Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory

Petr Hlawiczka, 28. září 2015, 15:55 Google+

Red Bull vážně hrozí odchodem z Formule 1 poté, co nemůže pro příští sezónu sehnat konkurenceschopné pohonné jednotky.

Počet komentářů:  106 komentářů (Poslední 30.09. 09:19) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo v Suzuce

Daniel Ricciardo v Suzuce | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ferrari nabízí Red Bullu jen rok staré motory

Mercedes již dávněji Red Bull odmítl, a tak Ferrari zůstalo jejich jedinou nadějí pro příští ročník Formule 1. Závodní tým v Maranellu ale zatlačil na předsedu Sergia Marchionneho a nakonec jim nabídlo jen rok staré motory.

"Snaží se s námi hrát. Ale my tu jejich hru hrát nebudeme. Je to urážkou nám nabízet motory z roku 2015, zatímco Sauber a Haas dostane pohonné jednotky pro rok 2016," láteří odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.

Situace je o to komplikovanější, že se do skluzu dostává příprava vozu RB12. "Už teď máme zpoždění. Pro Toro Rosso je to ještě horší než pro Red Bull. Ale těžké to bylo již před dvěma týdny, takže máme hodně, hodně velké zpoždění," připouští šéf týmu Christian Horner.

img-responsive

Toro Rosso je na tom kvůli zpoždění v otázce motorů a nižším zdrojům ještě hůře než Red Bull | foto: Pirelli

"Současná situace je celkem kritická, protože jak tady sedíme, tak stále nemáme motor. Důležité pro nás je mít prvotřídní motor. Ze všeho nejdříve musíme ukončit situaci týkající s našim současným dodavatelem, ale Dietrich situaci zcela vyjasnil," pokračuje Horner.

Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz za tohoto stavu přestává mít zájem o Formuli 1 a chce z ní oba týmy stáhnout, což potvrdil také nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. "Mám pocit, že Mateschitz na to už moc netlačí. Nechává na tom pracovat Helmuta [Marka] a Christiana [Hornera], ale on už není tím lídrem, jakým býval v minulosti. Kdysi dělal všechno sám. Zdá se mi, že ztratil zájem, protože ho znám dlouho a normálně je mistrem toho všeho, ale momentálně se do toho nepouští... skončit v situaci, kdy je k dispozici pouze jeden motor, to je těžké."

Pokud by se Red Bull z F1 stáhl, klesla by atraktivita F1 a doplatil by na to i Mercedes. Nepřehodnotí ve Stuttgartu své zamítavé stanovisko? "Ne. Vedli jsme dlouhou interní diskusi. Nemusíme obcházet lidi kolem a prosit je, aby používali náš motor, je to naopak. Ale oni nás nikdy neoslovili, proto jsme o tom nepřemýšleli," prozrazuje Lauda. Mateschitzova averze vůči Mercedesu podle něj vedla k tomu, že je nikdy formálně nepožádal o motory.

img-responsive

Niki Lauda prohlásil, že je Red Bull nikdy formálně neoslovil | foto: Daimler AG

Blíží se drahý konec?

Co ale bude závodní tým Red Bullu dělat, když se Mateschitz rozhodne v F1 skončit? "Pak bychom byli v situaci, kdy bychom nemohli soutěžit. Určitě bychom se podívali na jiné aktivity. Milton Keynes je plné talentů a my bychom se museli podívat na to, kde je uplatnit," pokračuje Horner.

Odchod z F1 by ale nemusel být tak jednoduchý, Mateschitze by mohl přijít až na 11,5 miliardy Kč kvůli tomu, že se Ecclestoneovi zavázal k setrvání v F1 až do roku 2020, za což dostával v minulých sezónách velké odměny. Pro Red Bull tak může být nakonec finančně stravitelnější zůstat v F1 a vytěžit ze zmatku, do kterého se jeho závodní tým dostal.

Vytisknout

Diskuze: Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 30.09.2015 09:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 106 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V televizi nás málo ukazují, bouří Mercedes po závodě v Suzuce

Lauda je nespokojen s televizní prezentací Mercedesu v Japonsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud