Co se změnilo na voze MP4-25 v Turecku a v Kanadě, kde McLaren získal double?

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 30. června 2010, 09:00 Google+

Velká cena Turecka a Kanady McLarenu náramně vyšla - v obou zvítězil Lewis Hamilton a jeho kolega Jenson Button byl druhý. Co se během těchto závodů změnilo na monopostu MP4-25?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.07. 12:05) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Turecko – změny po Monaku

side_Turkey

1. Nové bočnicové panely
2. Nové zadní křídlo
3. Otvory v horní částech bočnic po obou stranách (v Monaku pouze vlevo)

Zadní křídlo

rw_turkey

Zadní křídlo představené v Turecku mělo novou hlavní klapku s vyvýšenou náběžnou hranou uprostřed, což odklání více vzduchu pod oba profily a snižuje aerodynamický odpor. Hloubka druhého profilu se uprostřed také zvětšila, aby tým získal něco ze ztraceného přítlaku předchozí úpravou.

V bočnicích se opět zvýšil počet výřezů. Zmizely také široké vstupy vzduchu nahoře uprostřed křídla i ty, které byly dále směrem k okrajům - nyní je bez otvorů a zmizela i škvíra na zadní straně druhé klapky.

Došlo k zúžení otvoru pro výstup vzduchu z F-kanálu a jeho umístění níže. Vstupní otvor do křídla zepředu je pro změnu větší.

Tato verze ovšem není úplně nová – McLaren ji hojně využíval v minulosti. Nahradila monacké křídlo, jehož účelem bylo vytvářet maximální přítlak. Upravená verze ho nyní generuje méně, ale současně klade mnohem nižší aerodynamického odpor.

Bočnicové panely

bocnicove_panely

Přepracované panely mají nyní lichoběžníkový tvar ze dvou důvodů.
 1) Snížit prostor mezi panelem a bočnicí pro zrychlení protékajícího vzduchu díky Venturiho efektu
 2) Vytvořit kanál pro tok vzduchu na vnější straně. Dochází k tím k oddělení proudů vzduchu: jeden teče spodem těsně nad podlahou a druhý vede právě středem bočnicového panelu.

sidepod_flow

Tato úprava zvyšuje kvalitu i kvantitu vzduchu proudícího k zadní části vozu. Jeho spodní část se navíc díky drobným otvorům v podlaze před zadními koly dostává do difuzoru.

 

Kanada – změny po Turecku

side_Canada

1.    Přepracování systému F-kanálu
2.    Drobné změny na difuzoru

Zadní křídlo

RW_Kanada

Bylo poměrně překvapivé, že McLaren dovezl do Kanady tureckou verzi zadního křídla, protože týmy zde méně hluboké klapky na zadním křídle kvůli dosažení vyšších rychlostí na rovinkách.

Přední křídlo

FW_Kanada

I přední křídlo zůstalo v Kanadě nezměněno.

Difuzor

V Montrealu tým v neustálém hledání ideálního proudění vzduchu opět upravil horní okraje difuzoru.

Vytisknout

Diskuze: Co se změnilo na voze MP4-25 v Turecku a v Kanadě, kde McLaren získal double?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.07.2010 12:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso se omluvil za kritiku FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud