Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Petr Hlawiczka, 21. září 2017, 06:30 Google+

Velvyslanec Renault Alan Prost uvádí, proč budou hrát na trhu s jezdci před rokem 2019 klíčovou roli a proč je pro ně smlouva na dodávku pohonných jednotek McLarenu rizikem. Zajímavé bude sledovat také situaci u Red Bullu, který si pomalu musí hledat nového motorového partnera.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 23.09. 11:55) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru

Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru | foto: McLaren

Sdílejte článek

Za francouzský tým budou příští rok jezdit Nico Hülkenberg a Carlos Sainz, kterého jim na jednu sezónu zapůjčil Red Bull. Zatímco v příštím ročníku se toho v předních týmech moc nezmění, před rokem 2019 nastanou velké změny - vyprší totiž smlouvy Lewisovi Hamiltonovi, Valtterimu Bottasovi, Sergiovi Pérezovi či Kimimu Räikkönenovi.

Renault - atraktivní volba na klíčovém trhu se špičkovými jezdci?
A Renault, jenž je v současnosti na sedmém místě mezi konstruktéry, věří, že má v současné době potenciál na čtvrtou příčku a že v sezóně 2018 hodně zlepší. Proto očekává, že bude pro špičkové jezdce atraktivní volbou.

"Trh s jezdci je důležitý a my jsme v pozici pro konec roku 2018, kdy to je pro jednání trochu otevřené. Tehdy skončí kontrakty mnoha jezdcům. Chceme se jako tým zlepšit a v příštím roce ukázat, že jsme lepší než nyní, abychom mohli hrát svou na klíčovém trhu," popisuje Prost.

img-responsive

Renault se chce zlepšit, aby byl příští rok lákavou možností pro špičkové piloty | foto: Renault Sport F1

Zůstane Sainz déle než jeden rok?
Podepsání Sainze v rámci dohod na dodávky motoru mezi McLarenem, Renaultem, Toro Rosso a Hondou je pro lepšící se francouzský tým vnímáno jako menší vítězství. A pokud se bude Carlosovi dařit, pokusí se získat na delší dobu.

"Máme na příští rok Carlose, ale stále zůstává součástí rodiny Red Bullu. Pokud však bude podávat dobré výkony a bude chtít zůstat, pak řešení najdeme," poukazuje prost na adresu pilota, jenž s Toro Rosso skončil v neděli v Singapuru na výborném čtvrtém místě.

Smlouva s McLarenem - riziko i to nejlepší z dlouhodobého hlediska
V Singapuru byl konečně potvrzen rozchod Hondy a McLarenu, který přechází k Renaultu na minimálně tři roky. Je to v historii poprvé, co dochází ke spojení těchto týmů. Prost novou výzvu v podobě porážení svého nového partnera s výborným šasi vítá.

img-responsive

Bude Renault porážet zákaznický McLaren s kvalitním šasi? | foto: McLaren

"Je to hezký úspěch, že jsme podepsali smlouvu s McLarenem. Šlo o dlouhý proces, který nebyl jen o tom mít nového partnera, ale týkal se i dlouhodobé strategie Renaultu. Chtěli jsme mít všechno ve svých rukou," podotýká Prost.

"Je to pro nás dobré, i když jde tak trochu o riziko s velmi silnou stájí po našem boku jakožto se soupeřem. Ale jako tovární tým chcete porážet všechny. Bylo to otázkou dostat se do pozice s věcmi ve svých rukou," vysvětluje poradce Renaultu, který zároveň Red Bullu oznámil, že s ním hodlá na konci roku 2018 spolupráci ukončit.

Co bude s Red Bullem?
Majitel rakouského týmu Dietrich Mateschitz se údajně snaží po několika úspěšných letech a skvělé reklamě z drahé Formule 1 vycouvat. Na prodej tak není jen Toro Rosso, ale i Red Bull, proto mu případný přechod na méně konkurenceschopnou Hondu moc nevadí - od té dostane peníze na provoz týmů, místo aby do nich musel investovat.

img-responsive

Budoucnost Red Bull je nejistá - Mateschitz se hodlá z F1 stáhnout, hovoří se o spojení s Aston Martinem | foto: Sean Bull

Spekuluje se o možném prodeji Red Bullu Christianovi Hornerovi a Adrianovi Neweymu, kteří hodlají navázat úzkou spolupráci s Aston Martinem. Tato britská automobilka na účast v F1 ale dostatek peněz nemá, proto Honda přichází vhod a Mateschitz je ochoten tým ještě nějakou dobu sponzorovat. V F1 musí ale vydržet do roku 2020, než vyprší Concordská dohoda, kterou se zavázal k účasti ještě Berniemu Ecclestoneovi za tučnou finanční prémii.

Renaultu se moc nelíbí, že Red Bull i Toro Rosso jednoho majitele budou moci přímo porovnávat oba motory. K tomuto konfliktu Prost dodává: "Bylo to velmi těžké - skutečnost, že jsme akceptovali smlouvy na motory, Mít na jedné straně Renault a Hondu na druhé u obou týmů Red Bullu. Všechno to je o tom, co je pro nás nejlepší, protože v budoucnu chceme naši situaci zlepšovat."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 23.09.2017 11:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W08 EQ Power+

Mercedes letos už slabiny svého vozu nevyřeší, připouští Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud