Vandoorne píše o rozchodu s Hondou a nejlepším víkendu kariéry, mrzí ho prohra s Palmerem

Petr Hlawiczka, 22. září 2017, 06:40 Google+

Mladý pilot McLarenu Stoffel Vandoorne ve svém sloupku pro motorsport.com přibližuje, jak prožíval závodní víkend v Singapuru, kde zaznamenal svůj nejlepší výsledek v dosavadní F1 kariéře. Vyjadřuje také svůj názor na rozchod s Hondou a nové partnerství s Renaultem.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 22.09. 19:19) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne si ve Velké ceně Singapuru dojel pro svůj životní výsledek v F1

Stoffel Vandoorne si ve Velké ceně Singapuru dojel pro svůj životní výsledek v F1 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Na Velkou cenu Singapuru budu vzpomínat jako na velmi dobrý víkend - obzvlášť proto, že jsem dokázal získat svůj doposud nejlepší výsledek ve Formuli 1.

Existují ale i další důvody, proč byl ten podnik tak uspokojující, včetně skutečnosti, že šlo o můj první závodní víkend v Singapuru na tomto okruhu, jenž představuje jednu z největších výzev roku, jak je známe. Je to městská trať, velmi hrbolatá a také rychlá, pro všechny z nás je proto rozhodně dobrým testem.

Mít Fernanda Alonsa po svém boku bylo skvělým referenčním bodem, protože tady dvakrát vyhrál. Od počátku jsme na to na dráze šlapali. Už v prvním tréninku jsem cítil, že jsem rychlý, což bylo ohromně pozitivní.

Kvalifikace - doladění detailů a velká snaha porazit Renaulty
Klíčem pak bylo zvyšovat rychlost a nedělat v trénincích žádné chyby, abych mohl na trati strávit co nejvíce času. To všechno se nám dařilo, takže před kvalifikací šlo jen o jemné dolaďování nastavení vozu a poslední drobné úpravy.

img-responsive

Stoffel Vandoorne jezdil na náročné trati Marina Bay v Singapuru poprvé v životě | foto: McLaren

Pokud jde o celkovou rychlost, kvalifikovali jsme se víceméně tam, kde jsme měli. Zároveň si ale myslím, že jsem velmi dobré výkony předváděl i v Q1 a v Q2 - také ve srovnání s Fernandem. S ním jsme věděli, že to bude velmi těžké porazit vozy Renaultu, ale extrémně tvrdě jsme se snažili to dokázat. Nakonec se nám to nepovedlo, ale i tak jsme měli důvod, proč být s osmým a devátým místem v kvalifikaci spokojeni.

Závod - dobrá strategie, pomalá zastávky, prohra s Palmerem
Když před startem začalo pršet, tak jsem věděl, že to je pro nás příležitost. Za takových náročných podmínek jsou nehody téměř nevyhnutelné obzvlášť nyní, když budeme mít za mokra pevné starty. I když je to náročnější, tak jsem věděl, že z pozice, z níž jsem startoval, toho můžu hodně vytěžit.

Start jsem měl dobrý, musel jsem se však vyhnout té pasece v 1. zatáčce - a přitom jsem zároveň o několik pozic přišel. V prvních fázích jsme se pak soustředili hlavně na to, abychom se vyhnuli potížím a prošli úvodními koly.

img-responsive

McLarenu se zastávka protáhla na 9,3 sekundy, Vandoorne se tak po ní propadl za Palmera | foto: McLaren

Volba pneumatik na startu byla celkem těsná - zda jít do pneumatik do plného deště nebo přechodných. Myslím, že pro vlastní start byly pneumatiky do deště ty správné, ale když vyjel safety-car a pršet přestávalo, tak se výkonnost těch přechodných rychle zlepšovala.

To znamenalo, že jsme museli do boxů a kvůli tomu přišli o pozici. Pak to bylo o tom, abychom na to tlačili a jeli si náš vlastní závod. Naše strategie byla v podstatě přesná, byla jen smůla, že při další zastávka pro výměnu pneumatik za slicky byla delší než obvykle, takže jsme nějaký čas ztratili.

Mé výjezdové kolo bylo velmi rychlé, žel jsme však vyjeli za Jolyonem Palmerem. Potom jsem s ním sedl dobrý souboj, ale nedokázal jsem ten manévr dokončit. Nakonec jsem dojel na sedmém místě, což byl pro tým velmi dobrý výsledek, a pro mě samozřejmě zatím nejlepší finiš v F1. I tak mám ale pocit, že jsem mohl dojet o jedno místo výše.

img-responsive

Stoffela mrzí, že spolupráce s Hondou nevyšla | foto: McLaren

Oznámení o přechodu na motory Renault
Víkend pro všechny v McLarenu samozřejmě nebyl jen o tom, co se dělo na dráze, protože přišlo na velké oznámení o přechodu na motory Renault v roce 2018.

Podle mě je především škoda, že to nevyšlo s Hondou, protože si myslím, že to pro všechny bylo nejlepší, kdyby to fungovalo. Jde ale o vzrušující zprávu pro tým, že se spojíme příští rok s Renaultem.

Je to dobré pro McLaren, je to dobré pro Renault a je to dobré pro F1. Je to tedy vzrušující a myslím si, že jde o nové povzbuzení pro tým, aby udělal příští rok velký pokrok.

Domnívám se, že do konce tohoto roku zkrátka na to s Hondou musíme hodně tlačit. Zbývá šest závodů a my  v nich chceme dosáhnout co nejvíce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vandoorne píše o rozchodu s Hondou a nejlepším víkendu kariéry, mrzí ho prohra s Palmerem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 22.09.2017 19:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 v Bahrajnu

Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Sergio Pérez v Bahrajnu

Pérez věří, že se může rovnat s těmi nejlepšími. Nechápe, proč si jej špičkové týmy nevšímají

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v Austrálii

Šéf Renaultu o ztrátě Sainze na Hülkenberga: Vzpomeňte, jak si vedl proti Verstappenovi

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Číny - obě Ferrari před Mercedesy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud