Ve čtvrtek kromě tří červených vlajek, z nichž jedna byla vyvěšena po nehodě Harjantova Manoru (pro pilota bez jakýchkoli následků) přinesla něco technických problémů, se kterými se Ferrari dokázalo vypořádat, McLaren ale nikoli a Alonso tak byl prakticky po celý den nedobrovolným divákem.
Ferrari po včerejším průlomu týmu Force India ovládlo třetí ze čtyř testů, ovšem dominující je v tomto případě neuvěřitelný výkon Mercedesu, který předvedl obdivuhodnou spolehlivost. Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem dnes dohromady ujeli 185 kol, z jednotlivců si jich nejvíce připsal Kevin Magnussen: 153.
Konečné výsledky čtvrtého dne
Aktualizovanou fotogalerii z testů v Barceloně najdete zde (nabízí možnost filtrování a čítá už přes 320 snímků).
Průběh dne jsme živě sledovali zde:
18:00 Žádný závěrečný sprint se nekonal, šachovnicová vlajka plápolá nad cílovou rovinkou Circuit de Catalunya a první testovací set roku 2016 je definitivně minulostí. První pod ní projel Kvjat, poté se prohnal kolem symbolu konce závodní činnosti Räikkönen, který se stává vítězem dnešního dne.
17:59 Pirelli vydává prohlášení, že bylo poněkud překvapeno faktem, že Red Bull a Ferrari v těchto testech použily ultraměkké pneumatiky.
17:57 Nechtějí si piloti vyzkoušet novou formu vyřazovací kvalifikace? Byla by to jedinečná příležitost, zajet si rychlé kolo pod tlakem.
17:56 Využívá toho Daniil Kvjat na superměkkých pneumatikách, v jeho závěsu spěchají Räikkönen, Massa a Nasr.
17:55 Nakonec ještě piloti dostávají možná pět, možná pár minut navíc. Zelená vlajka vlaje, trať je volná.
17:50 Na místě incidentu jsou už maršálové i odtahové vozidlo. Čas zbývající do konce dnešního testu však už naději na velkou aktivitu nedává.
17:47 Stalo se tak poté, co Dán dovršil 152. kolo na okruhu Circuit de Catalunya. Že by tím ukončil celé testování? Fernando Alonso si dnešní lenošení opět užil po svém, nechal se zvěčnit s malými závodníky své Karting Campus.
17:45 Do třetice všeho červeného, v tomto případě červená vlajka. Vše naznačuje, že viníkem je Kevin Magnussen a jeho Renault, který se zastavil na vnějším okraji zatáčky 3.
17:43 Rosberg mezitím projel boxovou uličkou, mechanici cosi zuřivě zkoumají na šesti monitorech.
17:42 Klid před bouří nebo spokojené dojetí čtyřdenního maratónu? Kimi na superměkké směsi zajel 1:29, Magnussen stejný čas na měkké. Massa vyrazil na středně tvrdé a oba o dvě vteřiny překonal.
17:37 Kimi Räikkönen se vrací na trať také na superměkké směsi, zatímco Celis ukončil svůj krátký výpad. Uvidíme, zda se Iceman pokusí o pojistku svého umístění nějakým skvělým časem.
17:36 Massa se zastavil u svých mechaniků k výměně pneumatik, Mercedes si něco podobného odpustil, ačkoliv mechanici se rovněž hemžili před garáží. Nico zajel poslední kolo v čase kolem 1:32,8. Na trati se ale objevil Alfonso Celis a pořádně provětral pořadí - na superměkké směsi se posunul na třetí místo časem 1:24,840.
17:35 Iceman už se vrátil do boxů, na trati zůstávají oba Brazilci (Nasr a Massa) za doprovodů neúnavného Rosberga.
17:30 Malý obrázek, který může mít pro nadcházející sezónu zásadní význam. Räikkönen dnes najel 68 kol (do této chvíle), zatímco Rosberg 82 a potřeboval na to jen půl dne. Z hlediska spolehlivosti je Mercedes nikolik krok, ale hned dva vpředu.
17:28 Massa krouží dál po trati na měkké směsi, ale časy stěží dosahují hranice 1:30. Ostatní zatím neprojevili hlad po lepších časech, myšleno těch započítávaných do pořadí.
17:25 Na trati je čtveřice Rosberg, Räikkönen, Massa a Nasr. Felipe Massa vytahuje dalšího králíka z klobouku v podobě času 1:26,483, ale jde jen o osobní zlepšení, nadále mu patří deváté místo. Čas zajel na měkkých pneumatikách.
17:20 Zdá se, že poslední testovací den bude černým pro McLaren, přes občasné záchvěvy optimismu je jen velmi malá pravděpodobnost, že to Fernando Alonso ještě za posledních 40 minut stihne.
17:17 Iceman si na cílové rovince vypomohl větrným pytlem za Nasrem. Fin vyrail do nynějšího stintu na měkké směsi.
17:15 Rosberg a Mercedes si jedou svůj vlastní režim - středně tvrdá směs a konstantní časy kolem 1:27. Vypadají, jako by je honba za ejlepším časem vůbec nezajímala.
17:12 Felipe Nasr na středně tvrdých pneu asi odkrouží závěr testů v závodní simulaci. Kimi Räikkönen se na trati objevuje prakticky po čtyřech hodinách, kdy jeho tým řešil problém s chladičem jeho Ferrari.
17:10 Zdá se, jako by Massa vysál energii ostatním pilotům, nic nenasvědčuje tomu, že by se měl někdo významněji, případně vůbec zlepšit. Alespoň to naznačují časové monitory.
17:06 Ke smečce se přidává i Räikkönen, že by cítil od Kvjata nebezpečí? Felipe Massa se zbavuje posledního místa a časem o dvě vteřiny lepším na měkkých pneu se prokousává na předposlední měřenou příčku - 1:26,942. Dodejme, poslední místo stále drží Alonso, který si dnes nezapsal jediný stopkami zaznamenaný výkon.
17:03 Ostatní se také probouzejí, na trati je Rosberg, Massa a Kvjat, který nazul ultraměkké pneu.
17:01 Začíná poslední hodina prvních testů sezóny 2016 a startuje zelenou vlajkou. Hned se na trati objevuje Alfonso Celis.
17:00 Přesnější čísla Mercedesu: hodinu před koncem testů má na kontě 651 absolvovaných kol, což představuje 3 030,405 kilometrů. Jak se asi cítí Alonso, který dnes zaznamenal jen 3 kola a stále zůstává jeho vůz v boxech? Do boxů dorazilo odtahové vozidlo, co nevidět se opět začne.
16:55 Vůz se pomalu přesouvá na odtahové vozidlo. Dovolte malé srovnání: loni během prvního testu zavlála červená vlajka v deseti případech, letos je to zatím o dva méně - Gutiérrez se postaral o osmou červenou.
16:53 K místu činu už míří odtahové vozidlo. Je to druhé přerušení testů mimo pauzu na oběd - první měl na svědomí Harjanto ve stejném místě. Esteban odstavil svůj vůz u vnitřního okraje zatáčky.
16:50 Na cílové rovince vlaje červená vlajka. S ohledem na fakt, že Massa zajel jen instalační kolo, mohlo jít jen o Rosberga nebo Gutiérreze. A pokud vezmeme v úvahu spolehlivost Mercedesu, je to víceméně jasné, Mexičanův Haas zastavil v zatáčce 4.
16:50 Rosberg od svého výjezdu zvládl už 11 kol průměrnou rychlosti kolem 1:28. Má bíle označené pneu.
16:49 Po dlouhé době jsme zaregistrovali na trati také Felipe Massu.
16:44 Gutiérrez na středně tvrdých pneumatikách vyrazil k další porci testovacích kol.
16:43 U Mercedesu by si mohli připravit dort, který by musel být skutečně jako kolo od vozu, aby se na něj vešlo 3000 svíček. Právě tolik kilometrů právě absolvovaly vozy Mercedes během dosavadních čtyř testovacích dnů.
16:41 ... a pomaloučku, polehoučku jako pták marabu se nenápadně blíží k Räikkönenovi - polepšil si o půl vteřiny na 1:24,293.
16:40 Na trať se vrací Kvjat s další výzvou v podobě superměkkých pneu...
16:37 Rosberg se mírně zlepšuje, na bíle označených pneu ubírá ze svého času desetinu na hodnotu 1:26,187.
16:34 Na trať se chystá ještě Nico Rosberg - s ohledem na pilnost Mercedesů by ještě mohl během zbývající hodiny a půl oněch 50 kol, dělících ho od stovky, zvládnout.
16:33 Dnešní Klub stovkařů bude podstatně chudší než v předchozí dny. Zatím bude mít dva členy v osobě Magnussena a Verstappena. Hamilton se zastavil těsně před jeho branami. Dalším potenciálním adeptem je Nasr, který je momentálně na trati.
16:30 Kvjat se vrátil do boxů, už předtím tam zamířil také Magnussen, k Verstappenovi se přidává Felipe Nasr.
16:28 Druhý pokus Kvjatovi nevyšel, 1:25,605 naznačuje, že někde muselo dojít k drobné chybičce. Ještě než se ruský pilot vydal na trať mohli jsme vidět zajímavou dvojici - Max Verstappen a Kevin Magnussen evokují polovinu 90. let v F1, kdy se na tratích Grand Prix proháněli jejich otcové Jos Verstappen a Jan Magnussen.
16:27 Daniil Kvjat nasadil ultraměkké pneu a rozhodl se zaútočit na vedoucí postavení. První zlepšení mu vyneslo čas 1:24,329, na Kimiho ztrácí necelou vteřinu.
16:26 Inženýr pneumatikářské firmy Pirelli Mario Isola vyslovil spokojenost s první sadou testovacích dní. "Nové směsi Pirelli fungují velice dobře, opotřebení je mnohem jednotnější než v minulosti a pilotům se s nimi mnohem lépe pracuje".
16:25 Dánský pilot zajíždí časy od 1:29,7 po 1:31,4. V Barceloně už se sice pomalu, ale jistě schyluje k bilancování, přestože do úplného konce první sady testovacích dní chybí ještě 95 minut.
16:19 Z boxů vyjel i Max Verstappen, ale evidentně ne se snahou překonávat časy, protože má na svém voze středně tvrdé pneumatiky.
16:16 Renault a potažmo tím i Magnussen zvyšuje dávku, už překonal včerejší výkon v počtu 111 kol, teď už to je 133 okruhů. Stále není vyloučeno, že se ještě objeví na trati i Alonso, který dnes absolvoval pouhá tři kola.
16:14 Ruský bohatýr stále ubírá setinky a desetinky - teď se časomíra po jeho průjezdu cílem zastavila na hodnotě 1:24,642.
16:12 Další mírné zlepšení ruského pilota na Red Bullu. Kvjat má nyní nejlepší čas 1:24.764, opět zajetý na superměkké směsi. Na trať opět vyjíždí Rosberg.
16:11 Poněkud se rozcházejí zprávy o místu Harjantovy nehody. Původně byla uváděna zatáčka 5, nyní se hovoří o čtyřce.
16:09 Daniil Kvjat se rozhodl zahnat nudu a přidává se k Magnussenovi.
16:06 Magnussen s Renaultem vytrvale krouží po trati a časomíra se příliš nevzdaluje hodnotě 1:30. Pozorovatelé na trati chválí chování Mercedesu ve všech sekcích okruhu, jeho jízda vypadá velice "úhledně", žádné problémy, snadné ovládání.
16:05 Na Barcelonou se rozprostírá něco, co bychom nazvali všeobecnou únavou - nejen v boxech, ale i v hledišti, značně osiřelém. Jako už by se moc nechtělo opět kroužit.
16:02 Také Rosberg zajíždí do boxů, nyní tedy předvádí one man show Kevin Magnussen.
16:01 Blesková zpráva z boxů Manoru se dočkala rozšíření - Rio Harjanto je zcela v pořádku, ale nebyla zveřejněna příčina jeho zaváhání.
15:58 Kvjat se po svém rychlém kole stáhl opět do boxů, nyní vidíme na trati jenom Rosberga a Magnussena. Německý pilot stejně jako Magnussen jezdí na středně tvrdé směsi, ale zhruba o vteřinu rychleji.
15:57 Magnussen začal další stint na středně tvrdé směsi časy kolísajícími od 1:29 k 1:30.
15:55 Daniil Kvjat je na dráze a hned dosáhl v první sektoru osobního maxima. Není divu, že si o více než vteřinu polepšil a řadí se časem 1:24,815 za druhého Räikkönena. Na voze má červeně označené pneu, opravdu tedy tým sáhl po superměkké směsi.
15:50 Rušno v boxech Red Bullu, vyrazí Kvjat na superměkké směsi? Na trati zatím působí kvarteto Magnussen, Celis, Nasr a Rosberg.
15:45 Podle zpráv z paddocku nastal u Ferrari Kimi Räikkönena problém s poškozeným chladičem, finský pilot tak ztrácí drahocenný čas. Alfonso Celis zaznamenává pátý nejlepší čas dne v hodnotě 1:25,874. Zajel ho nakonec na měkké směsi.
15:42 Na trati se jako první po přerušení objevují Rosberg a Celis, vzápětí je následuje Magnussen.
15:40 Vše odklizeno a upraveno, piloti mohou na trať vlaje nám zelená vlajka.
15:37 Poškozený Manor je nakládán na odtahové vozidlo a co nevidět zamíří do boxů.
15:33 Oficiální zpráva z okruhu říká, že pilot Harjanto narazil do bariéry, ale je v pořádku.
15:32 Rio Harjanto kolidoval s bariérou z pneumatik poté, co přeletěl štěrkový pás, na místě už jsou traťoví komisaři, kteří posuzují stav bariéry. Manor do ní narazil pozadu. vNa první pohled se nezdá být příliš poškozen ani monopost.
15:30 Harjanto naboural v zatáčce č. 5 do zdi. Šlo zřejmě o slušnou ránu, pilot se naštěstí zdá být v pořádku.
15:28 A máme tady červené vlajky.
15:23 Guitérrez již má za sebou 40 kol ze své závodní simulace. Velká cena Španělska v Barceloně je vypisována na 66 kol.
15:21 Harjanto o svém debutu včera uvedl: "Bylo to skvělé. Zvládli jsme pár dlouhých jízd a jsem velmi potěšen prací, kterou pro mě tým odvedl. Stále se učím a doufám, že toho zítra přijde více. Hodně lidí to sledovalo a je to dost odlišné ve srovnání s přechozí kategorii, ve které jsem jezdil. Šlo o jiný pocit. Mnoho lidí to stálo velké úsilí. Děkuji jim za dobrou práci."
15:12 Harjanto na měkkých pneumatikách krouží těsně pod hranici 90 vteřin.
15:10 Magnussen jako první dnes překonává hranici 100 kol. Hamilton k tomu ale dopoledne neměl daleko, spolehlivost Mercedesu je neuvěřitelná.
15:05 Teplota vzduchu dosahuje 18 C°, asfalt 31 °C.
15:01 Po delší době se dočkáváme nějakého zlepšení - Gutiérrez 1:27,802 min.
14:55 Přidává se Celis.
14:54 Pozorujeme tři piloty: Gutiérreze, Magnussena a Nasra.
14:49 Haas dnes zvládl již 50 kol. Jeho soused, McLaren - Honda, v garáži zatím po třech kolech stále stojí. A nic nenasvědčuje tomu, že by se brzy chystal vyrazit.
14:48 Pirelli příští rok přijde s širšími pneumatikami, od F1 dostane ale zadání, aby prozměnu vyrábělo také pneumatiky, s nimiž by piloti mohli jezdit na limitu. Očekává se, že by vozy mohly být až o 5 sekund na kolo rychlejší. Italský výrobce k tomuto účelu letos dostane 12 testovacích dní.
14:45 Většina se věnuje delším jízdám s vyšším množstvím paliva, časy se proto nelepší.
14:38 Rosberg krouží jako divý, už má na kontě 16 kol. Mercedes dnes celkově 115 kol.
14:32 Kvjat na středně-tvrdých "rumunských" pneumatikách krouží kolem 1:34 min, pomalejší tempo.
14:30 Základ Haasu je velmi dobrý. Šéf aerodynamiky Ben Agathangelou odvedl velmi dobrou práci, kterou ocenil i Grosjean: "Je to jeden z těch výborných základů, které jsem řídil."
14:28 Kvjat a Sauber vyjíždějí.
14:23 Rosberg se posouvá na 6. místo - 1:26,212 min.
14:20 U McLarenu se stále usilovně pracuje, Alonso dopoledne před problémem s tlakem vody zvládl jen tři kola.
14:17 Mexičan tu svou začíná na tvrdých pneumatikách, časy nad hranicí 91 vteřin.
14:15 Čekají nás simulace závodů, připravy na ní potvrzuje Haas s Gutiérrezem.
14:13 Krouží i Magnussen na měkkých pneumatikách, zatím nad 1:33 min.
14:08 Dopoledne odpočívající Rosberg se dere hned na osmou pozici - 1:27,667 min.
14:06 Ferrari na trati.
14:05 O přestávce promluvil Hamilton, pro kterého první týden skončil (odpoledne ho nahrazuje Rosberg): "Pro nás to jsou opravdu vzrušující časy. Nikdy jsem nezažil takový týden s autem, které jezdí a jezdí. Fyzicky to bylo náročné. Je to neuvěřitelné. Jsem na kluky tak hrdý. Po dvou opravdu úspěšných letech to je snadné vypadnout a zchladnout, ale všichni pracovali ještě usilovněji než dříve, což jsme považovali za nemožné." Další titul v kapse?
14:03 Jenže na trať se nikdo nehrne.
14:01 Obědová pauza je za námi, zelené světlo svítí.
#F1 Testing in #Barcelona - how does it look like after 3.5 days? Time & lap count of all 23 drivers so far: pic.twitter.com/YDN4GEEaHd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 25, 2016
13:05 Konec dopolední části. Po přestávce se vám přihlásíme opět ve 14 hod.
13:04 Mercedes je stále venku, Lewis jezdí stanovenou rychlostí.
13:00 Ještě se nekončí, zkouší se signalizační systém pro traťové komisaře. S Hamiltonem se prohání Verstappen.
12:59 Před obědem si ještě k průzkumu vyjel Hamilton.
12:58 V dáli se objevují temné mraky, meteorologové na odpoledne hlásí možnost lehké přeháňky. Po tři dny bylo zatím počasí výtečné, jen v pondělí se začínalo na mokré trati.
12:55 Posledních pět minut, pozorujeme pouze Celise a Verstappena.
12:53 Kimi se opět projel, tentokrát na super-měkkých pneumatikách. Zajel rekord v prvním sektoru, poté dojel Kvata a svůj čas nezlepšil.
12:48 Harjanto na měkkých pneumatikách zlepšuje své maximum na 1:28,266 min.
12:44 McLaren: "Pozorujeme anomálie v datech o tlaku vody. Pracujeme na tom, abychom auto vyslali co nejdříve na dráhu." Alonso si dnes užil za volantem jen 3 kola.
12:43 Hamilton najíždí do svého 95. kola dnes.
12:36 Räikkönen na ultra-měkké směsi 1:23,477 min.
12:30 Piloti teď jezdí s vyšším množstvím paliva. Poslední půl hodina před obědovou přestávkou.
12:24 Daří se i Massovi, pomáhá si o dvě místa na osmé - 1:28,684 na středně-tvrdých pneumatikách.
12:22 Ferrari jde do čela - 1:24,460 min.
12:20 Hamilton postupuje na šestou příčku - 1:26,295 min. Räikkönen obouvá měkkou směs.
12:16 Provoz zhoustl: Verstappen, Kvjat, Nasr, Celis a Hamilton na dráze.
12:10 Rychlá zpráva o počasí: 13,9 °C teplota vzduchu, 28,3 °C teplota trati, vlhkost vzduchu 56 % a slabý vítr 0,2 m/s.
12:08 K Harjantovi se přidává Verstappen.
12:06 Momentálně se o "vzrušení" na trati stará pouze Rio Harjanto, s Manorem se pohybuje po okruhu poměrně rozvážně, čas se pohybuje kolem hodnoty 1:30 na kolo. Na svém voze má středně tvrdou směs.
12:03 Podle zpráv z paddocku je zřejmé, že Hamilton kolem desáté hodiny zahájil závodní simulaci, dokazují to i časy pohybující se nejčastěji kolem hodnoty 1:30. Lewis si nyní odskočil ke svému karavanu a laškuje se svým psíkem. Jde o dvoubareného anglického buldoka.
11:59 Provoz však záhy opadá, na trati zůstal nakonec osamocený Magnussen, jezdící v průměru kolo za 1:30.
11:52 Okruh ožívá, vidíme Nasrův Sauber. Kimi Räikkönen je rovněž na trati, s Kevinem Magnussenem v zádech.
11:51 Verstappen zajel na setinu vteřiny stejný čas jako Räikkönen, s ohledem na skutečnost, že ho dosáhl později, figuruje v tabulce na třetím místě. Při svém tříkolovém výjezdu použil středně tvrdou směs.
11:50 Podle vyjádření McLarenu byl zjištěn únik vody z chladiče, na závadě se intenzivně pracuje, není však možné sdělit, kdy se Alonso vrátí na trať.
11:49 Před polednem se chlapci rozjeli - Celis se zlepšil na 1:26,875, ale bez změny v pořadí. To Max Verstappen si opět od Kvjata bere třetí příčku díky času 1:25,393.
11:47 Na trať vyjíždí Kevin Magnussen na měkkých pneu, Alonsův vůz má podle záznamů z telemetrie potíže s tlakem vody. K Magnussenovi se přidává Alfonso Celis, ten ale jede na středně tvrdé směsi.
11:45 A Circuit de Catalunya utichl, trať osiřela. Že už by piloti měli kroužení až až a hodlají pojmout poslední den odpočinkově?
11:40 Massa je nadále poslední časem o téměř 10 vteřin pomalejším než Rio Harjanto na Manoru. Brazilec strávil na trati posledních 28 kol laděním aerodynamiky, čas se pro tým Williams v tomto stintu na neoznačných pneumatikách stal podružným.
11:39 Teď je ovšem závodní simulace přerušena. Že by dokonalý Mercedes měl nějaký problém, nebo je to plánovaná záležitost? Desetinové zlepšení zaznamenává Felipe Nasr, opět na žlutě označené směsi, opět bez posunu směrem vzhůru - 1:26,053.
11:35 Strojové tempo předvádí Lewis Hamilton. Zjevně závodní simulace pokračuje v průměrných časech 1:28. Na svém kontě už má 75 kol. V tomto směru si přidává nadstavbu, protože Grand Prix Španělska je vypisována na 66 kol. A to stihl Lewis i simulovanou zastávku v boxech.
11:28 Po dlouhém a setrvalém stavu se konečně zase něco děje zásluhou Alfonsa Celise - polepšil si časem 1:27,405 a posunul se opět před Hamiltona na šesté místo. Ten zatím na středně tvrdé směsi absolvoval poslední kolo za 1:27,969 a zůstává na dráze Circuit de Catalunya sám.
11:20 Hamilton nyní nasadil režim "1:29", takové jsou hodnoty jeho nynějšího stintu na bíle označených pneu.
11:18 V tiskovém středisku se vtipkuje na Massovo konto, když v poslední zatáčce přidal plyn, někdo utrousil: "Williams nám předvádí test zrychlení." A pokud by vás zajímalo, co v tuto chvíli dělá Valtteri Bottas? Ne, nefandí v boxech svému kolegovi, kondičním během se prohání po pláži.
11:17 A úřadující mistr světa přidává i na rychlosti, i když stále jen rozvážně - 1:27,417 je jen kosmetická úprava času. To Max Verstappen je podstatně důraznější, i když na lepší pozici to nestačí - 1:25,969.
11:15 Mercedes a jeho piloti se zřejmě rozhodli, že získají cenu za vytrvalost. Hamilton už má na svém kontě 60 kol, ostatní za ním v počtu odjetých okruhů tak lehce povlávají.
11:08 Další kolo, další drobné zlepšení. Hamilton posouvá svůj nejlepší výkon na hodnotu 1:27,497, využívá k tomu středně tvrdých pneumatik. Magnussen s měkkými pneumatikami zatím poklidně zajíždí kola za 1:29.
11:06 Také Hamilton se probouzí z dopolední letargie - 1:27,752 ho ale nechává na šestém místě těsně před Alfonso Celisem.
11:04 Felipe Nasr má na svém Sauberu C34 měkké pneumatiky a hned je o vteřinu rychlejší než doposud - 1:26,309. Dosavadní páté místo mu ale zůstává.
11:02 Že bychom se v dohledné době dočkali Fernanda Alonsa na trati, to nejspíš nehrozí. Jeho vůz je usazen v garáži bez přídě a kol. Na trati mezitím krouží čtyřka Magnussen, Nasr, Hamilton a Gutiérrez.
11:00 Také Max Verstappen má svůj "pneumatikově středně tvrdý" stint za sebou - odjel o dvě kola víc než Iceman: 1:26,1 - 1:27,0 - 1:27,6 - 1:27,4 - 1:28,0 - 1:28,6 - 1:29,9 - 1:28,4 - 1:28,6.
10:58 Kimi Räikkönen završil svůj příděl okruhů na středně tvrdé směsi. K dispozici jsou průběžné časy během jeho sedmi měřených kol na trati: 1:25,3 - 1:26,6 - 1:26,8 - 1:27,1 - 1:27,1 - 1:27,6 - 1:27,7, žel nevíme o množství paliva nebo nastavení výkonu motoru.
10:55 Blíží se konec druhé testovací hodiny, zatím je nejpilnější - jaké to překvapení - Hamilton. Massa se rozhodl poněkud přiložit pod kotel a vylepšuje si svůj dosavadní čas o více než 10 vteřin, ale výkonem 1:38,216 zůstává nadále předposlední - desátý. Pořád ještě čekáme na měřitelnou hodnotu od Alonsa. Ten však stále dlí v boxech.
10:53 Felipe Massa nadále pokračuje v aerodynamickém programu, na okruhu krouží konstantní rychlostí, zejména po cílové rovince. Daniil Kvjat vrací úder kolegovi z Toro Rosso, posouvá se před Verstappena časem 1:25,900.
10:51 Magnussen mezitím ukončil svůj stint na měkké sadě. Zde je přehled jeho kol od vyjetí po návrat do boxů: 1:25,4 - 1:34,9 - 1:26,4 - 1:27,3 - 1:28,3 - 1:29,1 - 1:30,0 - 1:30,1 - 1:30,1 - 1:31,0.
10:50 Celis hlásí další zlepšní, ale šesté místo mu zůstává. 1:27,780.
10:48 Alfonso Celis se prokousává výš a výš, teď už je šestý časem 1:28,291. Není třeba podotýkat, že i on má bíle označené pneumatiky.
10:46 Na trati je i Iceman Kimi a na středně tvrdé směsi, stejně jako Verstappen, mírně vylepšuje své maximum, čas 1:25,393 ho však ponechává, byť těsně, na druhém místě za Magnussenem. Nebýt mírných problémů v posledním sektoru, mohl jít do vedení.
10:43 Mladý Holanďan hned první měřené kolo proměnil ve zlepšený výsledek, ale 1:26,154 ho nechává nadále na třetím průběžném místě.
10:41 Verstappen se vydává na trať, Nasr naopak z trati mizí. Massa s Williamsem se dnes hodlají zaměřit na aerodynamiku, proto zatím velice pomalý čas.
10:40 Massa je v boxech, Gutiérrez a Harjanto také, na trati tedy zbývají Hamilton, Magnussen a Nasr.
10:36 Hamilton v poklidu zajíždí časy v rozmezí 1:28 - 1:29, Harjanto se posouvá kupředu lepšícími se časy, nejdřív 1:29,934, pak opět vteřinové zlepšení na 1:28,894. Ve stejné době Gutiérrez na Haasu atakuje hranici 1:29 - 1:29,088. Oba piloti mají na svém voze středně tvrdou směs.
10:35 Magnussen na měkké směsi zkusil útok na svůj nejlepší čas, ale zaostal o dvě desetiny. Momentálně "vydýchává" neúspěch jízdou kolem 1:28, uvidíme, zda zkusí ještě jednou posunout hodnotu svého času blíže hranici 1:25.
10:30 Časy si vylepšují rovněž Felipe Nasr - 1:27,457 ho řadí před Hamiltona - a Rio Harjanto, který však výkonem 1:30,995 zůstává předposlední. Samozřejmě nepočítáme Alonsa bez dosaženého času.
10:28 Magnussen, Gutiérrez, Hamilton a Harjanto jsou na trati, obhájce titulu nyní zaznamenává téměř vteřinové zlepšení na 1:28,329. Figuruje na pátém místě a na svém voze má neoznačené pneu.
10:25 Hamilton si odbyl rychlý tréninkový pit-stop a už je zase na trati. Fernando Alonso se mezitím nechal slyšet, že očekává v letošním roce velké zlepšení McLarenu, odmítá si zopakovat to, co prožil loni. "Nechci už cestovat po celém světě, v neděli si sednout do auta a pak se trápit. Chci vítězit!"
10:22 Celis nadále posouvá laťku svých časů níže - nejdřív 1:31,020, poté 1:30,552.
10:20 Tak už i Alfonso Celis má v tabulce nějaký výkon - 1:32,925. Zůstává na chvostu před Massou a Alonsen, který je zatím stále bez času.
10:18 Máme zde rychlé zhodnocení dosavadní práce Renaultu. Frederic Vasseur si ji pochvaluje: "První dva dny byly poněkud obtížnější, když jsme v pondělí v pět hodin ráno nastartovali, nebylo tajemstvím, že jsme museli čelit některým problémům. Ale ve středu už jsme zaznamenali velké zlepšení."
10:16 Na trati jsou v tuto chvíli Räikkönen, Verstappen, Kvjat, Hamilton, Nasr, Celis. Zatím všichni krouží v poklidu a nezdají se být připraveni zaútočit na nejrychlejší čas Vettela.
10:14 Nasr pokračuje v pozvolném zlepšování - nejnovější čas má hodnotu 1:29,589, ale sedmé místo mu nadále zůstává.
10:12 Dovolte nám jedno malé ohlédnutí za včerejšími testy, přinášíme přehled nejvyšších rychlostí:
1. Nasr - 338,5 km/h
2. Hamilton - 337,5 km/h
3. Massa - 334,3 km/h
4. Hulkenberg - 333,3 km/h
5. Haryanto - 333,3 km/h
6. Magnussen - 332,3 km/h
7. Grosjean - 331,2 km/h
8. Raikkonen - 331,2 km/h
9. Rosberg - 328,2 km/h
10. Sainz - 327,2 km/h
11. Kvyat - 322,3 km/h
12. Button - 320,4km/h
10:10 Jen pro upřesnění - Magnussen zajel svůj nejlepší čas na měkké směsi, ostatní volili středně tvrdou.
10:08 V tuto chvíli nám chybí časy pouze u dvou pilotů - Alonsa a Celise. McLaren se španělským exmistrem světa zatím na trati dlouho nepobyl.
10:07 První měřený čas čtvrtečních testů má na svém kontě Felipe Nasr, na rok starém Sauberu dosáhl 1:30,227. To Max Verstappen si vede podstatně lépe a výkon 1:26,318 ho posunuje v tuto chvíli na průběžné třetí místo. Nasr ale vzápětí projíždí cílem s dalším zlepšením 1:29,648, což pro něj znamená sedmé místo.
10:05 Na Magnussena dotírá i Kimi Räikkönen, i on zapisuje zlepšení o více než dvě vteřiny, ale zůstává "jen" druhý - 1:25,614.
10:02 Kevin Magnussen měl v prvním sektoru absolutně nejlepší čas a to se také muselo projevit na výsledné hodnotě - 1:25,263 a Dán jde do průběžného čela.
9:59 Williams krouží pomalu na neznačených pneumatikách. Jde o středně-tvrdou směs vyráběnou v záložní továrně Pirelli v Rumunsku.
9:56 Massa se zlepšil na 1:49,531. Stále pomalé, pracují na mapování aerodynamiky.
9:55 McLaren dnes mapuje pomocí Pitotových trubic proudění neobvykle těsně před zadním křídlem.
9:52 Mercedes při testu nového nosu vždy v boxech hned zakrývá zadní křídlo. Možná, že s ním souvisí další zajímavost.
9:47 Krouží jen piloti Red Bullu a Toro Rosso.
9:43 Pod novým nosem Mercedesu jsou patrné vstupy do S-kanálu, vzduch pak vychází na jeho horní straně.
9:41 Harjanto jde na sedmou příčku - 1:32,541 min, Verstappen zrychlil na 1:28,083 min.
9:38 Mercedes konečně vytáhl nový nos, říkají mu Bruce:
Otra del morro. Mercedes siempre al frente. pic.twitter.com/pxxs29X77n
— Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) February 25, 2016
9:36 Brazilec se věnuje s Williamsem jízdám konstantní rychlostí. Verstappen se dostává na 1:29,654 min.
9:32 Registrujeme Massu na středně-tvrdých - 1:50,918 min.
9:29 Red Bull na středně-tvrdých pneumatikách 1:28,053. Během první půl hodiny jsme viděli všechna auta.
9:26 Celis, kterému Force India z finančních důvodů dává opět přednost před závodními jezdci, nasazuje super-měkké pneumatiky. Kvjat zvládá kolo za 1:28,884; Gutiérrez za 1:29,088.
9:22 Přibývají další piloti s časy, po Hamiltonovi (1:27,709) Magnussen 1:27,749 a Gutiérrez 1:29,295 min.
9:17 Räikkönen s Ferrari vyráží ke svému druhému dnešnímu kolu.
9:16 Od příštího roku se mají vozy F1 dost změnit, mj. opět stoupne i minimální hmotnost ze 702 na 722 kg + dodatečná váha širších pneumatik. Hamiltonovi se to nelíbí: "To je zkrátka směšné. Při 600 kg byla auta skvělá. Bylo to pro pneumatiky jednodušší. Čím jsou těžší, tím je na ně vyvíjena větší zátěž. Bude to pro ně horší a na Pirelli bude ještě větší tlak vyrábět lepší pneumatiky. A pak ten vyšší přítlak..."
9:12 Massa i Cellis na trati, Hamilton se zlepšuje na 1:29,204 min.
9:09 Úřadující mistr světa s Mercedesem najíždí záhy do letmého okruhu - 1:39,316 min.
9:05 Hamilton s Harjantem to již také zvládli, zbývá Williams a Toro Rosso.
9:02 Španěl je po instalačním okruhu v boxech, totéž dělají ostatní týmy.
9:00 Začínáme: Jako první jsou na okruhu Alonso s Gutiérrezem.
8:56 Grosjean s Haasem sice včera dosáhl druhého nejrychlejšího času, svůj cíl podle něj ale nesplnili. Plánovali ujet 100 kol, dost času ale strávili řešením prvotních problémů, opravou některých dílů a drobného zádrhelu se softwarem - proto jich ujeli jen 82.
8:52 McLaren včera odpoledne zastavily problémy s hydraulikou, dnes by měl být ale od rána připravený.
8:50 Mercedes řekl, že tento týden nehodlá použít vůbec měkké pneumatiky. Žádné pokusy o rekord od něj tedy čekat nemůžeme. Včera původně avizovaný nový nos nenasadil, měli bychom se ho dočkat dnes.
8:48 Výsledky prvních tří dnů testování najdete níže. Rekord drží zatím z úterka Sebastian Vettel: