorů se nepočítá s MGU-H

U budoucích motorů se nepočítá s MGU-H | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Záměrem je snížit náklady, udržet smysluplnost pro silniční vozy s hybridními technologiemi, zlepšit zvuk vozů a atraktivitu pro fanoušky. Výrobcům motorů proto byl představen nástin budoucích pravidel.

Návrhy vzešly od FIA a zástupců F1 týmů, od dodavatelů pohonných jednotek a odborníků, rámec pravidel pro budoucí motory budou zveřejněny na konci roku 2017.

V příštích 12 měsících bude probíhat práce na definici určitých komponent budoucích pohonných jednotek, ale informace potřebné pro jejich samotnou konstrukci budou publikovány až na konci roku 2018. Důvodem je snaha zajistit, aby současné automobilky pokračovali v práci na současných pohonných jednotkách.

Ve zbývajícím čase (konec roku 2017 a rok 2018) bude FIA a F1 spolupracovat s týmy na ustanovení pravidel pro omezení testování a vývoje pohonných jednotek i na opatřeních pro omezení nákladů.

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG


Jak mají vypadat pohonné jednotky od roku 2021?

- objem 1,6 litru, V6 turbo hybrid
- zvýšení otáček o 3 000 ot/min pro zlepšení zvuku (tj. na 18 000 ot/min)
- budou předepsány interní konstrukční parametry, aby se omezily náklady na vývoj a týmy byly odrazeny od extrémních konstrukcí a provozních podmínek
- odstranění MGU-H
- výkonnější MGU-K se zaměřením na manuální využívání pilotem během závodu s možností několik kol šetřit energii, aby mohli získat kontrolovanou taktickou výhodu v závodech
- jediné turbo s omezením rozměrů a hmotnosti
- standardizované úložiště energie a řídicí elektronika
- vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce, aby bylo možno snadno přecházet (plug-and-play) na jiné motory, šasi a převodovky
- záměr zavést přísnější palivová pravidla a omezení počtu využívaných paliv

Nyní bude pokračovat série schůzek se všemi zainteresovanými stranami, s nimiž budou tyto návrhy projednávány v duchu co nejširší možné spolupráce.

img-responsive

Ross Brawn patří k hlavním architektům plánovaných změn | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn k tomu uvádí: "Pohonná jednotka pro rok 2021 je příkladem budoucího směru FIA jakožto regulátora, F1 jakožto držitele komerčních práv a týmů a výrobců jakožto akcionářů, kteří budou vzájemně spolupracovat pro dobro sportu.

Dnes prezentovaný návrh je výsledkem série schůzek, které se uskutečnily během roku 2017 se současnými týmy, jež se účastní šampionátu F1, a výrobců, kteří projevili svůj zájem stát se součástí vrcholné disciplíny motorsportu.

Také jsme pečlivě naslouchali názorům fanoušků na současné pohonné jednotky a tomu, co by si přáli v budoucnu vidět, s cílem definovat sadu pravidel, která by poskytla jednodušší, levnější a hlučnější pohonné ústrojí s vytvořením podmínek pro vstup nových výrobců do F1 v roli dodavatelů pohonných ústrojí a pro dosažení vyrovnanějších podmínek v tomto sportu.

Nová F1 má cíl stát se vrcholnou sportovní soutěží spojenou se špičkovou technologií. Nadchnout, zapojit a ohromit fanoušky všech věkových skupin, ale udržitelným způsobem. Věříme, že budoucí pohonné jednotky toho dosáhnout."

Vytisknout

Diskuze: Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.11.2017 10:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso si pochvaluje vylepšení, která McLaren se svým šasi v posledních závodech dosáhl

Alonso se těší na první test s motorem Renault, chce bojovat o titul s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud