DISKUZE K ČLÁNKU

Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Velvyslanec Renault Alan Prost uvádí, proč budou hrát na trhu s jezdci před rokem 2019 klíčovou roli a proč je pro ně smlouva na dodávku pohonných jednotek McLarenu rizikem. Zajímavé bude sledovat také situaci u Red Bullu, který si pomalu musí hledat nového motorového partnera.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 23.09.2017 11:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kostěj (Hlasovali 4 lidé) 21.09.2017 10:18
Ty zákulisní tahanice jsou napínavější, než… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 21.09.2017 09:31
Myslím si že riziko "tunelování" know… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 21.09.2017 21:14
V8 si mohl dovolit téměř kdokoliv. A pochybuju,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kostěj

    Kostěj

    194.213.42.XXX
    Ty zákulisní tahanice jsou napínavější, než současný závody 14

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Myslím si že riziko "tunelování" know how Red Bullem se bude snažzit Renault omezit tím, že inovace motoru nebude Red Bullu poskytovat. Red Bull tak bude v podobné situaci jako McLaren před odchodem k Hondě. Mercedes jim taky inovace nedával. Článek mi jinak potvrdil to, co si myslím už delší dobu a sice snahu Mateschitze o vycouvání z F1. Bylo to vidět i na předloňském odchodu od Renaultu a nakonec s prosíkem organizovaný návrat k téže značce.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Vidíš? A to bylo keců, jak si budou vyrábět motory sami, když od Renaultu nedostanou vítězný motor. Mnozí zdejší odborníci jim to věřili, nebo alespoň uvěřit chtěli. A za 3? roky pomýšlí na odchod z F1.
      Já tyhle Benettony a Red Bully moc rád nemám. Protože si tam jdou jen přihřát svoji polívčičku. Nalejí do toho spoustu peněz, čímž pomůžou zlikvidovat menší stáje. Získají pár úspěchů a pak se spakují a "po nás potopa"...
      Když srovnáš počet stájí v sedmdesátých letech, osmdesátých, devadesátých a po roce 2000, tak se ten počet stále snižuje. Neříkám, že je to jen vinou takových, jako je Red Bull. Ale přispívají k tomu. Samozřejmě spolu s nenasytným Berniem, který tlačil ceny za účast v sezóně stále výše a výše.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ani tu V8 neuplácáš na koleně. Současnou generaci motorů zvládnou tak leda fabriky, což je špatně. Strašně to omezuje šíři nabídky pro týmy. Asi by další generace motorů Pro F1 měla být jednodušší, aby se rozšířilo startovní pole a byla větší konkurence. Uvidíme, co vyvede nový majitel F1, protože Bernie to vedl poslední dobou akorát do kopru. Ty jeho nápady s obráceným pořadím a umělým pršením při závodě byly akorát na palici.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          V8 si mohl dovolit téměř kdokoliv. A pochybuju, že to ten "kdokoliv" plácal na koleně.
          Jen v motorech to není. Technický pokrok je obrovský a díky němu vznikaly a vznikají rozdíly a dominance všech týmů. Proto se každou chvíli mění pravidla, vymýšlí se nejrůznější překážky a neuvěřitelné technologie.
          Současná F1 je atraktivní. Ale jen pro úzce zaujaté odborníky v oblasti nejmodernějších technologií. Už to není o závodění, a už vůbec ne, o umění pilotů, když jim musí inženýři radit z boxů, co mají vlastně dělat. Tým, který získá po změně pravidel náskok si svoji dominanci udrží až do nové rozsáhlejší změny pravidel. A když se náhodou někomu podaří přiblížit k dominantnímu, pak se mu v zájmu "dramatičnosti a sledovanosti" přehlíží podvody, prasárny a jiné nekalosti. Což opět k dobrému jménu F1 nepřispívá.
          Nedivím se, že upadá zájem běžných fanoušků.
          Vkládal jsem do nových majitelů velká očekávání. Ale soudě podle úrovně přenosů. Jsem zklamán. Je to ještě horší, než za Bernieho. 02

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            S tím plácáním na koleně, jsem to trochu přehnal, ale chtěl jsem ukázat na fakt, že jednodušší motor vyrobí větší počet výrobců, zatímco současné kompllikované zařízení je akorát pro fabriky. A máš pravdu v tom, že lidi moc nezajímá, co se skrývá pod kapotou. Oni chtějí atraktivní závody, kde jsou souboje kolo na kolo, chtějí hřmící motory, které diváka ohlušují a nechtějí vláček kroužičů, kde se předjíždí za pomoci nejrůznějších udělátek nebo přes boxy a už vůbec není atraktivní závodní vůz, který šeptá jako by měl rakovinu hrtanu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              46.135.9.XXX
              Ale jo, v tom se shodneme. Současná pravidla prakticky umožňují "bojovat" o titul jen továrním týmům. A to se ještě musí té továrně povést pohonná jednotka hned napoprvé. Protože pak trvá min. 3-4 roky, než se tomu dominantnímu zmenší prostor pro vylepšování natolik, že jej lze dohnat a možná i předehnat. Ale to už má FIA naplánovanou další velkou změnu pravidel. A všichni se soustřeďují na dobu po změně, protože vidí šanci napakovat se tituly i penězi. A zase se všechno opakuje. Jeden dominuje, sbírá úspěchy a ostatní ho jakoby stíhají, ale dostihnout nemůžou.
              V době V8 byla možnost za "přijatelné" peníze koupit motor, se kterým mohl vyhrát titul "kdokoliv". Výrobce byl nezávislý a prodával stejné motory každému (neměl zájem někoho upřednostňovat).
              Dnes vlivem přílišných zásahů do pravidel, která stejně ti mocnější nerespektují, prakticky nelze udržet vyrovnanou sezónu. I když letos to tak nevypadá. Ale já jsem přesvědčen, že "vyrovnanost" je dána právě tím, že Vettelovi prochází to, co by jiným neprošlo. Jinak by už neměl šanci mnohem dřív.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama