DISKUZE K ČLÁNKU Čtvrtý den testů nejrychlejší Ferrari, Red Bull druhý. McLaren stál v boxech
Ve čtvrtek týmy v Barceloně zakončily první předsezónní testování. Jak den probíhal, to jsem sledovali živě. Nejrychlejší čas dosáhl Kimi Räikkönen na Ferrari, nejdelší vzdálenost ujel Kevin Magnussen s Renaultem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Čtvrtý den testů nejrychlejší Ferrari, Red Bull druhý. McLaren stál v boxech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel000635
12:06 26.02.2016 88.101.0.XXX
Ano na tom se shodneme. Vím, že je to složité, záleží na teplotě, tlaku, tvaru obtékaného povrchu a mnoha a mnoha dalších faktorech. Ale obecně řečeno ten podtlak pod autem se vytváří prouděním vzduchu a to proudění se vytváří difuzorem a rychlostí auta. Aby proudění pod autem bylo pokud možno rovnoběžné s podélnou osou difuzoru a směrem pohybu a bylo lineární, je nežádoucí, aby se pod auto nasával vzduch ze stran. Protože těsnící zástěrky nejsou povoleny, jde o to mít už vpředu pod začátkem podlahy dostatečné množství vzduchu na to, aby se v maximální možné míře omezilo přisávání ze stran.
Mike17
10:16 26.02.2016 93.99.87.XXX
Ono je to trochu složitější. Bernouliho rovnice říká že 1/2hustotaxrychlost na druhou+tlak je konstantní. Protože hustota vzduchu je při stejné teplotě a tlaku také konstantní, je tam jen závislost rychlosti a tlaku. Pokud bys chtěl zvýšit hustotu vzduchu, musel bys tam snížit teplotu (což je problém) nebo zvýšit tlak (což je to co právě nechceš). Takže je dobré mít proudící vzduch pod celým vozem (mít ho všude pod podlahou), ale nechceš ho tam mít moc (zvýšil by se tlak a ty ho chceš mít co nejmenší, proto se to řeší). Prostě se snažíš ho odvést co nejrychleji pryč, aby ho tam bylo co nejméně a tím vznikl nižší tlak.
Na tom se shodneme?
Na tom se shodneme?
Pikaso
20:34 25.02.2016 62.240.164.XXX
Jestli je to tak tak jsou hloupí. Jak musí vypadat v očích obyčejného člověka, když nedokážou vlastně za dva dny vyřešit problém s únikem vody ???? To bych raději přiznal, že je to nějakej větší problém a nevymlouval se hloupě na maličkost. Myslím, že to kde je problém věděli během chvíle, ale opět jako loni neschopnost odstranit problémek s těsněním vlastně ničí vše a celou sezonu. Zase žádná data, zase žádná práce a zase další "testovací" sezóna o ničem. Prostě ostuda jako hrom. Docela by mě zajímalo jakej vliv měla loňská sezona na globální prodej vozů Honda.
Pikaso
20:29 25.02.2016 62.240.164.XXX
Pokud je to jak píšeš, tak je to vlastně ještě horší. Pokud něco postavím a má to fungovat, musím mít dostatek odborníků, kteří se o to postarají. Myslím, že tak to není. Jsem obrovsky zklamanej z toho co Honda předvádí. Myslel jsem, že jsou to profící. Motor staví od roku 2013 a postaví takovej šrot i to, že za 2 a půl roku se nic nezměnilo je ukázkou současné neschopnosti. Kecy o tom, že McL chce "nulu" a proto je to tak špatně jsou zbytečný. Oni prodávají svůj produkt a oni by měli říct, takhle ho nepostavíme, takhle to nejde. Pokud máte takové požadavky tak to nejsme schopni udělat a nejdeme do toho. To neudělali tak všechna ta potupa a všechna neschopnost jde za nima. Aspoň já to tak vidím.
jumpman
19:04 25.02.2016 178.255.168.XXX
já bych to neházel jenom na Hondu, pokud je problém s chlazením, může ten trabl být i na starně mcl, potažmo jeho mechaniků, pochybuju, že Honda má v boxu mcl houf mechaniků, co se starají o motor, bude tam mít pár týpků s notebookama, ale pracanta asi žádnýho...
Jake HorseRadisher
17:41 25.02.2016 78.45.253.XXX
přesně tak, vem me si rok 2014, kdy po 2-4 závodech předvedl taky nový nos, který byl uchycen oproti předchozímu modelu jen tak na okrajích, a tohle řešení do konce sezony nikdo nedokázal okopírovat (i když je možné, že dokázali, ale kvůli stavbě auta a dalších aero prvků navazujících na přední křídlo by to výsledek jen zhoršílo...) to samé vloni, kdy podobné řešení uchycení předního křídla předvedl jen Lotus, ostatní se opět museli poprat s údy na svých autech... A jelikož se letos nic nezměnilo v oblasti předních křídel, tak Mercedesácké řešení mohl klidně někdo okopírovat, pokud chtěl, ale zatím (možná ještě někdo s něčím vyrukuje) ale opět nikdo nedokázal přijít s řešením podobným Mercedesu (neříkám, že to musí být to nejlepší řešení)
uzivatel000635
16:57 25.02.2016 88.101.0.XXX
čím víc je tam toho vzduchu, tím větší je tam proudění a nárůst proudění generuje větší podtlak - proto je žádoucí tam na vstupu mít víc vzduchu
Petr
16:52 25.02.2016 78.157.160.XXX
Tam šlo o kanál v nose, nebyl sice zahnutý do S (šlo spíše o díru), ale dá se říct, že z toho S-kanál vychází. Myšlenku oprášil a zdokonalil Sauber v roce 2012, kdy měly vozy vysoké nosy. Pak to hromadně kopírovali ostatní.
Příspěvek byl redakčně upraven.
Příspěvek byl redakčně upraven.
Pikaso
16:23 25.02.2016 62.240.164.XXX
No a je to. My fandové McL nebo jednoho z jejich jezdců máme opět po sezoně ještě dřív než začala. Je hrozné, že se opakuji a píši to samé co u loňských testů a neschopnost chlapců z Japonska je neuvěřitelná a nepochopitelná. Firma s tolika zdroji, tolika penězi a tolika "schopnáma" lidma není schopna za 7 hodin identifikovat a odstranit obyčejný problém s únikem vody. Kvalita motoru je bohužel opět ta nejhorší ve startovní poli a navíc ani ta spolehlivost se nezlepšila. Vyhýbavé vyjádření FA po prvních jízdách už hodně napovídá, ale včerejšek a dnešek to jenom potvrzují. McL je opět odsouzen na chvost startovního roštu a ani dle mého názoru velice podařené šasí jim v ničem nepomůže. Naopak se mohou jenom třást, aby Manor zůstal za nima, ale myslím, že stejně jako HAAS je minimálně řádně potrápí. No prostě opět záživná sezona. M první, RBR a F střídavě boj o druhé a ostatní podle štěstí. Na konci McL, Manor a asi i HAAS, ale určitě to bude zajímavé aspoň na tom konci. Souboje uprostřed mezi R, W, FI a TR budou určitě taky, hezké, tak doufejme, že režie nebude sledovat ja F s 5 s ztrátou stíhá M Vím, že jsem pesimista, ale bohužel to tak vidím. Jediná naděje je, že ten správný motor přiveze Honda na ty druhé testy, ale obávám se, že asi nemáme moc nadějí na zlepšení. To by totiž musel být zcela jiný motor.
uzivatel001972
16:16 25.02.2016 81.90.244.XXX
Ferrari z roku 2008 mělo tuto obdobu s kanálu https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F2008#/media/File:Luca_Badoer_2008_test.jpg
Mike17
16:07 25.02.2016 93.99.87.XXX
...protože tam díky tomu zúžení dochází ke zrychlení proudění a tím poklesu tlaku - a palivo je z trysky vysáváno. U závodního auta se v podstatě využívá pro "přisátí" auta k vozovce stejný princip,..
Z tohoto usuzuji, že v podstatě to vidíš stejně. Jde o zrychlení proudění a tím vytvoření podtlaku (tudíž menšího množství vzduchu) pod vozem. Jen jsi to popsal trochu matoucím způsobem (tedy aspoň pro mne).
Z tohoto usuzuji, že v podstatě to vidíš stejně. Jde o zrychlení proudění a tím vytvoření podtlaku (tudíž menšího množství vzduchu) pod vozem. Jen jsi to popsal trochu matoucím způsobem (tedy aspoň pro mne).
uzivatel000635
15:41 25.02.2016 88.101.0.XXX
Na první pohled ano, ale jde o rozdíl v rychlosti proudění vzduchu pod a nad autem. Rychlost proudění musí být pod autem vyšší, aby se pod autem generoval podtlak. Vzduchový polštář zpod auta se za jízdy vysává ven difuzorem a protože obecně závodní auto má nízkou světlou výšku, tak je nutné tam ten vzduch dostat v dostatečném množství už zepředu. Jinak by se tam nasával zboku a pak by zase chyběl v té vrstvě nad autem a nefungovalo by to. Např. v karburátoru je tryska rozprašovače umístěná ve zúženém místě potrubí, protože tam díky tomu zúžení dochází ke zrychlení proudění a tím poklesu tlaku - a palivo je z trysky vysáváno. U závodního auta se v podstatě využívá pro "přisátí" auta k vozovce stejný princip, ale je potřeba si to představit ne v podobě potrubí, ale v podobě vrstev nad sebou a pak je také nutné si uvědomit, že v tom potrubí se okolo pevného tělesa a stěn pohybuje médium (v tomto případě vzduch), kdežto na závodní dráze se pohybuje ten předmět v relativně nehybném médiu.
Snad jsem to popsal nějak srozumitelně.
Snad jsem to popsal nějak srozumitelně.
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek