DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho jeho týmu zřejmě nezbude nic jiného, než Formuli 1 opustit. Vztah s Renaultem je podle něj definitivně ukončený.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 18.10.2015 15:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 19 lidí) 13.10.2015 08:48
Tak uz i Adrian? Zrovna jeho jsem mel za feroveho… »
» uzivatel001718 (Hlasovalo 18 lidí) 13.10.2015 07:40
Chcete vyhravat? Tak si postavte vlastni motor a… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 12 lidí) 13.10.2015 08:27
To je mi filosofie - vypověděli smlouvu aniž by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                  • Iscarian

                                    Iscarian

                                    89.177.195.XXX
                                    Troufám si tvrdit, že většině diskutujících zde, je celkem jasné, že se Red Bull do této situace dostal vlastní vinou. Pokuď vím, tak zrušení smlouvy inicioval Red Bull. Být v pozici továrního týmu Renaultu na začátku sezóny i když se Renaultu nedaří je stále lepší než situace nyní, kdy ani neví jaké motory a zda vůbec budou mít příští rok a to je docela mazec. Jinak se blížíme ke konci sezóny, tituly jsou již prakticky rozdané, takže ano, dovolil jsem se bavit i "profesionálním" jednáním Red Bullu... 11

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      93.99.87.XXX
                                      Ale jo, každý svého štěstí strůjce. Jen bych řekl, že RB rozchod s Renaultem vůbec nelituje. Ale to je spíš otázka na Hornera. Tak se bav. 03

                                      + 1 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000792

                uzivatel000792

                195.212.29.XXX
                Nie, nemas pravdu. Kazdy dodavatel ma kapacity, za 1. a za 2. vyroba motora F1 nie je seriova vyroba na pase a jeden kus nie je vyrobeny za den. Pri vyssom pocte odberatelov ako je kapacita ti s kazdym predanym kusom naklady neklesaju ale vzrastaju, pretoze musis z niecoho zaplatit rozsirenie. Ferrari evidentne kapacity na tolko timov nema. A ani neviem preco niekto tvrdi, ze to nie je pravda. Ferrari nikdy nedodavalo motory takemu poctu timov ako by teraz udajne malo, tak preco by na to malo mat kapacity?

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Kdyby ty motory stavěl závodní tým, pak bych souhlasil. Ale ty staví automobilka. Klidně jich vyrobí půl milionu, když budou mít odběr. 03

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000792

        uzivatel000792

        195.212.29.XXX
        1) To je hlupy postup. Prechodne obdobie im nic nehovori? Preco si myslia, ze budu vzdy kazdy rok bojovat o celo a vyhravat? Kazdy tim si prezil hluche obdobia. Ferrari, Williams, McLaren s Mercedesom a teraz s Hondou aj Renault a plno inych. Aj prechodne obdobia.. Williams s Cosworthom a Juddom, McLaren s Fordom, Peugeotom atd. To patri k zivotu.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          RB nebojuje už 2 sezonu o čelo a výhled je takový, že dalších několik let ani nebude. Nejde tedy o to, bojovat KAŽDÝ ROK o čelo!!!
          Můžeš mi uvést to období, kdy měl Mclaren 2 špatné sezony a výhled na další 2-3 sezony o ničem? A prosím nechoď do 70-tých let, to je jiná doba. 03
          Williams je příklad špičkového týmu, který se stal trvale průměrným. A tím být RB určitě nechce. To raději skončí.
          Celé Ferrari je na F1 závislé. A proto FIAT neváhá do něj vrazit pár miliard, ikdyž se mu nedaří. RB, Mclaren ani Williams takovou podporu nemají. Takže trochu nesrovnatelné, nehledě na to, že i Ferrari mívalo zaječí úmysly. 03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.64.XXX
    To je mi filosofie - vypověděli smlouvu aniž by měli náhradu a teď "pláčou", že jim nikdo nechce dodávat motory. Možná by se měli v RB zamyslet, zda neudělali chybu s Renaultem. Přece jen mohli výrobce více podpořit a ne na něj jen "plut" špínu. Ve světle toho, že Renault jim pomohl ke čtyřem titulům v řadě....tak ten přístup mohl být přece jen jiný...

    + 12 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      193.228.234.XXX
      Nejsem nějak moc fanda Red Bullu, ale na druhou stranu, když platíš nejdražší motor, který je ale nejhorší v poli a po první sezoně je to ještě horší, člověk se jim nemůže divit...

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Tak kolik za nej chteli platit bylo na nich. Po prvni sezone kdyz se nesovedcil a bylů drahy tak mohli potaji uz na zactku sezony sehnat neco jineho podepsat smlouvu a jet dal. Oni ne, dali tomu jeste 3/4 roku a ono porad nic a zacli si vyskakovat a nic v zaloze. K cemu tam maj toho chytraka poradce Marka? Jsou to diletanti. Jen doufam, ze Renault koupi Lotus a bude pokracovta. Byla by velka ztrata ztratit konstruktersky tym, rozhodne nekolikrat vetsi nez RB.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        31.192.64.XXX
        Za motor platili dle smlouvy, kterou si nasmlouvali s Renaultem sami. To není omluva pro RedBull. Mercedes má myslím zákazníků tak akorát a Ferrari jim nabídlo zákaznický program - ale ne - RedBull musí mít něco "spešl". Samozřejmě, že s tím Ferrari souhlasit nemusí - tedy také žádná omluva pro RedBull.
        RedBull rozehrál hru u které neměl jisté, že z ní vyjde se vztyčenou hlavou. Nyní už je i lidem v RB jasné, že jim teče do bot a tak se šíří spousta těchto článků, prohlášení.
        RB je ve velmi špatné pozici a bohužel má jen jedinou možnost a zrovna tu oni nechtějí - tedy je chyba u Mercedesu,u Ferrari či Renaultu? Vůbec ne, chyba je u RedBullu.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          1.Ve smlouvě s renaultem určitě nebylo, že za ty prachy dodají motor o 60k slabší než konkurence. Jinak by asi za něj RB tolik nedal. A proto je kritika asi na místě. Nebo mají Renault chválit?
          2.Nechtějí nic "spešl". Chtějí stejné motory, jako mají ostatní. To je tuším opak významu slova "spešl". 03

          + 4 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.11.XXX
            A oni zakaznici Ferrari a Mercedesu dostanou pristi rok tu nejlepsi specifikaci motoru? To rekl kdo, kdy a kde, prosim?

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Zatím, pokud vím, dostávají specifikace jen s několikaměsíčním zpožděním (logicky). Nevšiml jsem si, že by letos jezdil některý z týmů se specifikací 2014. Pokud se mýlím, tak mne oprav. 03
              Teda možná Honda se dá považovat za specifikaci 2014.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Rostislav M.

                Rostislav M.

                31.192.64.XXX
                Ovšem nevíme zda zákaznické týmy Mercedesu nebudou jezdit na začátku sezóny se specifikací z roku 2015. Nu...dá se pochybovat, že pokud Mercedes či Ferrari přes zimu udělají vylepšení, tak jej ihned nebudou dávat zákazníkům, ale tuto výhodu si podrží. Zároveň vylepšení vyzkouší v ostrém provozu.
                Nedokážu si dost dobře představit, že bych někomu prodal něco vylepšené - dal to všem a zjistil, že se v určitých podmínkách něco rozsype...to by byla dost ostuda. Ono se toho v současné době přece jen moc nenatestuje....

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Já netuším, co přesně Ferrari Red Bullu nabídlo. Pokud mají mít specifikace 2015 jen pro prvních pár závodů 2016, pak by se asi RB tolik nebránil. Sami se vyjádřili, že drobná ztráta v řádu jednotek koní jim nevadí.
                  Ale mít specifikaci 2015 pro celou sezonu 2016 znamená mít na začátku menší ztrátu, na konci obrovskou. Pak ztrácí smysl se snažit vítězit. 03

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.11.XXX
                Co je pravda letos, může být příští rok úplně jinak. Příští rok už nebude skok takový, navíc Petronas nebo Shell mohou říct, že to zázračné nové palivo budou dodávat jen továrním stájím a bez něj ty motory zas tak dobře nefungují (údajně). Takže ono se taky může jednat o to, že ne všechny dílky skládačky mají zájem na spolupráci s RB. A potom by stejně zase šla veškerá špína na účet továrny, že jim nedávají tohle a tamto a že oni za to platí obrovské peníze (rozuměj jako každý jiný zákazník), ale mají pouze stejné podmínky jako ostatní zákazníci. Jenže oni na rozdíl od ostatních mají super aero divizi, takže chtějí vyhrávat a tím pádem mají nárok na něco víc.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Ano. Jde o to, jak moc rozdílné ty motory budou. Pokud se budou lišit v několika koních, nebude s tím mít problém ani RB. Pokud to bude 60k, jako v případě Renaultu, nemá pro ně účast v F1 smysl. A časem nebude mít ani pro ostatní, kteří nebudou mít za cíl pouze počítat kola ztráty. A pak se z F1 stane jen soutěž několika málo automobilek.
                  Nevím, jestli je to pro tebe zrovna přitažlivá představa. 03

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.11.XXX
                    Dokud je F1 nezajímavá pro více než 4 výrobce motorů, je tato skutečnost holým faktem a zákazníci typu Willams, FI, Sauber, RB, Manor, Haas a TR se s tím budou muset smířit. Neříkám, že ta situace je nějak vzrušující, ale je to prostě F1. :-)

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Zatím je zajímavá jen pro 4 a z nich jeden uvažuje o odchodu. Problém je v tom, že uvedené týmy se s tím nemusí smířit, ale můžou odejít či založit jinou sérii. A to by byl podle mne konec F1. Na 6 vozů se nikdo dívat nebude. 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                Opravím tě já. Jeden ze zákazníků Ferrari letos jezdí se specifikací 2014 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama