"Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Petr Hlawiczka, 5. dubna 2017, 06:50 Google+

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.

Počet komentářů:  46 komentářů (Poslední 12.04. 23:22) Napište svůj názor
McLarenem poháněný Hondou během testů v Barceloně

McLarenem poháněný Hondou během testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Výborné výsledky při testech na jednom válci, šok o Vánocích
"Jsem hrozně zklamaný. Samozřejmě jsme zaznamenali, že většina poruch pochází z naší pohonné jednotky. Je fér říct, že ne všechno pochází z ní, ale z výkonnostního hlediska je největší slabinou naše pohonná jednotka. Jsme velmi zklamáni," kaje se Hasegawa.

"Ve skutečnosti jsme si mysleli, že to bude velmi snadné, ale zvládnout novou technologii bylo příliš náročné. Dělali jsme nějaké pokusy na laboratorní úrovni a mysleli si, že to bude hodně jednoduché, šlo tedy o mou chybu," pokračuje sportovní ředitel Hondy.

"Musíme brát v potaz celý balík, ale to jsme neudělali. Dosáhli jsme velmi slušného pokroku při testování s jedním válcem, ale jakmile jsme dokončili V6 motor, tak jsme měli mnoho problémů. To, čeho jsme dosáhli s jedním válcem, je na velmi dobré úrovni. Ale když přeneseme přesně tu stejnou specifikaci na V6 motor, tak to nefunguje. Jsme hodně zklamání. Ale když jsme si toho všimli, tak už bylo příliš pozdě - o vánocích," vypráví Hasegawa.

img-responsive

Pohonná jednotka Honda RA616H | foto: Honda Racing F1

Kompromisy: dosažení cílů se začíná hroutit
Jenže sezóna se nezadržitelně blížila a na vyladění zcela překopané pohonné jednotky RA616H nezbýval čas. Její vývoj zahájili v květnu 2016, takže na nový koncept neměli ani celý rok: "Poté, co jsme problémy pochopili, nastala chvíle potvrdit finální specifikací. Museli jsme učinit určité kompromisy."

"Měli jsme obrovské vibrace. Můžu říct jen to, že na dynamometru jsme tak velký problém neměli. Kdy jsme nasadili převodovku, hnací poloosy a pneumatiky, tak docházelo k určitým rezonancím. Pochopte prosím, že neobviňuji šasi - musíme brát v potaz také situaci na dynamometru.

Pokusil bych se zareagovat na depresi týmu a pilotů, pokud by existovala možnost, není to ale snadná práce. Je to velký úkol vylepšit motory, takže s tou situací několik týdnů musíme žít. Pokud na to co nejdříve přijdeme, tak to bude v pořádku," věří sportovní ředitel Hondy.

img-responsive

Fernando Alonso a Jusuke Hasegawa (vpravo) v garáži McLarenu | foto: Honda Racing F1

V Japonsku usilovně pracují, není třeba měnit všechno
"V Sakuře se o to pokoušíme ještě usilovněji. Děláme teď všechno, co je možné. Můžeme změnit systém sání či výfuku, vidíme v tom řešení, ale nemůžeme úplně změnit vnitřek motoru. Nemáme samozřejmě čas na to, abychom zcela změnili vnitřní uspořádání, a nemyslím si, že by bylo zapotřebí všechno změnit.

Pokud přijdeme na dobré řešení, pak motor musíme vyměnit pro pátý či šestý podnik. Opravdu bych si tedy přál do té doby či v té době vylepšit naši specifikaci," dodává Hasegawa.

Je jisté, že to tento víkend v Číně ani příští týden v Bahrajnu lepší nebude. Kvůli delším rovinkám než v Melbourne zástupci McLarenu - Hondy shodně očekávají ještě větší trápení a horší výsledky než v Melbourne. Fanouškům nezbývá než doufat, že zlepšení přijde někdy v květnu po výraznější aktualizaci aerodynamiky, kterou stáj z Wokingu chystá pro Barcelonu.

Vytisknout

Diskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 12.04.2017 23:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 46 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll s vozem Williams FW40

Williamsu v roce 2016 dařilo více než na dráze, zisk významně vzrostl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud