Z toho nás ještě bude bolet hlava. Čeho se tak obávají u Renaultu?

Robert RoBertino Pavelka, 25. srpna 2017, 12:15 Google+

Ochrana kokpitu, schválená od příštího roku jako povinná součást monopostů F1, bude mít značný vliv na vývoj monopostů pro sezónu 2018. A může týmům přinést poměrně dost značné problémy, protože času je relativně málo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Robert Kubica testuje druhý den vůz Renault RS17 v Maďarsku

Robert Kubica testuje druhý den vůz Renault RS17 v Maďarsku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tuto myšlenku rozvádí technický ředitel Renaultu Nick Chester. Podle jeho názoru bude třeba vnímat značné změny na určitých částech vozu a rovněž se domnívá, že rozhodnutí ze strany FIA přišlo s ohledem na nutné úpravy dost pozdě.

"Na přepracování podvozku je třeba nějaký čas a ten bude chybět. Bude to bolestivý proces, protože do finalizace schématu šasi je třeba zakomponovat tento prvek. Zátěž vycházející z použití Halo je poměrně velká a ovlivňuje celou strukturu podvozku, má na něj značný dopad. Mimo tuto část nebude mít Halo velký vliv na výkon vozu. Opravdu se to týká jen designu šasi," líčí situaci Chester.

img-responsive

Vypořádat se s implementací Halo na vozy ještě bude napínavé | foto: Daimler AG

Halo samo o sobě bude standardizovanou částí monopostu. Týmům však bylo sděleno, že budou mít určitou míru volnosti v jeho použití. To znamená drobné úpravy, které napomáhají aerodynamickému provedení. Ale i tyto okolnosti mohou vyvolat u týmu jistý "bolehlav", jak se vyjádřil Chester.

"Týmy budou moci doplnil Talo nestrukturálními prvky kolem horní části, která nesmí přesahovat hlavní konstrukci o více než 20 milimetrů," vydal týmům jasný pokyn ředitel závodů FIA Charlie Whiting. Ovšem Chester na to reaguje a předpokládá, že ze strany týmů dojde k určité debatě o tom, jaký typ zmíněných úprav bude nakonec možno použít.

"Budou nám povoleny určité menší úpravy. Takže je připravíme u předního spoje a trochu předěláme horní okraj kolem hlavy pilota. Moc toho měnit nelze, protože jinak bychom museli předělat fixní body. To by znamenalo zásah do airboxu, což je poněkud problematické, i když to předpisy povolují. Jsem si jistý, že o všem ještě budeme debatovat, co všechno lze s tou konstrukcí udělat," dodává Chester.

Vytisknout

Diskuze: Z toho nás ještě bude bolet hlava. Čeho se tak obávají u Renaultu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H

Ferrari v 1. tréninku nejrychlejší, Mercedes ale volil tvrdší směsi. Alonsa…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud