DISKUZE K ČLÁNKU Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy
Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
09:43 28.03.2017 93.99.87.XXX
To máš jistě pravdu. Ale aby nějaký manévr vůbec mohli zkusit, musí se dostat aspoň vedle soupeře. Což bude asi ten největší problém. Nikoho nepřejedeš tak, že do zatáčky přijedeš za ním a během zatáčky ho začneš předjíždět. To pak narážíš na ten problém se ztrátou přítlaku díky vozu před tebou. Tedy pokud dotyčný nemá poruchu nebo se nejede na vodě.
jumpman
18:43 27.03.2017 92.62.237.XXX
já si osobně myslím, že piloti jsou už tak zvyklí na to, že mají k dispozici DRS a že když zatlačí, tak se jim z pneu stane bláto, že mají strach se o něco vůbec pokusit. Až si skutečně zvyknou na chování monopostů v závodním režimu, tak se dočkáme i odvážnějších manévrů a bude to předjetí, které bude vybojované, nebude to objetí soupeře, který se nemá možnost bránit. V albert parku se vždycky předjíždělo ztěžka a letošek to jenom potvrdil
Petr
15:25 27.03.2017 109.81.245.XXX
Dobrá, zapmněl jsem ještě na chybu Alonsa v posledním sektoru, která jim ho umožnila předjet - jinak by si škrtli až poté, co zmizel v boxech. Jinak jak dlouhá by podle tebe ta rovinka měla být?
A abys to nepochopil špatně, podle mě předjíždění není nemožné - v příštím závodě to bude zase o něco lepší. Ale já jsem se nenudil ani tentokrát, hodně mě bavil i tento závod v Melbourne (nejen díky tomu, že vyhrál někdo jiný než Hamilton).
A abys to nepochopil špatně, podle mě předjíždění není nemožné - v příštím závodě to bude zase o něco lepší. Ale já jsem se nenudil ani tentokrát, hodně mě bavil i tento závod v Melbourne (nejen díky tomu, že vyhrál někdo jiný než Hamilton).
Mike17
13:38 27.03.2017 93.99.87.XXX
Já neříkám, že neuvidíme předjíždění vůbec (I včera nějaké bylo). Jen ho uvidíme na špici pouze na několika málo tratích. A sem tam se předjede někdo hodně pomalý. Jo, počkáme, uvidíme.
Jen jsem se snažil vysvětlit, že DRS není jednoznačně zlo. Tedy aspoň v současné době není jiné efektivní řešení a nebýt něj, tak se včera nepředjel ani porouchaný Alonso, dokud by úplně nezastavil.
Jen jsem se snažil vysvětlit, že DRS není jednoznačně zlo. Tedy aspoň v současné době není jiné efektivní řešení a nebýt něj, tak se včera nepředjel ani porouchaný Alonso, dokud by úplně nezastavil.
Mike17
13:33 27.03.2017 93.99.87.XXX
No myslím si (nebo pro mne je to zcela zřejmé), že DRS bude mít menší vliv. Zatáčky vyjíždí s větším odstupem, takže mají víc co dohánět.
Takže proti loňsku: Když loni někdo někoho pouze objel na rovince, dnes bude rád, když ho dostane na brzdy. Když někdo loni někoho dostal na konci až na brzdy, případně to dokončil v zatáčce, letos ho prostě nepředjede, protože do zatáčky vjede kus za ním.
Tady zlepšení nečekám a už vůbec ne zvýšení počtu objetí (pokud neprodlouží zóny). Jak bylo vidět včera, objetí se můžeme dočkat jedině u předjíždění nejpomalejšího vozu pole a ještě bude muset být poškozené, aby to klaplo.
Takže proti loňsku: Když loni někdo někoho pouze objel na rovince, dnes bude rád, když ho dostane na brzdy. Když někdo loni někoho dostal na konci až na brzdy, případně to dokončil v zatáčce, letos ho prostě nepředjede, protože do zatáčky vjede kus za ním.
Tady zlepšení nečekám a už vůbec ne zvýšení počtu objetí (pokud neprodlouží zóny). Jak bylo vidět včera, objetí se můžeme dočkat jedině u předjíždění nejpomalejšího vozu pole a ještě bude muset být poškozené, aby to klaplo.
uzivatel002008
12:56 27.03.2017 109.81.208.XXX
Závody jsou od toho, aby se závodilo a né aby se jezdilo do kola.Ten kdo nekouká jen na F1 a sleduje motorky nebo jiné okruhové závody F2,WTCC,INDY a jiné ,tak jasně ví, že tam jsou situace kde vztávají vlasy z adrenalinu. F1 sleduji už přez 20 let a musím říci ,že je to nudné až na pár okruhů. A stejně se vždy podívám jestli se něco nezměnilo k lepšímu a pořád doufám.
Adi
12:50 27.03.2017 176.74.140.XXX
No, shodneme se, že být rovinka v Melbourne delší, tak Ocon ani Hulk by neměli problém Alonsa udolat podstatně dříve. Myslím, že i souboj Kvyat vs Perez na konci (kde se bavíme dle dosavadních ukazatelů o dvou porovnatelných balících) by taky např v Číně mohl vypadat jinak. Musím znovu zopakovat, asi nikdo nečekal, že tyto monoposty budou trhat rekordy v předjíždění. Dal bych pilotům šanci ukázat, co dovedou alespoň ještě dva, tři závody, poté bych případně přistoupil k berličkám v podobě delších DRS zón, případně extrémnější volby pneumatik. Zatím jsem optimista a věřím, že úprava pravidel tímto směrem nebude nutná.
rock
12:49 27.03.2017 37.188.138.XXX
Protože
1.proti loňsku nuda skokově vzrostla (a bojím se, že trend je daný) teprve včera
2.kdybych se nedíval, tak bych nemohl konstatovat, že to byla nuda. Podle tvé logiky bys nikdy nemohl narazit na negativní hodnocení čehokoliv. To je divný, ne?
3.protože setrvačnost dlouholetého sledování je velká a po jednom závodě to nezabalím. Ani po jedné sezóně
4.protože jsem si kvůli F1 zaplatil příslušný programový balíček, tak to přece nenechám propadnout, že
1.proti loňsku nuda skokově vzrostla (a bojím se, že trend je daný) teprve včera
2.kdybych se nedíval, tak bych nemohl konstatovat, že to byla nuda. Podle tvé logiky bys nikdy nemohl narazit na negativní hodnocení čehokoliv. To je divný, ne?
3.protože setrvačnost dlouholetého sledování je velká a po jednom závodě to nezabalím. Ani po jedné sezóně
4.protože jsem si kvůli F1 zaplatil příslušný programový balíček, tak to přece nenechám propadnout, že
Adi
12:41 27.03.2017 176.74.140.XXX
Jestli se nebude předjíždět vůbec, o tom se mlžeme pobavit po GP Číny a Bahrainu. Do té doby jsou to spíše naše spekulace. Shodneme se, že předjíždění bude méně a bude náročnější, ne že nebude žádné Já věřím, že naopak přibude faktor srdcových předjetí ala Ricci a přibude jezdeckých chyb.
Petr
12:41 27.03.2017 109.81.245.XXX
To sis vzal špatný příklad. Pominu to, že srovnáváš s nejpomalejším vozem na roštu, důležité je to, že Alonso měl poškozené auto (začalo to předním levým brzdovým kanálkem hned v úvodu, což během závodu vedlo k poškození podlahy a nakonec k odstoupení), navíc musel se svou Hondou mnohem více šetřit palivo než Ocon poháněný Mercedesem. Tento příklad tedy spíše dokládá opačnou věc - předjíždí se mnohem hůře. A propo, kolik kilometrových rovinek v kalendáři máme?
Adi
12:36 27.03.2017 176.74.140.XXX
Souhlasím, nejvíce by pomohlo zúžit přední křídlo a zakázat na něm aero prvky. Jinak vše nechat. Kždopádně jsem zatím optimista a věřím, že uvidíme zajímavější závody než v letech Schumiho dominance... třeba rok 2008. To byla paráda :) Pak samozřejmě roky 2005 a 2006 ;)
Loqenc
12:34 27.03.2017 77.240.177.XXX
Teď to zas bude totální uspávačka jako před několika lety. Po prvních boxech bude jasno. Druhé boxy nebudou, protože pneu vydrží víc. A navíc tím, že pojedou na jednu zastávku budou muset šetřit gumy, takže pojedou opět opatrně. Jak včera, když nejezdili nic moc rychle a ke konci např. Kimi zajel nejrychlejší kolo a pak zase nic moc rychlost.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek