DISKUZE K ČLÁNKU Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy
Strategická skupina F1 se včera při jednání v Anglii dohodla na větší podpoře zákaznických vozů, návratu tankování a o pět až šest sekund rychlejších vozech s agresivnějším vzhledem od roku 2017.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Fanda.LH
12:48 16.05.2015 85.93.124.XXX
Vidím to jinak...
Lewis nedokázal předjet ve Španělsku Vettela na Ferrari (Tj. 2. nejrychlejší vůz v poli)... Ve Španělsku / Barceloně se předjíždí blbě snad od doby co se tam jezdí (Tedy za dob všech možných pravidel)... Ale za současné F1 vidím pravdu (Předjíždí se blbě)... A může z toho vzniknout nějaký podnět k řešení ( Nicméně si myslím, že současná situace je dobrá... Ne vždy, ne všude se předjíždí dobře... Ale kdo nakonec může za to, že LH jede za SV ? No může za to jen a pouze LH ) .
Zatímco kdybychom do toho měli strategie s palivem... Tak nejspíše LH svoji snahu brzo vzdá a zajede do boxů... A těžko soudit, zda ho předjet nemohl nebo bylo nevýhodné se o to jen pokoušet... Co je horší, tak něco takového se v podstatě stalo už posledně => LH jel o zastávku více a těžil z čerstvých gum... Hrát tam roli palivo, tak ještě k tomu má výhodu kratších pitstopů + logicky další výhodu v čase na kolo... Rázem to závodění dostává rozměr, který nechci aby tam byl...
Lewis nedokázal předjet ve Španělsku Vettela na Ferrari (Tj. 2. nejrychlejší vůz v poli)... Ve Španělsku / Barceloně se předjíždí blbě snad od doby co se tam jezdí (Tedy za dob všech možných pravidel)... Ale za současné F1 vidím pravdu (Předjíždí se blbě)... A může z toho vzniknout nějaký podnět k řešení ( Nicméně si myslím, že současná situace je dobrá... Ne vždy, ne všude se předjíždí dobře... Ale kdo nakonec může za to, že LH jede za SV ? No může za to jen a pouze LH ) .
Zatímco kdybychom do toho měli strategie s palivem... Tak nejspíše LH svoji snahu brzo vzdá a zajede do boxů... A těžko soudit, zda ho předjet nemohl nebo bylo nevýhodné se o to jen pokoušet... Co je horší, tak něco takového se v podstatě stalo už posledně => LH jel o zastávku více a těžil z čerstvých gum... Hrát tam roli palivo, tak ještě k tomu má výhodu kratších pitstopů + logicky další výhodu v čase na kolo... Rázem to závodění dostává rozměr, který nechci aby tam byl...
Fanda.LH
12:34 16.05.2015 85.93.124.XXX
Pamatuji si to stejně... Jen to období bych zkrátil na 2008... 2009 se to s novými pravidly začalo lepšit... A během toho období tu bylo spousta nyní tak často vyvolávaných "pravidel"... Konkurence v pneu, neomezený vývoj, neomezené testování atd. atd... Nefungovalo to dobře...
Duncan66
11:39 16.05.2015 89.29.32.XXX
ja rozumim tomu, ze 65litru volneho prostoru a o 50kg lehci auto dava prostor inzenyrum auto velmi slusne zoptimalizovat. To mi nemusite porad vsichni predhazovat. Resim pouze a jen to opotrebeni pneu a jednoduse neverim tomu, ze kdyz je vuz o 7% tezsi, ze ma radove vetsi opotrebeni pneu a ze to zcela zmeni strategii co se gum tyce.
eR
11:10 16.05.2015 62.245.107.XXX
Obávám se že následující změny budou mít za následek pokles předjížděcích manévrů na úroveň let 1995 - 2009, kdy byl počet předjíždění při suché GP průměrně 12-13 za závod. Což při dvouhodinovém závodu není moc a rozhodně je to o mnoho měně než v období od roku 2010 do teď (viz statistika [odkaz na stránku] ). Týmy na stejné úrovni se vrátí k "předjíždění" v boxech, tak jak to v daném období s oblibou dělali.
S vyloženou nechutí si vybavuji nudu na Imole a dalších tratích v tom období, kdy auta jezdila jak po kolejích a pokud se něco neodehrálo v prvním kole po startu, tak už většinou jezdci dojeli tak jak odstartovali. Dnes se ještě radujete, ale za pár let budete nadávat ještě víc než teď.
S vyloženou nechutí si vybavuji nudu na Imole a dalších tratích v tom období, kdy auta jezdila jak po kolejích a pokud se něco neodehrálo v prvním kole po startu, tak už většinou jezdci dojeli tak jak odstartovali. Dnes se ještě radujete, ale za pár let budete nadávat ještě víc než teď.
Mike17
10:26 16.05.2015 93.99.87.XXX
Hlavně že ti nevadí hejtovat někoho kdo hejtuje.
Ano, dnes je problém při stejných podmínkách předjet pomalejšího pilota a nic na to kvality pilotů nemění. Naposledy to předvedl tvůj Lewis. Nebo je špatný pilot?
Taky jsi zastánce závodů do roku 2010? Nic proti, vláčky mám rád, jen na železnici. Na trati bych raději viděl nějaké předjíždění. Ikdyž chápu, že při současné situaci by ti naprosto vyhovovalo, kdyby Hamíka neměl nikdo šanci předjet.
Ano, dnes je problém při stejných podmínkách předjet pomalejšího pilota a nic na to kvality pilotů nemění. Naposledy to předvedl tvůj Lewis. Nebo je špatný pilot?
Taky jsi zastánce závodů do roku 2010? Nic proti, vláčky mám rád, jen na železnici. Na trati bych raději viděl nějaké předjíždění. Ikdyž chápu, že při současné situaci by ti naprosto vyhovovalo, kdyby Hamíka neměl nikdo šanci předjet.
Mike17
10:19 16.05.2015 93.99.87.XXX
Promiň, ale 2 zásadní věci jsi nepochopil:
1. Motorky se nedají srovnat s auty. Aź se vejde 5 aut do zatáčky a budou schopné se navzájem v té zatáčce předjíždět, pojďme to pak srovnávat. Dnes se 2 auta vedle sebe v zatáčce objeví pouze za podmínky, že do té zatáčky vedle sebe vjedou. Což se zpravidla stává buď za pomocí různých gum, nebo za pomoci DRS. Aerodynamický pytel (jako do 80-tých let) je dnes tak minimální, že naprosto nestačí pokrýt neschopnost udržet se v zatáčce za jiným vozem. Motorky mají jeden zásadní, neaerodynamický prvek. Jezdce. Díky kterému bude vždycky fungovat pytel na urychlení předjíždějícího, který vozům chybí.
2. Bez těch "nesmyslů" jak jim říkáš, bysme už dnes těžko viděli nějaké předjíždění. Vždyť už mají jezdci problém s předjetím i v Malajsii a to i s DRS. Pokud je předjíždění s DRS tak stupidně jednoduché, tak mi zdůvodni, proč Rosberg, Vettel i Hamilton nebyli schopni půl závodu předjet až o sekundu pomalejší jezdce před sebou? U všech neschopnost pilota? Ty jsi fanoušek tuším Alonsa ne? Je Alonso neschopný pilot? Pamatuju si závod, kdy přes jeho půlku nebyl schopný předjet o víc jak sekundu pomalejšího Petrova. Tohle chceš vrátit? Dnes je aero ještě dokonalejší, zadní křídla užší, tudíž možnost předjetí ještě menší než tenkrát. Máme se dívat, jak po startu pojedou všichni za sebou do cíle, bez jediné změny v pořadí? Kdo se na to bude dívat??? Ty??? Budeš asi jediný! Bez DRS a rozdílných gum by to v Monaku byla jistota, na ostatních tratí velká pravděpodobnost, pokud by nezapršelo.
Tento tvůj názor je při nejmenším naivní, když si myslíš že nějaký mistr by v Monaku byl schopný předjíždět. Neuměl to Senna, neuměl to Alonso nebo kdoví, koho považuješ za nejlepšího.
1. Motorky se nedají srovnat s auty. Aź se vejde 5 aut do zatáčky a budou schopné se navzájem v té zatáčce předjíždět, pojďme to pak srovnávat. Dnes se 2 auta vedle sebe v zatáčce objeví pouze za podmínky, že do té zatáčky vedle sebe vjedou. Což se zpravidla stává buď za pomocí různých gum, nebo za pomoci DRS. Aerodynamický pytel (jako do 80-tých let) je dnes tak minimální, že naprosto nestačí pokrýt neschopnost udržet se v zatáčce za jiným vozem. Motorky mají jeden zásadní, neaerodynamický prvek. Jezdce. Díky kterému bude vždycky fungovat pytel na urychlení předjíždějícího, který vozům chybí.
2. Bez těch "nesmyslů" jak jim říkáš, bysme už dnes těžko viděli nějaké předjíždění. Vždyť už mají jezdci problém s předjetím i v Malajsii a to i s DRS. Pokud je předjíždění s DRS tak stupidně jednoduché, tak mi zdůvodni, proč Rosberg, Vettel i Hamilton nebyli schopni půl závodu předjet až o sekundu pomalejší jezdce před sebou? U všech neschopnost pilota? Ty jsi fanoušek tuším Alonsa ne? Je Alonso neschopný pilot? Pamatuju si závod, kdy přes jeho půlku nebyl schopný předjet o víc jak sekundu pomalejšího Petrova. Tohle chceš vrátit? Dnes je aero ještě dokonalejší, zadní křídla užší, tudíž možnost předjetí ještě menší než tenkrát. Máme se dívat, jak po startu pojedou všichni za sebou do cíle, bez jediné změny v pořadí? Kdo se na to bude dívat??? Ty??? Budeš asi jediný! Bez DRS a rozdílných gum by to v Monaku byla jistota, na ostatních tratí velká pravděpodobnost, pokud by nezapršelo.
Tento tvůj názor je při nejmenším naivní, když si myslíš že nějaký mistr by v Monaku byl schopný předjíždět. Neuměl to Senna, neuměl to Alonso nebo kdoví, koho považuješ za nejlepšího.
Fanda.LH
07:43 16.05.2015 85.93.124.XXX
Jasně, takže až to bude stát za h* , tak budeš nadávat, že to zeslonili... Jak jednoduché... Pamatuji si dobu a není to tak dávno, kdy jeden pilot dojel druhého a už se dotazoval, zda by nebylo výhodnější jet do boxů... Pro něj a pro jeho strategii to výhodnější mnohdy bylo, ale co my ? My co chceme vidět předjetí na trati...
Na druhou stranu jistou naději vidím v dnešních úsporných motorech... Byť i to se má změnit...
Pokud by např. měli 100kg na závod a nádrž na 50kg... Pak by prostor pro strategie nebyl o moc větší než dnes... Nejlepší by bylo, kdyby měli nádrž cca 35kg... To by znamenalo 2 rychlé pity v daném rozmezí... Vozy by byly rychlejší a strategie by neměla takový vliv... No uvidíme...
Na druhou stranu jistou naději vidím v dnešních úsporných motorech... Byť i to se má změnit...
Pokud by např. měli 100kg na závod a nádrž na 50kg... Pak by prostor pro strategie nebyl o moc větší než dnes... Nejlepší by bylo, kdyby měli nádrž cca 35kg... To by znamenalo 2 rychlé pity v daném rozmezí... Vozy by byly rychlejší a strategie by neměla takový vliv... No uvidíme...
uzivatel000615
07:17 16.05.2015 168.235.194.XXX
Tankování Nedávno jsem tu pod jedním článkem psal, že bych uvítal návrat dotankování paliva při závodě a hle, k mé radosti se to snad splní. Samozřejmě, zeslonit se dá všechno, ale pokud vše (velikost a degradace pneu, velikost nádrže, aero pravidla pro proudění za vozem) sladí dohromady, bude to paráda.
Fanda.LH
07:15 16.05.2015 85.93.124.XXX
Samozřejmě, že s tankováním počet předjetí klesne... Škoda, že ti nedochází co píšeš nebo spíše co hejtuješ... Jestliže dnes, podle tebe, nedokáže rychlejší pilot předjet pomalejšího... Tak na tom se nezmění nic... Jen v dnešní době se o to musí pokusit na trati, v době tankování bude větší prostor udělat to přes boxy...
kakaa
23:46 15.05.2015 85.70.156.XXX
no stačilo by, aby se dotáhlo ferrari na mercedes a budou závody pomalu jak za starejch časů, no a k tomu dojde napřesrok a pak se to zas podělá, jak se mi nelíbilo když rušili tankování, tak teď když to chtěj vracet mi to příjde ještě větší p.č.v.n., přesto to aspoň dává šance stratégům, hlavně co se těch gum týče a paliva do kvalifikace, no uvidíme, jako by měly tyhle motory přijít tenkrát se slickama
David
20:42 15.05.2015 109.105.48.XXX
Nesouhlasím, motorky jezdí s plnou nádrží a gumy mají na celý závod, jediný co tak si vyberou jakou pneu použijí. A věř mi že nijak tím motorky netrpí, myšleno diváci nejsou ochuzení o souboje je to dost napínavý. Ve formuly chybí stálost pravidel, pořád vymýšlí kravyny (DRS, ERS atd.). Pokud by nechaly pravidla bez změn, pole by se vyrovnalo a viděli bychom souboje na trati. A důvodem by bylo to že všichni (tými) by došli na limit pravidel a pole by se lišilo pouze kvalitou jezdců. Strategie je pouze fligna jak se vyhnout přímému souboji na trati. Nebo tebe baví když někdo někoho předjede díky novým gumám??? Nebo díky DRS??? Mě rozhodně ne. Vždyť je to směšné. Např to jak pomocí DRS je jednoduchý předjed je fraška.
rock
20:19 15.05.2015 82.117.159.XXX
Ten rozdíl bude záležet nejen na váze paliva, ale taky na předpisech. Kdyby nechali konstruktérům alespoň částečně volnou ruku, tak o 50 kg paliva znamená poloviční nádrž a hlavně spoustu ušetřenýho prostoru. Je to příležitost postavit kompaktnější auta, který v důsledku mohou být výrazně lehčí.
Ale je to samozřejmě věc předpisů. Pokud dají do předpisů. že suchý auto bude vážit stejně jak dneska, tak ušetří opravdu jen těch 50kilo. Ale byla by to škoda.
Ale je to samozřejmě věc předpisů. Pokud dají do předpisů. že suchý auto bude vážit stejně jak dneska, tak ušetří opravdu jen těch 50kilo. Ale byla by to škoda.
Mike17
19:19 15.05.2015 93.99.87.XXX
OK.
1. Opotřebení by bylo o něco menší, otázka je jestli nechá Pirelli stejné směsi (jestli je kvůli tomu neudělá zase "opotřebitelnější").
2. Druhá otázka je, jestli díky menšímu opotřebení na to nebudou piloti o trochu víc tlačit, a tudíž bude nakonec výdrž gum stejná.
Každopádně to nic nemění na principu, který jsem v úvodu popsal. Menší degradace pouze "vynuluje" rozdíl (nové gumy nebudou rychlejší o 2s, ale třeba o 1,5s, což se úplně vyrovná se ztrátou těžšího auta). Pak budou auta před a po výměně téměř stejně rychlá, takže zmizí obrovské množství předjíždění.
1. Opotřebení by bylo o něco menší, otázka je jestli nechá Pirelli stejné směsi (jestli je kvůli tomu neudělá zase "opotřebitelnější").
2. Druhá otázka je, jestli díky menšímu opotřebení na to nebudou piloti o trochu víc tlačit, a tudíž bude nakonec výdrž gum stejná.
Každopádně to nic nemění na principu, který jsem v úvodu popsal. Menší degradace pouze "vynuluje" rozdíl (nové gumy nebudou rychlejší o 2s, ale třeba o 1,5s, což se úplně vyrovná se ztrátou těžšího auta). Pak budou auta před a po výměně téměř stejně rychlá, takže zmizí obrovské množství předjíždění.
Mike17
19:11 15.05.2015 93.99.87.XXX
Ano, popsala jsi stinty dobře. A o to jde.
Dnes končí 1 stint se stejnou váhou, jakou začíná druhý. A rozdíl v gumách je (odhad) 2s. Takže auto po výjezdu je o 2s rychlejší, než před vjezdem.
Po tankování bude auto třeba o 50kg těžší, což dělá (v Barceloně) 1,75s na kolo (bude pomalejší). Ale gumy by byly pořád o 2s rychlejší. Takže auto po výměně bude jen o 0,25s rychlejší, než před pitstopem. Takže žádný velký rozdíl, který by umožňoval předjíždění.
Už mi rozumíš?
Dnes končí 1 stint se stejnou váhou, jakou začíná druhý. A rozdíl v gumách je (odhad) 2s. Takže auto po výjezdu je o 2s rychlejší, než před vjezdem.
Po tankování bude auto třeba o 50kg těžší, což dělá (v Barceloně) 1,75s na kolo (bude pomalejší). Ale gumy by byly pořád o 2s rychlejší. Takže auto po výměně bude jen o 0,25s rychlejší, než před pitstopem. Takže žádný velký rozdíl, který by umožňoval předjíždění.
Už mi rozumíš?
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek