DISKUZE K ČLÁNKU Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy
Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
12:33 27.03.2017 93.99.87.XXX
Napadlo mne kromě prodloužení DRS ještě jiné řešení. Rozdílnější směsi gum. Když je povinnost použít 2 různé, může se zvýšit počet předjetí tím, že budou mít piloti hodně rozdílné směsi. Ale upozorňuji, že je to stejně umělé, jako tlačítko.
Mike17
12:17 27.03.2017 93.99.87.XXX
Kromě jedné "maličkosti" co ti napsal Petr, by bylo dobré se podívat, kolik bylo "objetí" v DRS zóně a kolik bylo předjetí ostatních. Pokud si to dobře pamatuji, to druhé bylo mnohem častější. A to často pouze díky tomu, že se v DRS zóně pilot dostal k vozu před sebou.
Mike17
12:14 27.03.2017 93.99.87.XXX
Ano. Předjíždělo se nejvíc. Možná stojí za povšimnutí, že se zlepšilo po roce 2010, po zavedení DRS. Jednak byly k tomu líp postavené vozy, jednak k tomu připělo DRS a jednak bylo množství pitstopů, které míchaly neustále pořadím. A mne zase připadá nefér, když předjíždějící předjede toho před sebou jen proto, že ten první jede na hadrech. Je to stejně umělé, jako čudlík na volantu a stejně nefér, když je ten vepředu ve zjevné nevýhodě.
Já netvrdím, že na objetí v DRS zóně je něco cool. Ale asi jsi nepostřehl, že jen díky DRS proběhlo neskutečné množství předjíždění těsně za DRS zónou. Na brzdy nebo v následných zatáčkách. Jen proto, že se někdo během zóny měl vůbec šanci se dostat na úroveň soupeře. Když nejsi na úrovni soupeře, můžeš mu jen koukat celý závod na zadek. Nic víc nemůžeš. A jestli si mám vybrat mezi předjížděním v DRS zóně, nebo nepředjížděním vůbec, volím to první. Na sledování vláčku, kdy nějaké o 1s pomalejší auto brzdí všechny za sebou bez jediné šance na změnu, nevídím cool vůbec nic. To raději zvolí pouhé objetí, po kterém pilot může vůbec ukázat, že umí něco jiného, než jezdit 1s za soupeřem.
Já netvrdím, že na objetí v DRS zóně je něco cool. Ale asi jsi nepostřehl, že jen díky DRS proběhlo neskutečné množství předjíždění těsně za DRS zónou. Na brzdy nebo v následných zatáčkách. Jen proto, že se někdo během zóny měl vůbec šanci se dostat na úroveň soupeře. Když nejsi na úrovni soupeře, můžeš mu jen koukat celý závod na zadek. Nic víc nemůžeš. A jestli si mám vybrat mezi předjížděním v DRS zóně, nebo nepředjížděním vůbec, volím to první. Na sledování vláčku, kdy nějaké o 1s pomalejší auto brzdí všechny za sebou bez jediné šance na změnu, nevídím cool vůbec nic. To raději zvolí pouhé objetí, po kterém pilot může vůbec ukázat, že umí něco jiného, než jezdit 1s za soupeřem.
mi88ki
12:02 27.03.2017 165.72.200.XXX
Můj názor je takový, že větší grip gum je správný krok, větší difuzor, který není tolik závislý na turbulencích, taky ok, jen účinek přítlaku z křídel se měl snížit a ne zvýšit !!! To považuji za neskutečnou chybu. Zmenšit a zjednodušit přední, zadní křídla a zakázat všechny ty přídavné aero-prvky a bude závodění habaděj i bez trapného DRS objíždění.
Michal Š.
11:51 27.03.2017 194.228.13.XXX
O předjíždění starost opravdu nemám, jsou okruhy kde to půjde hůř a okruhy kde to půjde líp. Spíš je mi zle z DRS a dříve i ze záměrně rychle odcházejíchích pneu. Teď se může aspoň za někým držet a pokusit se i třeba víckrát než si odepsat gumy po jednom pokusu jako tomu bylo donedávna. Mimochodem, pro ty terý jsou závdoy F1 nuda... proč se na to teda díváte?
Adi
11:43 27.03.2017 176.74.140.XXX
Od roku 2009 do loňska se předjíždělo nejvíce v historii F1, tolik statistiky. Já raději uvidím více jezdeckých chyb, větší rodíly mezi piloty a třeba jen třetinu soubojů, ale zato opravdových. Popravdě Miku, nevím, co je cool na objíždění v DRS zónách, kdy se auto vepředu nemohlo bránit. Dnešní F1 pokládám za návrat královny - auta vypadají skvěle, jsou pekelně rychlá a každá chyba tvrdě trestá (viz Palmer a Rici)... toto je závodění, né DRS objíždění v nudných monopostech, které zvládají ovládat i děti. BTW. tvým příspěvkem nepíšeš nic jiného než já nahoře - tzn. že předjíždění ubude na všech okruzích
Mike17
11:32 27.03.2017 93.99.87.XXX
Není logický důvod předpokládat, že to v dalších závodech bude jiné. Jo, na okruzích kde se loni předjíždělo víc jak v Austrálii, se bude opět víc předjíždět než v Austrálii, ale předpokládám proti loňským závodům podobný propad v počtu předjetí, jako včera (pokud nebude pršet).
Podle mne jediné řešení, které se letos může ve prospěch předjíždění udělat, je prodloužení DRS zón. Budou mít aspoň šanci na té rovince se k soupeři vůbec přiblížit. Ale trochu pochybuju, že to bude stačit.
Podle mne jediné řešení, které se letos může ve prospěch předjíždění udělat, je prodloužení DRS zón. Budou mít aspoň šanci na té rovince se k soupeři vůbec přiblížit. Ale trochu pochybuju, že to bude stačit.
rock
11:12 27.03.2017 37.188.138.XXX
Hmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže udržet se prvního? Tak to by se mohlo stát, že na klasických okruzích s větším zastoupením středně rychlých a rychlých zatáček to zhoršení bude ještě zřetelnější. První pojede jak po kolejích a pronásledovatel nebude mít přítlak a bude mu to plavat.
Adi
11:01 27.03.2017 176.74.140.XXX
Když se podíváte jak vypadají auta nyní a jak vypadali do roku 2009, je jasné, že předjíždění ubyde, protože na začátku tohoto milénia byla auta velmi rychlá a aerodynamicky velmi pokročilá. Ano, používaly se jiné pohonné jednotky, ale nebyly výkonější než nyní, byly pouze hlučnější. Dost lidí si na tuto éru pamatuje jako na super závody, skvělé souboje. Já si pamatuju mnoho opravdu velmi nudných závodů. Truliho jako brzdu i o 1,5s rychlejších aut, Schumiho, který po startu pláchl a taky si pamatuju, že na Mercedes se sázelo, kolik kol vydrží než odejde :) Časy se mění, dnes je Formule o mnoho techničtější, má složitější pravidla, složitější motory, vývoj se přesunul z dráhy do kanceláří. Jestli někdo čekal, že takto aerodynamicky koncipovaný monopost bude trhat na městském okruhu rekordy v počtu předjetí, tak se asi zbláznil. Počkejme na Čínu, Bahrain nebo Kanadu, jestli tam bude ukrtná nuda, je něco špatně, ale v to já nevěřím. Myslím si, že po letech konečně uvidíme opravdové souboje a né sterilní objíždění v DRS zónách. Momentální F1 je sexy, zní dobře a sezóna snad bude zajímavá a vyrovnaná! :)
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek