DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone opět varuje týmy kvůli motorům, k uspokojující dohodě nedošlo
Bernie Ecclestone varuje před dalšími problémy, pokud se ve Formuli 1 neprosadí jeho motory. Současné pohonné jednotky budou i po zlevnění stále příliš drahé a složité, automobilky budou mít stále příliš velký vliv.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone opět varuje týmy kvůli motorům, k uspokojující dohodě nedošlo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovalo 13 lidí)
29.01.2016 09:03
To nerozporuji... tohle je ale Formule 1 a ta by… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
rock
16:57 29.01.2016 37.188.135.XXX
Z pozice výrobce možná jo. Z pozice týmu ne. Já fakt nevěřím, že v tom ročním rozpočtu subjektu Scuderia Ferrari (odhadovaných 418 mil. E za r. 2015) je zahrnut kompletní vývoj motorů. Dokonce si nejsem jistý, jestli by to utáhlo Ferrari SpA bez koncernu FIAT coby záchranné sítě (ale o tom už bych se přesvědčit možná nechal, narozdíl od toho předchozího tvrzení).
Pokud zastáváš názor, že to tým Ferrari (znovu opakuji, tým Scuderia Ferrari, ne výrobce Ferrari SpA) táhne ze svýho, neberu ti to, ale pak se nemáme o čem bavit, protože se rozcházíme v základním předpokladu.
Pokud zastáváš názor, že to tým Ferrari (znovu opakuji, tým Scuderia Ferrari, ne výrobce Ferrari SpA) táhne ze svýho, neberu ti to, ale pak se nemáme o čem bavit, protože se rozcházíme v základním předpokladu.
dannak
15:30 29.01.2016 10.250.2.XXX
Myslis si, ze Redbull Technology nedisponuje dostatecnym rozpoctem, aby to zvladli, kdyz to zvladne Ferrari ? ;)
Spis jde o to, zej e mnohem vyhodnejsi motor kupovat od nekoho, na koho se pripadne da svalit vina, kdyz se nezadari. A pokud je soucasna F1 o tom, kdo postavi lepsi motor spis nez o aerodynamice, proc se nedokazi prizpusobit, misto toho, aby se snazili prizbousobit si soutez, protoze zrovna maji lepsi sasi ?!
Spis jde o to, zej e mnohem vyhodnejsi motor kupovat od nekoho, na koho se pripadne da svalit vina, kdyz se nezadari. A pokud je soucasna F1 o tom, kdo postavi lepsi motor spis nez o aerodynamice, proc se nedokazi prizpusobit, misto toho, aby se snazili prizbousobit si soutez, protoze zrovna maji lepsi sasi ?!
huhukoktejl
11:53 29.01.2016 37.48.36.XXX
Mne vadi oboje, ale vic ta nerovnost mezi tymy. Jak se ti ze spodu mohou dotahnout, kdyz hned na startu ztraci 100 milionu ... ?
odin
11:10 29.01.2016 77.240.103.XXX
To je přesně ono. Současné pohonné jednotky ještě zdaleka nejsou na vrcholu vývoje. Je otevřeno poměrně široké pole pro vylepšování. A tudíž i nezbytné investice. Ale zároveň největší šance na ziscích titulů mají právě týmy, které jsou i motoráři. Čili Mercedes, Ferrari, Honda (McLaren) a Renault. Což se nelíbí RedBullům, kteří se cítí být ošizeni. A za své nemalé prachy, které investují, požadují po Ecclestonovi tituly, které bez úzké spolupráce s motorářem nemají šanci získat. A tak Ecclestone vymyslel a prosadil alternativní pohonné jednotky. Jenže nemá nikoho, kdo by je zaplatil.
Motoráři investují na svém píečku a do svého, RedBull o tak velké prachy nemá zájem a Ecclestone kouká spíše kde co sebrat, než aby investoval. A tak vyhrožuje.
Jsem zvědav, jak to všechno dopadne. Zda budeme mít "dvojí formuli", či nikoliv. Jak dlouho ještě bude Ecclestone pomáhat vyvoleným k úspěchům, aby pak zjistil, že dominance toho kterého, na jejíž vytvoření se podílel, neprospívá jeho obchodním zájmům. Zda opět napomůže vytvoření kočkopsa, kterého se pak bude chtít vehementně zbavit.
Motoráři investují na svém píečku a do svého, RedBull o tak velké prachy nemá zájem a Ecclestone kouká spíše kde co sebrat, než aby investoval. A tak vyhrožuje.
Jsem zvědav, jak to všechno dopadne. Zda budeme mít "dvojí formuli", či nikoliv. Jak dlouho ještě bude Ecclestone pomáhat vyvoleným k úspěchům, aby pak zjistil, že dominance toho kterého, na jejíž vytvoření se podílel, neprospívá jeho obchodním zájmům. Zda opět napomůže vytvoření kočkopsa, kterého se pak bude chtít vehementně zbavit.
jumpman
10:24 29.01.2016 178.255.168.XXX
900 konový motor za zlomek této ceny vážně nepostavíš, je třeba si uvědomit souvislosti. Motory byly, jsou a budou drahé a jediná cesta jejich zlevnění je masová produkce, což jde proti smyslu F1. V ostatních seriích na které se snaží eklák s cenou poukazovat je motor levný především proto, že neexistuje jeho vývoj a dělá se ve velkých seriích.
Pokud se podíváš do minulosti, tak ti musí být jasné, že na F1 současné jednotky předražené nejsou, jenže zákaznické týmy jsou rozmlsané z období V8, které byly zakonzervované, takže se vlastně stavěly také ve velké serii. Až se současné motory dostanou na pomyslný vrchol, tak také zlevní a hlavně se výkonostně vyrovnají...
Pokud se podíváš do minulosti, tak ti musí být jasné, že na F1 současné jednotky předražené nejsou, jenže zákaznické týmy jsou rozmlsané z období V8, které byly zakonzervované, takže se vlastně stavěly také ve velké serii. Až se současné motory dostanou na pomyslný vrchol, tak také zlevní a hlavně se výkonostně vyrovnají...
airwar1939
10:10 29.01.2016 77.240.188.XXX
Já vidím velký problém i v přerozdělování peněz, pokud Ferrari dostane 100 mega, RB nějakých 70 mega a McLaren a Wil cca. 30 mega jen za to že se účastní, a ostatní za účast nedostanou nic a za body jen drobky, tak tohle nerovnoměrné rozdělování zisků vede k té situaci která je.
dannak
09:39 29.01.2016 10.250.2.XXX
Tak to je je gol.
"A nikdo z nich změny nechce, protože Ferrari i Mercedes má konkurenceschopnou pohonnou jednotku."
Hlavne ze Bernie prekypuje ochotou ke zmene, co se tyka poplatku na okruzich, kde se aspon da zavodit. Setrit maslo z hlavy, zamest pred dverma a podivat se do zrcadla...
A fakt uz tedy nevim, co by chteli, aby meli vsichni stejne vykonny motor ? nebo aby stal milion dolaru na sezonu ? nevim, kam chteji smerovat a co tedy chteji, aby F1 byla. Porad blaboli o tom, jak ma F1 byt to nejlepsi, ale to nutne znamena vyssi vydaje. Jinak se opravdu muzeme divat na jine, vice unifikovane a levnejsi serie F1 tak nebude vubec nutna.
"A nikdo z nich změny nechce, protože Ferrari i Mercedes má konkurenceschopnou pohonnou jednotku."
Hlavne ze Bernie prekypuje ochotou ke zmene, co se tyka poplatku na okruzich, kde se aspon da zavodit. Setrit maslo z hlavy, zamest pred dverma a podivat se do zrcadla...
A fakt uz tedy nevim, co by chteli, aby meli vsichni stejne vykonny motor ? nebo aby stal milion dolaru na sezonu ? nevim, kam chteji smerovat a co tedy chteji, aby F1 byla. Porad blaboli o tom, jak ma F1 byt to nejlepsi, ale to nutne znamena vyssi vydaje. Jinak se opravdu muzeme divat na jine, vice unifikovane a levnejsi serie F1 tak nebude vubec nutna.
airwar1939
09:03 29.01.2016 77.240.188.XXX
To nerozporuji... tohle je ale Formule 1 a ta by měla být vrcholem motorsportu. Po zákazu turbo motorů v roce 1988 F1 používala 25 let předpotopní technologii atmosferického motoru. Já považuje za dobré že konečně je motor Formule 1 opět to nejpokrokovější co v motosportu existuje.
Ano je to dražší a ano jsou tam rozdíly ve výkonu, ale tohle jsou závody a né komunismus kde mají všichni stejné podmínky. To co navrhu Bernie už není Formule 1 ale taková lepší GP2.
Ano je to dražší a ano jsou tam rozdíly ve výkonu, ale tohle jsou závody a né komunismus kde mají všichni stejné podmínky. To co navrhu Bernie už není Formule 1 ale taková lepší GP2.
airwar1939
08:48 29.01.2016 77.240.188.XXX
Ten Bernie se mě snad zdá, na jednu stranu chce aby Formule 1 byla vrcholem motosportu, za jeden závod Formule 1 od pořadatelů inkasuje 25-50 milionů dolarů ale 900 koňové motory včetně nejmodernější rekuperace energie za 12 mega se mu zdají drahé.
Když chce levnej motor, tak ať napíše do Mladé Boleslavi, tam mu připraví litrovej tříválec kterej když pořádně otůruje bude mít super zvuk...a bude to levné.
Když chce levnej motor, tak ať napíše do Mladé Boleslavi, tam mu připraví litrovej tříválec kterej když pořádně otůruje bude mít super zvuk...a bude to levné.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek