Techničtí ředitelé pokračují v rozhovorech o navrhovaných změnách pravidel, která by v příštích letech otevřela dveře silnějším monopostům. Podle Laudy je zvýšení výkonu ze současných 750 na 1000 koní pro F1 životně důležité.
"V současné době riskujeme ztrátu dalších a dalších fanoušků, protože se F1 stává neatraktivní," popisuje pro Autosport Lauda, který svůj třetí mistrovský titul získal se silným přeplňovaným McLarenem - TAG Porsche v roce 1984.
Na schůzce výrobců motorů na počátku tohoto roku padly návrhy, jako je zvýšení průtoku paliva (ze současných 100 kg/hod), jeho množství pro závod (100 kg celkem) či další úpravy motorů včetně zavedení dvojitého přeplňování.
Lauda již minule uvedl, že vozy F1 by podle něj měly mít až "1200 koní plus širší pneumatiky a aerodynamické vlastnosti, jež by umožňovaly prudké navýšení výkonu, který by na limitu byl velmi kritický."
Vozy F1 jsou příliš snadno ovladatelné, podle Laudy by měly být mnohem
výkonnější a budit větší respekt (foto: Scuderia Ferrari)
Důvodem je podle něj to, že současné vozy jsou na ovládání příliš snadné: "Umožňují všem pilotům z GP2 či GP3, aby byli ve velmi krátkém čase a bez příliš velkého rizika stejně rychlí, jako zavedení piloti [F1].
Před nějakou dobou měli mladí jezdci opravdu strach z rychlosti, brzdění, přítlaku a velké nehody v 300km/h rychlosti. Dnes můžete jezdit s vozem F1 jako se silničním vozem. Zvládl bych to já i vy," dodává Lauda.