DISKUZE K ČLÁNKU "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 12.04.2017 23:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovalo 6 lidí) 05.04.2017 14:59
Celému tomu článku nějak nerozumím. Pokusím se to… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 14:38
Mclarenu je mi líto. Podle mě to nebylo špatné… »
» Marek (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 20:55
To je hotovo. Mě už ani tak nes.re, že opět mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
"můj ústav se Vám mými ústy hluboce omlouvá. takováto chyba se nám stává MAXIMÁLNĚ jednou ( dvakrát, třikrát.... ) za deset let....." tak asi takhle na mě působí to vyjádření šéfa Hondy.

jo, a když jim tak pěkně šlape ten jednoválec, tak mají docela fajn motor pro motorku, ne?
a jedna rada na závěr - co takhle dát do toho auta šest jednoválců? 18

ne, vážně. omlouvám se, ale nic jiného, než legraci si už ze situace u McL dělat asi nedokážu. všechna vyjádření se mi po těch letech zdají jenom jako PR řeči a skutek ( zatím ) utek........... 05

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
a ty si myslíš, že Honda na motoru začala pracovat až v okamžiku, kdy oznámila návrat do F1? V té době už jim vývoj dávno musel běžet. Honda skutečně prohlásila, že měla hotovou pohonnou jednotku před sezonou 2014 a mohla se této sezony účastnit, ale že si chtěli dát ještě rok bez omezení restrikcí účastníka od FIA. Takže si myslíš, že to dali za půl roku? To určitě ne. Ferrari s renaultem na novém motoru pracovali cca 2 roky a v podstatě museli vybudovat motorárnu z popela, jelikož v éře V8 to skoro celé rozpustili když byl vývoj defakto zakázán, takže Honda na tom byla max o půl roku pozadu, víc ne. A viděno zpětně by udělali mnohem lépe, kdyby se vrátili nejprve jako dodavatel některého slabšího týmu, kde by na ně nebyl upřen takový tlak jako u mcl a mohli si sezonu 2014 užít jako vývojovou. Takhle jsou pořád pod naprostým drobnohledem a evidentně nejsou schopni tento tlak ustát...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
turbo měli mezi válci od začátku - to je to jejich size zero - a rozevření válců je dáno pravidly - 90°
letošní motor měl být posunem k filozofii mercedesu, kompresor před motor, turbo za motor...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

90.183.77.XXX
Ten tvůj kůň ale přeci říkal, že jedině McLaren může porazit Mercedes.
Tak je na svém místě, jen to chce trošku trpělivosti. Či - leda by vyšoupl Botase protože to co dělá teď může znamenat jen to, že nechce dojezdit sezónu v jediném týmu, který může zdolat Mercedes, ale přímo v Mercedesu. Zajímalo by mě, jestli by byl ochotný jezdit v Mercedesu zadarmo.
Hlavně ale, aby to koňovi vyšlo - reaguju už na jeho nové nářky. (Zdá se,že Apoló se na něj už roky zle hněvá a metá po něm šípy .. a milá Honda na to doplácí 12)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Tato diskuse by mohla být nekonečná, ale to by jsme se tu zasekali. Tedy jenom pro doplnění v reakci na El_Senor.
2016 H spalování na začátku na nic, hybrid na vysoké úrovni, rezervy v turbu ----- Evropa přišlo zlepšení turba, ale na úkor efektivity spalování, hybrid stále super (jeden z nejlepších, mezi 4 výrobci to lze chápat sice 4tý nejlepší, ale pořád jeden z nejlepších), ((((obě etapy spotřeba naprd (šetření paliva atd.) (tedy pro mě laika, těžko mohlo být dobré spalování a dobrá efektivita spalováku, protože to tak trochu v těchto technologiích nejde dohromady. Spalovák tedy mohl být dobrý možná, kdyby nebyl limit 100 kg paliva na závod a mohli za formulkou tahat přídavnou nádrž třeba na 50 litrů, takový malý formulový přívěsný vozík))))) ----- třetí etapa, dolazení turba se spalování a relativně nejlepší výkon PhJ Hondy za celou dvouletou éru, hybrid stále super, ve výsledku pravidelný boj s FI a W a porážení TR i přes stále špatnou spotřebu ------ čtvrtá etapa řešení spotřeby, mírné pohoršení spalováku a turba právě na úkor spotřeby, stále skvělý hybrid, ale reálně prod do boje s TR a ústup s bojů s FI a W. Sečteno podtrženo, H podle mého názoru měla nejlepší balík ve 3/4 sezony a ne na konci a především, pokud nejsou schopni postavit motor v rámci daných pravidel tak, aby jezdil a byl konkurence schopný, mě jako divákovi je vcelku jedno proč to tak je. To mají vědět oni a ne se stále na něco vymlouvat nebo říkat jak je jedna část dobrá, ale stejně je celek na ho..... Když budu mít nejlepší spalovák a to ostatní bude na nic, budu pořád poslední a můj balík bude pořád na nic.
Tedy zcela poslední vyjádření k tomuto tématu z mé strany i v článcích budoucích. Je mi jedno proč to je a já to za ně nevyřeším, ale není mi jedno, že McL, tedy i můj kůň FA zametá konec startovního pole a je to pro mě osobně prostě jasně daná vina Hondy a zatím prostě nikoho jiného. Do doby než se toto změní (tedy PhJ od H pojede 5 víkendů bez fatálních problémů a bude vykazovat výkon hodný bojů o stupně vítězů) jsou prostě Japonci amatéři a všechny neúspěchy jsou jejich vina. A žádné vibrace, rezonance nebo jak je to tu všelijak nazýváno, kvůli šasí nemohou být příčinou těchto problémů, protože ty problémy byly hned v prvním filmovacím dni a tam se zcela jistě nejezdí na max výkon. Jestli ta PhJ nedokáže odjet ani 100 km na 70 procentní výkon pak je zcela jistě problém v PhJ a ne v autě, protože pak by bez úpravy šasí nemohli v životě dojet do konce GP Austrálie, tedy 300 km v celku. cca. samozřejmě. Což mimochodem bylo poprvé v letošním roce. Pánové za mě vše. Mějte se fajn.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hepyno

hepyno

193.87.54.XXX
posledný voz F1, pri ktorom si spomínam, že mal problémy s vibráciami bol Benetton B201 s motorom Renault. A problémom bol práve motor, ktorý mal nezvyčajný uhol medzi valcami 111 stupňov...
Minulú sezónu bola Honda v pohode, pretože mali iné rozpoloženie, tohto roku sa medzi valce pokúsili uložiť turbo a teda či to s tým roztvorením neprehnali alebo nedotiahli.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.102.157.XXX
Já vím, možná je to ještě horší 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Jenom pro upřesnění. 100 koní jsem si vymyslel. To bylo pro zveličení problému. Už jsem jako bulvární žvatlal. Nicméně, oficiálně se hovoří o tom, že jsou na tom s výkonem stejně jako u PhJ na konci 2016. Nicméně je to výkon uškrcený kvůli vibracím. Ale plomby super.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Pokud si najdes, kdy Honda oznamila, ze do F1 vstoupi, tak to byla polovina roku 2013. Takze pul roku pred premierou hybridnich V6. Ferrari a Renault na tom delali minimalne uz rok pred tim, mozna dva roky pred uvedenim a Mercedesu jsem nekde zachytil, ze uz na tom motoru pracoval 3 roky pred uvedenim. Takze kdyz to shrneme, tak v roce 2015, kdy vstoupila Honda, tak na motoru delali tak rok, protoze nejdrive museli sehnat lidi, prostory atd. Ferrai a Renault uz na motoru delali tak 3 roky, z toho rok jezdili a testovali na draze. Mercedes 4 roky a rok z toho jezdil a testoval. Vsechny tri tymi z ten prvni rok ziskali zkusenostmi dalsi vylky naskok. Takze co mohla Honda za tak tragicky kratkou dobu asi vychytat? Mercedes nekde sam rikal, ze kdyby byl v pozici Hondy tak by mel prvni rok stejne ne-li vetsi problemy.
Nejvetsi problem je v nemoznosti testovani, to se pak casova ztrata tezko hodne tezko stahuje, kdyz nevi nikdo co to bude vlastne delat a cas leti

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Zacneme od zacatku, Honde lonsky motor spalovak (motor vyvijeny 2 roky) procoval relativne OK a nemel ani spatny vykon. Podivej se jaky vykon meli prvni hybridni V6 v roce 2014? Vykon byl porovantelny. Mercedes se rika, ze na motoru pracoval 3 roky pred uvedenim v roce 2014, takze mohli v klidu vychytavat spolehlivostni mouchy.
Hybridni systemy mela loni Honda na spici, takze vlastne neztracela, ale byla v predu, takze tady zadny problem a to na tom delala nejmene ze vsech.
Jedine kde dnes vezi zakopany pes je to zapalovani a to se zda klicove. Jake odborniky by mohla najimat, kdyz to prvni mel Mercedes, dalsi rok Ferrari a loni snad Renault. Vyvoj neudelas ze dne na den. Ono neni kde cerpat a urcite ty klicove lidi, kteri tomu rozumi zadny vyrobce jen tak ke konkurenci nepusti. To ze nejmaou nejakeho zvanila, nic neznamena, to nic neprinese. je jasne ze muze prelezat mezi znackami jen tak proto, ze nic klicoveho z vyvoje vlastne nezna. Proto byl jasne vykopnut.
Jedine v cem byl problem, byla velikost ZERO, ale to melo byt vykompenzovano aerodynamikou, takze proc nemit nejaky naskok. Je jasne, ze bez nejakeho vyvoje motoru nikdo neni schopen rici, jestli to bude fungovat nebo ne. Nikdo na zacatku nedokazal rici, jaky lze vubec vykon z techto jednotek vytahnout, jaka muze byt ucinnost. Vyvoj kazdy rok jde velkym tempem.
To ze chteji dosahnout uspechu s vlastnimi lidmi beru jako plus, nikam jim neutecou a bude to mit i prinos pro vlastni automobilku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
myslím, že by jsi si měl opravit názor na dobu, po kterou na motoru Honda pracovala. Jistě, je poslední motorář, který do F1 vstoupil, ale oni byli připraveni už na první sezonu turba, ale raději si dali ještě jeden rok neomezeného vývoje a chtěli okukovat konkurenci a mysleli si, jak s tím vydupali, jenže v F1 probíhá válečný vývoj, takže Honda ten rok, kdy "okukovala" přišla o kontakt s konkurencí, ne tím, že by se do projektu zapojili pozdě... Nemůžu vědět, kdy se který výrobce vrhnul na vývoj téhle pohonné jednotky, ale mercedes to udělal ještě dříve, než byli vůbec provedeny finální specifikace a potom vložil veškerou energii do politického ovlivnění FIA aby konečná pravidla co nejvíc odpovídala tomu, co už dělali, ferrari s renaultem čekali na konečnou specifikaci a v té době se určitě rozhodla ke vstupu i Honda, takže japonci měli toho času srovnatelně s renaultem a ferrari. Otázkou je, jak do vývoje vstoupil se svými požadavky mcl, protože projekt zero určitě není z hlavy výrobce motoru...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Souhlas, ten motor nebude spatny sam o sobe nebude vibrovat, neni duvod.
Jinak dle meho ten problem nastava take proto, ze Honda vstoupila do F1 pomerne dlouho a snazi se co nejrychleji zkratit dobu kdy zaostava za konkurenci. Proto vyviji do posledni chvile. Kdyby to tak nedelali, tak by stahovani probihalo pomerne pomalu a stahovali by Mercedes nekolik let, takto je to risk, ze muzou byt vetsi problemy, vzdy pri uvedeni novinek, coz se potvrzuje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Ono nejde o casovani a propojovani nejakymi draty. To bych rekl zvlada kdejaky cinan. Kdyz se podivas na jejich motory za posledni roky, jede jim to? jede!!! Takze nemuze byt problem, ze by jim to palilo jinak nez ma.
Problem je ale v tom zapaleni smesi, jak ji zapalit, jak hori, kde hori, kde zacina horet, pri jakych tlacich, atd. To je to co dela dnesni motory tak spickovymi z hlediska ucinnosti, vykonu, uspory paliva. Kdyz se podivas dnes do valce, na hlavu motoru, tak tam vidis ruzny pocty ventulu, uhly jsou ruzne, pisty maji ruzne povrchy, drazky pro proudeni smesi atd. A pritom jde u beznych silnicnich motoru jen o zapalovani svickou.
U dnesnich motoru pro F1 jde ale spickovou technologii, kde se snad zapaluje benzin jako u dieslu jen tlakem a to jen nekdy, nekdy zas svickou. Take se uvadi, ze se zapaluje mensi objem smesi v male predkomurce a to se pak vyfoukne do valce a zapaleni je mnohem rychlejsi. Tohle vse spravne nacasovat a aby to prineslo super vykon asi nebude zadna sranda. A jeste k tomu to udelat za par mesicu, kdyz normalni motor se vyviji a odzkusuje nejaky rok.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
ten problém může být na sacím či výfukovém potrubí, protože ve výceválcovém motoru se válce ovlivňuji, že a o změně sání/výfuk hovořili, nebo ne?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
s tvrzením, že je horší než loňský bych byl velmi opatrný. Ani Honda a ani mcl by určitě nepřipustili, že vyrazí s pohonnou jednotkou co je horší než loňská. Věřil bych tomu, kdyby byl stále žetonovej systém, ale když je to letos volné, tak by jim nic nebránilo nasadit loňský motor a intenzivně pracovat na letošním, už jen z hlediska spolehlivosti, kterou loni celkem úspěšně zvládli.
K těm vibracím, musíš si uvědomit, že v šasi F1 je motor nosný prvek, proto je ta interakce s ostatními komponenty poměrně kritická. Nemyslím si, že by jim to Honda dodala s vibracemi, které přesahují rozumné meze. Problém se objevil až po zabudování do podvozku, takže je evidentní, že to spolu dohromady dali až těsně před testama. Stačí se podívat na problém s tvarem olejové vany. Zkrátka komunikace mezi hondou a mcl je mizerná a myslím si, že právě tady je zakopanej pes. Pokud by Honda ten motor dodávala i jinému týmu, měli by referenci, proč se tomu asi mcl brání?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
jako přesně ty pravidla neznám a už je to dlouho co jsem to četl, ale mám pocit, že to bylo takhle nastaveno, aby náhodou někdo netrefil lepší poměr a neujel všem o parník (což mercedes stejně udělal) bylo to takhle už při zavedení 2,4 V8...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Hasegawa rika, ze jim to na 1valci funguje a na 6valci nikoli. Z toho usuzuji, ze nejde o vibrace, ale o funkci. To by pak rekl, vse funguje, ale mame vibrace. Vzpominam, kdyz jsem pred kazdym zavodem poslouchal, co si kdo vylepsil a kazdy veril, ze jeho tym udelal nejvetsi posun od minuleho zavodu. Dnes jen cekas, jak se povedou treninky a naladit auto a zavod uz je jasny.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Nejde o vibrace, ale o rezonanci. Na stolici OK, ale v aute jim to rezonuje, je to spatne naladeno z pohledu vlastnich frekvenci. Ano, tou vahou se to da resit, ubrat, pridat

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.102.157.XXX
Ten optimismus panoval asi kolem výkonu toho jednoho válce. A když to složili, asi neměli šrot o 100 koní slabší, ale pravděpodobně šrot co vibroval tak, že i lidem v kanclech vypadly plomby. Tak pak udělaly ty "kompromisy" volně přeloženo uškrtili výkon a doufali, že v testech to už bude dobré. Nebylo. Amatérismus ? Jistě.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama