DISKUZE K ČLÁNKU

"Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

Sebastian Vettel ani Ferrari u domácího tisku zastání po Velké ceně Singapuru nenašli. Místo toho čelí velké vlně kritiky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 22.09.2017 07:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 8 lidí) 20.09.2017 11:32
Vím, že můj názor nebude příliš populární, ale… »
» Stavebniny O. (Hlasovalo 7 lidí) 20.09.2017 10:19
Přeji titul Ferrarri,ale pro mne bylo jasné hned,… »
» Milanek (Hlasovali 5 lidé) 20.09.2017 10:56
A jak tomu měl zabránit Kimi? že měl asi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    89.176.59.XXX
    Jen tak pro zajímavost, že to co praktikoval Vettel na startu, není zase tak ojedinělé v Singapuru. Zde pro srovnání start z roku 2010 Alonso vs Vettel.
    https://www.youtube.com/watch?v=MmVyfTUCbNU&index=4&list=PLV_IgFvmYgMWFJyRSVQOgE1Y6k2HpT98Y

    nebo tady i zpomaleně čas 30:10

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.20.XXX
      Tak v porovnání s Alonsem to Vettel letos zavíral mnohem mírněji. Fernando jednoduše zabouchl dveře a basta 12
      Skoro jako by jednali podle nějaké místní příručky. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milanek

    Milanek

    85.239.64.XXX
    Asi takhle - shodnemse se, že postižení byli:
    Alonso, Raikonnen, Verstapen?

    Ale Vettel? Kdo ho tedy poškodil? Kdo ho nutil letět tam jako torpédo, ten mohl jet kam chtěl ... takže kdo mu zkazil závod?

    PS: Pro Vettela je to docela síla - protože to fakt je -40bodů - měl šanci na Hamiltona získat +15 a místo toho ztratil 25 ... T

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    193.165.236.XXX
    Aby se objevila i oponentura, tak trochu proti všem, zde je můj popis události, včetně sekvence záběrů z TV (odkaz dole).
    SV nemá nejlepší start, jede ke středu dráhy. MV nemá nejlepší start, jede ke středu dráhy. KR odstartoval výborně, jede k levému kraji dráhy a brzy se dostává vedle MV. KR nenese na pozdější kolizi žádnou vinu, po celou dobu (až do kontaktu s MV) směřuje ke kraji dráhy a nechává ostatním dostatek prostoru. SV jede stále ke středu, MV má vedle sebe KR, vzdálenost mezi vozy odhaduju na víc než půl metru. V tuto chvíli má MV 2 dobré možnosti, jak se zachovat - 1) držet stopu vedle (a souběžně s) KR, pokud by SV do něho najel, byl by jistě vyšetřován za "causing a collision". 2) zařadit se za SV a získat výhodnější pozici proti KR do následující zatáčky. MV nicméně reaguje na vůz SV, směřuje svůj vůz ke KR, levým předním kolem vzápětí naráží do boku formule KR. SV je v tu dobu zhruba ve středu dráhy, odhadem přes metr od formule MV. Kontaktem levé přední kolo MV přibrzdí, dochází ke kontaktu se zadním kolem KR. Tento kontakt zadní kolo ulomí a roztáčí vůz KR, který přední částí taranuje vůz SV do levé bočnice.
    Závěr je pak prostý, MV se "v tlačenici" nezorientoval a najel do KR, čímž způsobil nehodu čtyř formulí. Na jeho obranu lze říct, že vše proběhlo velmi rychle, poloha jezdců a ochrana kolem helmy současných formulí pilotově orientaci nepomáhají, hallo to pravděpodobně ještě zhorší. Žádný prohřešek proti pravidlům jsem tam neviděl, tedy souhlasím, že se jednalo "racing incident".
    Budu rád, když se někdo tato fakta v seriózní diskuzi pokusí vyvrátit.
    [odkaz na stránku]

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Verstappen neměl kam a nebyl mu ponechán prostor, ne že se nezorientoval v tlačenici.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        193.165.236.XXX
        První kontakt byl MV a KR, kdyby mu SV nenechal prostor, narazil by nejprve SV do MV.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Ale ten kontakt není tak důležitej když jezdec nemá kam. Když se prostor zmenšuje a ty to koriguješ tak se můžeš snažit jak chceš ale nakonec to skončí kontaktem, a je jedno zda to bude vpravo nebo vlevo. Max reagoval na agresivní manévr Vettela, Vettel v tom pokračoval až Verstappen neměl kam.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            193.165.236.XXX
            Ale on měl kam jet! Mohl jet rovně, pak by se role pravděpodobně otočily, pokud do něj SV najel. Nebo se mohl zařadit za SV. Řešením ale není, že to prásknu do třetího soupeře...

            BTW Lidé zaměňují okolnosti a příčinu. Při závodění se např. ten vzadu tzv. ukazuje v zrcátkách, aby toho vepředu znervózněl. Pokud ten třeba nedobrzdí a skončí v bariéře, viník není ten, kdo se ukazoval soupeři v zrcátkách, ale ten, co špatně brzdil. To samé platí zde - SV se snažil soupeře postrašit, přičemž takové křížení není v rozporu s pravidly. Pokud by SV do soupeře narazil, byla by to jednoznačně jeho vina, bez ohledu na možnost mrtvého úhlu apod. Zde ale nejdřív změnou směru narazil MV do KR, těžko pak může být SV označen za viníka.

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Není to pravda, Seb si může volit stopu a ten za ním se musí přizpůsobovat aby nedošlo ke kontaktu, a to Verstappen dělal, jenže byl ještě z druhé strany limitiován Kimim a s tím Seb nejspíše nepočítal.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Seb si nemůže volit na rovince stopu zcela neomezeně. Max byl částí vozu (téměř polovinou) vedle něj a vlevo vedle sebe měl Kimiho.

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Ano, nepřesně jsem se vyjádřil, může si co by vůz vpředu volit stopu jakou chce, ale nesmí jezdcům kteří jsou jakoukoliv částí vedle něj nenechat prostor na trati.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • virtual

                    virtual

                    193.165.236.XXX
                    A můžeš specifikovat ten "prostor na trati" a vysvětlit, jak SV nenechal "prostor na trati"? Měl jet ke středu pod jiným úhlem? Neměl být SV v době kontaktu MV a KR cca 1 metr od vozu MV, měl být od něj 2 metry? A proč ne jen 50 cm nebo 5 cm...
                    Pravidlo musí být jasné a aplikovatelné, nelze rozhodovat na základě subjektivního zdání, pak by to bylo krasobruslení, kde se stálo někdo cítí špatně ohodnocen.

                    + 1 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • McMatej

                      McMatej

                      212.79.110.XXX
                      Nevím kam chodíš na tvé formulace, že musí nechat místo na trati. V pravidlech je to přibližně nějak takto:
                      Jezdec smí používat celou šířku trati, za předpokladu, že vedle sebe nemá významnou část jiného vozu.

                      a dále

                      "Manévry, které můžou blokovat ostatní jezdce, jako jsou vícenásobná změna směru jízdy při bránění pozice, úmyslné opouštění trati nebo jakékoliv jiné abnormální změny směru jízdy, nejsou povolené."
                      Vážně jsi si jistý tím, že by se nic z toho nedalo použít? Zbytek světa má v zavinění vcelku jasno.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • virtual

                  virtual

                  193.165.236.XXX
                  Vždyť to opakuju pořád dokola, kdyby SV první najel do rovně jedoucího MV -> causing a collision pro SV. Takto ale najel MV do rovně jedoucího KR, viníkem je MV, jakkoliv na to mohla mít vliv okolnost, že se SV přibližoval. Vzhledem k tomu, že byl KR tak nějak vedle, jedná se spíš o racing incident než o causing a collision. Podle mého se MV soustředil pouze na SV a nevěděl o KR.

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    109.81.245.XXX
                    Ano, opakuješ pořád do kola stejnou hloupost. Bez ohledu na argumenty. Pak se nediv, že s tebou už nechce nikdo diskutovat. Kdyby jel Max od počátku rovně, neuhýbal Vettelovi a hned mu po 20 metrech předním křídlem říznul gumu, byla by to Vettelova chyba. Nesmyslně uplatněované "první má právo volby stopy." Nemá - resp. pouze tehdy, pokud vedle něj není žádnou částí (ani centimetrem předního křídla) jiné auto.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Stavebniny O.

    Stavebniny O.

    109.81.212.XXX
    Vlastně oprava.První reakce redaktora Tomáše R byla,ře za to může Kimi.Stačí si pustit záznam.Což je vidět, že to asi nesleduje ,tak jak má.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Základní problémy toho incidentu jsou dva: první je, že Max po pomalejším startu, daném slabším motorem, najel kus na střed dráhy, tím udělal perfektně startujícímu Kimimu prostor vlevo a Kimi by byl nemehlo, kdyby se v té rychlosti nesnažil dostat před Maxe. Max pak prakticky nepohnul volantem, ale jeho trajektorie byla mírně doleva, tím začal ubírat místo Kimimu, proto si škrtli koly. Druhý problém je, že Seb neodstartoval nejlépe a pak se snažil blokovat Maxe, aby se v první zatáčce nedostal před něj. Jenže neměl dostatečného fóra a proto to skončilo tak, jak skončilo. Ve své podstatě měl na tom incidentu každý svůj podíl, i když asi největší Vettel, možná by odstoupil jen Kimi. Takže to, že komisaři to uzavřeli jako záávodní incident bylo celkem správné rozhodnutí. Ještě bych dodal, že na vodě je omezená viditelnost v zrcátkách, jelikož formule nemají přední světla a ve vodní tříšti není nic kloudně vidět. Nějaké mrtvé úhly jsou irelevantní.
    Mrzí mě Alonso, chtěl jsem ho vidět na vodě...
    Jinak na dotaz proč se cpal před Maxe, když s ním o titul nebojuje, je rozdíl sedmi bodů mezi prvním a druhým...

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Icewoman

      Icewoman

      178.255.168.XXX
      A jaký je bodový rozdíl mezi prvním a tím. co vypadne?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        To bys rád věděl, co? :-)
        Že je Seb bezohledný magor vím od té doby, co přešel do RB. Chce trumfnout Schumiho v počtu titulů, ale myslím si, že se mu to nepovede.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          46.135.3.XXX
          a) vědělA 03
          b) Jestli Max jen "mírně" mířil doleva, tak to mu křižující Seb asi moc nevadil...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

reklama