DISKUZE K ČLÁNKU Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 28.03.2017 09:43 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Když se podíváte jak vypadají auta nyní a jak vypadali do roku 2009, je jasné, že předjíždění ubyde, protože na začátku tohoto milénia byla auta velmi rychlá a aerodynamicky velmi pokročilá. Ano, používaly se jiné pohonné jednotky, ale nebyly výkonější než nyní, byly pouze hlučnější. Dost lidí si na tuto éru pamatuje jako na super závody, skvělé souboje. Já si pamatuju mnoho opravdu velmi nudných závodů. Truliho jako brzdu i o 1,5s rychlejších aut, Schumiho, který po startu pláchl a taky si pamatuju, že na Mercedes se sázelo, kolik kol vydrží než odejde :) Časy se mění, dnes je Formule o mnoho techničtější, má složitější pravidla, složitější motory, vývoj se přesunul z dráhy do kanceláří. Jestli někdo čekal, že takto aerodynamicky koncipovaný monopost bude trhat na městském okruhu rekordy v počtu předjetí, tak se asi zbláznil. Počkejme na Čínu, Bahrain nebo Kanadu, jestli tam bude ukrtná nuda, je něco špatně, ale v to já nevěřím. Myslím si, že po letech konečně uvidíme opravdové souboje a né sterilní objíždění v DRS zónách. Momentální F1 je sexy, zní dobře a sezóna snad bude zajímavá a vyrovnaná! :)

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.138.XXX
      Hmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže udržet se prvního? Tak to by se mohlo stát, že na klasických okruzích s větším zastoupením středně rychlých a rychlých zatáček to zhoršení bude ještě zřetelnější. První pojede jak po kolejích a pronásledovatel nebude mít přítlak a bude mu to plavat.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Není logický důvod předpokládat, že to v dalších závodech bude jiné. Jo, na okruzích kde se loni předjíždělo víc jak v Austrálii, se bude opět víc předjíždět než v Austrálii, ale předpokládám proti loňským závodům podobný propad v počtu předjetí, jako včera (pokud nebude pršet).
      Podle mne jediné řešení, které se letos může ve prospěch předjíždění udělat, je prodloužení DRS zón. Budou mít aspoň šanci na té rovince se k soupeři vůbec přiblížit. Ale trochu pochybuju, že to bude stačit. 05

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        No a díky DRS ho na kilometrové rovince neobjede, ale pouze dojede a bude to souboj na brzdách. Toť ideální plán. Jestli se tak stane, to si musíme chvíli počkat.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        Od roku 2009 do loňska se předjíždělo nejvíce v historii F1, tolik statistiky. Já raději uvidím více jezdeckých chyb, větší rodíly mezi piloty a třeba jen třetinu soubojů, ale zato opravdových. Popravdě Miku, nevím, co je cool na objíždění v DRS zónách, kdy se auto vepředu nemohlo bránit. Dnešní F1 pokládám za návrat královny - auta vypadají skvěle, jsou pekelně rychlá a každá chyba tvrdě trestá (viz Palmer a Rici)... toto je závodění, né DRS objíždění v nudných monopostech, které zvládají ovládat i děti. BTW. tvým příspěvkem nepíšeš nic jiného než já nahoře - tzn. že předjíždění ubude na všech okruzích 03

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Tvůj ideální plán trochu selhává na DRS detekci (proti loňsku zůstává 1 sekunda).

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Můj názor je takový, že větší grip gum je správný krok, větší difuzor, který není tolik závislý na turbulencích, taky ok, jen účinek přítlaku z křídel se měl snížit a ne zvýšit !!! To považuji za neskutečnou chybu. Zmenšit a zjednodušit přední, zadní křídla a zakázat všechny ty přídavné aero-prvky a bude závodění habaděj i bez trapného DRS objíždění.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Loqenc

          Loqenc

          77.240.177.XXX
          Toho brzdění bude taky méně, protože jsou menší rychlosti na rovinkách a větší v zatáčkách.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ano. Předjíždělo se nejvíc. Možná stojí za povšimnutí, že se zlepšilo po roce 2010, po zavedení DRS. Jednak byly k tomu líp postavené vozy, jednak k tomu připělo DRS a jednak bylo množství pitstopů, které míchaly neustále pořadím. A mne zase připadá nefér, když předjíždějící předjede toho před sebou jen proto, že ten první jede na hadrech. Je to stejně umělé, jako čudlík na volantu a stejně nefér, když je ten vepředu ve zjevné nevýhodě.
          Já netvrdím, že na objetí v DRS zóně je něco cool. Ale asi jsi nepostřehl, že jen díky DRS proběhlo neskutečné množství předjíždění těsně za DRS zónou. Na brzdy nebo v následných zatáčkách. Jen proto, že se někdo během zóny měl vůbec šanci se dostat na úroveň soupeře. Když nejsi na úrovni soupeře, můžeš mu jen koukat celý závod na zadek. Nic víc nemůžeš. A jestli si mám vybrat mezi předjížděním v DRS zóně, nebo nepředjížděním vůbec, volím to první. Na sledování vláčku, kdy nějaké o 1s pomalejší auto brzdí všechny za sebou bez jediné šance na změnu, nevídím cool vůbec nic. To raději zvolí pouhé objetí, po kterém pilot může vůbec ukázat, že umí něco jiného, než jezdit 1s za soupeřem. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Kromě jedné "maličkosti" co ti napsal Petr, by bylo dobré se podívat, kolik bylo "objetí" v DRS zóně a kolik bylo předjetí ostatních. Pokud si to dobře pamatuji, to druhé bylo mnohem častější. A to často pouze díky tomu, že se v DRS zóně pilot dostal k vozu před sebou. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            Ani bych neřekl Peťo. Jen pro příklad - Ocon za Alonsem měl DRS k dispozici téměř každé kolo, stačilo o cca 300 až 400 m delší rovinku než je cílovka v Albert Parku a takových rovinek se v kalendáři vyskytuje požehnaně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Napadlo mne kromě prodloužení DRS ještě jiné řešení. Rozdílnější směsi gum. Když je povinnost použít 2 různé, může se zvýšit počet předjetí tím, že budou mít piloti hodně rozdílné směsi. Ale upozorňuji, že je to stejně umělé, jako tlačítko. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            A jak víš, že to nebude fungovat stejně i letos? Podle mě ubude objíždění na úkor dojíždění, tedy následných soubojů v zatáčkách za DRS zónou.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Celkem souhlasím (hlavně s těmi předními). Jen to nejde udělat letos a těžko i příští rok. 05

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            Souhlasím, nejvíce by pomohlo zúžit přední křídlo a zakázat na něm aero prvky. Jinak vše nechat. Kždopádně jsem zatím optimista a věřím, že uvidíme zajímavější závody než v letech Schumiho dominance... třeba rok 2008. To byla paráda :) Pak samozřejmě roky 2005 a 2006 ;)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            FIA to už zvažuje, počká ještě na Čínu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              To sis vzal špatný příklad. Pominu to, že srovnáváš s nejpomalejším vozem na roštu, důležité je to, že Alonso měl poškozené auto (začalo to předním levým brzdovým kanálkem hned v úvodu, což během závodu vedlo k poškození podlahy a nakonec k odstoupení), navíc musel se svou Hondou mnohem více šetřit palivo než Ocon poháněný Mercedesem. Tento příklad tedy spíše dokládá opačnou věc - předjíždí se mnohem hůře. A propo, kolik kilometrových rovinek v kalendáři máme?

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            Jestli se nebude předjíždět vůbec, o tom se mlžeme pobavit po GP Číny a Bahrainu. Do té doby jsou to spíše naše spekulace. Shodneme se, že předjíždění bude méně a bude náročnější, ne že nebude žádné 03 Já věřím, že naopak přibude faktor srdcových předjetí ala Ricci a přibude jezdeckých chyb.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              176.74.140.XXX
              No, shodneme se, že být rovinka v Melbourne delší, tak Ocon ani Hulk by neměli problém Alonsa udolat podstatně dříve. Myslím, že i souboj Kvyat vs Perez na konci (kde se bavíme dle dosavadních ukazatelů o dvou porovnatelných balících) by taky např v Číně mohl vypadat jinak. Musím znovu zopakovat, asi nikdo nečekal, že tyto monoposty budou trhat rekordy v předjíždění. Dal bych pilotům šanci ukázat, co dovedou alespoň ještě dva, tři závody, poté bych případně přistoupil k berličkám v podobě delších DRS zón, případně extrémnější volby pneumatik. Zatím jsem optimista a věřím, že úprava pravidel tímto směrem nebude nutná.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No myslím si (nebo pro mne je to zcela zřejmé), že DRS bude mít menší vliv. Zatáčky vyjíždí s větším odstupem, takže mají víc co dohánět.
              Takže proti loňsku: Když loni někdo někoho pouze objel na rovince, dnes bude rád, když ho dostane na brzdy. Když někdo loni někoho dostal na konci až na brzdy, případně to dokončil v zatáčce, letos ho prostě nepředjede, protože do zatáčky vjede kus za ním.
              Tady zlepšení nečekám a už vůbec ne zvýšení počtu objetí (pokud neprodlouží zóny). Jak bylo vidět včera, objetí se můžeme dočkat jedině u předjíždění nejpomalejšího vozu pole a ještě bude muset být poškozené, aby to klaplo. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Lahva

            Lahva

            178.165.128.XXX
            Přesně, větší podlahu a ubrat na křídlech. Pneu se mi líbí, třeba Pirelli ještě poladí ty směsi.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Já neříkám, že neuvidíme předjíždění vůbec (I včera nějaké bylo). Jen ho uvidíme na špici pouze na několika málo tratích. A sem tam se předjede někdo hodně pomalý. Jo, počkáme, uvidíme.
              Jen jsem se snažil vysvětlit, že DRS není jednoznačně zlo. Tedy aspoň v současné době není jiné efektivní řešení a nebýt něj, tak se včera nepředjel ani porouchaný Alonso, dokud by úplně nezastavil. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              To je dobře. Ale včera nestačily Hulkovi na Ocona ani o 15 kol novější a o 2 stupně měkčí gumy. Tak mám strach, že ani to moc nepomůže. Uvidíme, co vymyslí. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Lahva

            Lahva

            178.165.128.XXX
            Jakože Ultra-Softy, Softy a Hard? Že přeskočí vždy jednu směs?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Třeba. Nemusí to být tak striktní, použít musí stejně jen 2. Třeba US,S,M. Nebo SS,M,H. Možná by stálo za to, mít 2 povinné zastávky.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Dobrá, zapmněl jsem ještě na chybu Alonsa v posledním sektoru, která jim ho umožnila předjet - jinak by si škrtli až poté, co zmizel v boxech. Jinak jak dlouhá by podle tebe ta rovinka měla být? 03

                A abys to nepochopil špatně, podle mě předjíždění není nemožné - v příštím závodě to bude zase o něco lepší. Ale já jsem se nenudil ani tentokrát, hodně mě bavil i tento závod v Melbourne (nejen díky tomu, že vyhrál někdo jiný než Hamilton).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  92.62.237.XXX
                  já si osobně myslím, že piloti jsou už tak zvyklí na to, že mají k dispozici DRS a že když zatlačí, tak se jim z pneu stane bláto, že mají strach se o něco vůbec pokusit. Až si skutečně zvyknou na chování monopostů v závodním režimu, tak se dočkáme i odvážnějších manévrů a bude to předjetí, které bude vybojované, nebude to objetí soupeře, který se nemá možnost bránit. V albert parku se vždycky předjíždělo ztěžka a letošek to jenom potvrdil

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                92.62.237.XXX
                piloti si hlavně musí zvyknout, že když zkusí nějaký manévr, který se nepovede, tak si nezlikvydují totálně pneu a jejich závod bude v loji...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  To máš jistě pravdu. Ale aby nějaký manévr vůbec mohli zkusit, musí se dostat aspoň vedle soupeře. Což bude asi ten největší problém. Nikoho nepřejedeš tak, že do zatáčky přijedeš za ním a během zatáčky ho začneš předjíždět. To pak narážíš na ten problém se ztrátou přítlaku díky vozu před tebou. Tedy pokud dotyčný nemá poruchu nebo se nejede na vodě. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama