DISKUZE K ČLÁNKU Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?
FIA povolila týmům vývoj v průběhu sezony - šanci mají výrobci vyvíjet až do GP Španělska. Renault ale zatím neví, kdy nasadí svoji novou specifikaci motoru. Bude vyčkávat až do půlky května jako Mercedes nebo homologuje nový motor už pro první závod?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovali 3 lidé)
16.01.2015 16:08
Tak stále je tu velká neznámá Honda, která… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
crazytunny
10:10 19.01.2015 88.146.158.XXX
Hmmm Všichni co tu melou o tom že Mercedes odvedl nejlepší práci, Mercedes se na přechod připravoval od sezóny 2012 - takže mi teda všichni prozraďte jak mohli v roce 2012 vědět jaký budou specifikace motoru pro rok 2014, když se o specifikaci motoru rozhodlo v sezóně 2013????
nejvíc řval Renault a paradoxně Renault a Mercedes spolu velmi úzce spolupracují v jiných projektech, nedivil bych se kdyby za tím vším stála nějaká super dohoda těchto dvou týmů. např mercedes řekl že bude prosazovat V6 turbo a aby Renault stál s ním, tím pádem měli jasnou převahu 2:1 na to aby si zavedli motory jaké samy chtějí.
Nehledě na to že Mercedes nacpal do vývoje motorů přes 180 milionů EURO za rok 2013 (rozpočet marussie a caterhamu byl někde kolem 220 milionů). všichni tu nadávali na RB, že Matechitz šáhl do kapsy a koupil co chtěl a cpal peníze do vývoje, ale když to udělá Mercedes, reakce jsou, že odvedl nejlepší práci.. to je prostě opravdu úsměvné.... V tomto kontextu by vlastně mělo platit že Hamilton nepřesvědčil, je to slabý pilot pouze v super autě (stejně jako Vettel) a to že Mercedes letos dominoval takovým způsobem o kterém se RB za 4 roky titulů nemohlo ani zdát...
Opravdu bych si přál aby Honda přišla s něčím skvělým, aby vytáhli motor co bude důstojným soupeřem Mercedesu a McLaren - snad i díky Prodmouroiv postavi šasi co nebude úplně na hovno a - když bude každý otálet s nasazením motoru aby si dali 4x double v úvodu sezóny a vypálili všem rybník, ale to je spíš utopie, osobně budu rád když Mclaren odlepí auto v předsezóních testech .)
nejvíc řval Renault a paradoxně Renault a Mercedes spolu velmi úzce spolupracují v jiných projektech, nedivil bych se kdyby za tím vším stála nějaká super dohoda těchto dvou týmů. např mercedes řekl že bude prosazovat V6 turbo a aby Renault stál s ním, tím pádem měli jasnou převahu 2:1 na to aby si zavedli motory jaké samy chtějí.
Nehledě na to že Mercedes nacpal do vývoje motorů přes 180 milionů EURO za rok 2013 (rozpočet marussie a caterhamu byl někde kolem 220 milionů). všichni tu nadávali na RB, že Matechitz šáhl do kapsy a koupil co chtěl a cpal peníze do vývoje, ale když to udělá Mercedes, reakce jsou, že odvedl nejlepší práci.. to je prostě opravdu úsměvné.... V tomto kontextu by vlastně mělo platit že Hamilton nepřesvědčil, je to slabý pilot pouze v super autě (stejně jako Vettel) a to že Mercedes letos dominoval takovým způsobem o kterém se RB za 4 roky titulů nemohlo ani zdát...
Opravdu bych si přál aby Honda přišla s něčím skvělým, aby vytáhli motor co bude důstojným soupeřem Mercedesu a McLaren - snad i díky Prodmouroiv postavi šasi co nebude úplně na hovno a - když bude každý otálet s nasazením motoru aby si dali 4x double v úvodu sezóny a vypálili všem rybník, ale to je spíš utopie, osobně budu rád když Mclaren odlepí auto v předsezóních testech .)
rock
09:33 18.01.2015 46.33.96.XXX
K první části - těžko se to porovnává, měnily se konfigurace okruhů, počasí. Ale sumasumárum bych si opatrně tipl, že nejrychlejší to bylo v r. 2004.
Druhá část otázky: v první polovině sezóny byly 2014 přibližně o 3-4% pomalejší než 2013. Ke konci se to začalo vyrovnávat; v kvalifikacích zhruba nastejno, v závodech byly 2014 ještě pořád pomalejší, ale viděl bych to tak na 1% ztráty.
Druhá část otázky: v první polovině sezóny byly 2014 přibližně o 3-4% pomalejší než 2013. Ke konci se to začalo vyrovnávat; v kvalifikacích zhruba nastejno, v závodech byly 2014 ještě pořád pomalejší, ale viděl bych to tak na 1% ztráty.
rock
19:11 17.01.2015 46.33.96.XXX
"Špatný" nebo "neschopný" v kontextu F1 vždycky znamená "špatný ve srovnání s..."
Vyložení Ludvíci tady samozřejmě nejsou, ti nebyli ani v Catu a Marussii.
Ale pořád to nic nemění na tom, že lidi u Mercedesu zvládli svoji práci v daném termínu a líp, než ostatní. Termíny a pravidla na to neměli vliv, protože Mercedesmani se pohybovali v jejich mezích.
Takže abych se vrátil k mému prvnímu příspěvku: termíny byly vždycky nastavené tak, aby umožnily vývoj. Akorát někteří to stihli a někteří ne. A protože to někteří zvládli, tak problém není v těch termínech (ergo pravidlech) a problém není ani u těch, co to zvládli. Problém je na straně těch, co to nedali. Jsme v F1, chceme mít těžké podmínky pro všechny, aby se jednotliví účastníci od sebe odseparovali. Aby se oddělilo zrno od plev. Těžko řiditelná a rychlá auta, náročné tratě, přísná pravidla, šibeniční termíny. To všechno sem patří.
Vyložení Ludvíci tady samozřejmě nejsou, ti nebyli ani v Catu a Marussii.
Ale pořád to nic nemění na tom, že lidi u Mercedesu zvládli svoji práci v daném termínu a líp, než ostatní. Termíny a pravidla na to neměli vliv, protože Mercedesmani se pohybovali v jejich mezích.
Takže abych se vrátil k mému prvnímu příspěvku: termíny byly vždycky nastavené tak, aby umožnily vývoj. Akorát někteří to stihli a někteří ne. A protože to někteří zvládli, tak problém není v těch termínech (ergo pravidlech) a problém není ani u těch, co to zvládli. Problém je na straně těch, co to nedali. Jsme v F1, chceme mít těžké podmínky pro všechny, aby se jednotliví účastníci od sebe odseparovali. Aby se oddělilo zrno od plev. Těžko řiditelná a rychlá auta, náročné tratě, přísná pravidla, šibeniční termíny. To všechno sem patří.
Lord Mystic
19:00 17.01.2015 92.62.227.XXX
mercedes to udělá chytře mercedes nasadí nový motor do španělska jak se nechali slyšet, tzn. že pojedou se starým motorem. pokud by ferrari nebo renault nasadili nový motor dříve, měl by mercedes přímé srovnání svého starého motoru a nového od konkurence. osobně si myslím že i tak by měli stále náskok, možná jen minimální. přeji renaultu aby nasadili nový motor hned od začátku, myslím že první závody by byli vyrovnané. pak mercedes nasadí nový motor a bude zase o kus vpředu.
Lord Mystic
18:56 17.01.2015 92.62.227.XXX
samozřejmě že homologované motory být nemusí, mohou si vyzkoušet jakékoliv auto, pouze šasi musí projít nárazovými testy, vše ostatní mohou mít dle libosti.
osobně si to také neumím moc dobře představit, třeba mercedes uvedl že s novým motorem pojede až od barcelony, do té doby bude mít starý motor. to znamená že starý motor zapracují do nového šasi a to otestují a současně by museli mít druhé auto které by mělo v novém šasi nový motor. a bude mít jeden jezdec jedno a druhý druhé nebo jak si to rozdělí aby to bylo spravedlivé?
navíc se říká, že nové motory přidají max. 0,2-0,3s max tak uvidíme...
osobně si to také neumím moc dobře představit, třeba mercedes uvedl že s novým motorem pojede až od barcelony, do té doby bude mít starý motor. to znamená že starý motor zapracují do nového šasi a to otestují a současně by museli mít druhé auto které by mělo v novém šasi nový motor. a bude mít jeden jezdec jedno a druhý druhé nebo jak si to rozdělí aby to bylo spravedlivé?
navíc se říká, že nové motory přidají max. 0,2-0,3s max tak uvidíme...
1
16:22 17.01.2015 178.255.168.XXX
Uvědom si, že podle prvních odhadů FIA nastavila pravidla tak, že spalovací motor bude mít max. 650 koní a 150 koní dá elektro, tohle překonali v podstatě všichni výrobci, ale mercedes značně víc, takže ano, ferrari a renault odvedli horší práci než mercedes, ale zase bych je za to příliš nehaněl. Je zajímavé, že ferrari s renaultem postavili výkonostně podobný agregát, ale mercedes jim o hodně utekl. Takže dle mého názoru má mercedes nějakou vychytávku, nejspíš v ERS a ferrari s renaultem přišli příliš pozdě na to, v čem tu výhodu mají a teď se snaží najít vlastní řešení. Jiné vysvětlení mě nenapadá, proč by nedokázali vyčerpat dané tokeny
1
13:37 17.01.2015 178.255.168.XXX
Jak už sem psal jinde, je problém v tom, že když postaví motor, o kterém si myslí že je dokonalý a najednou přijde konkurence s náskokem cca 80 koní, tak musí nejdřív pochopit, co konkurence udělala jinak a to je podle mě ta časová ztráta, kterou se teď snaží dohnat...
rock
09:51 17.01.2015 46.33.96.XXX
"...je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny..."
To byl vždycky, už si to lidi uvědomte. I s původním výkladem pravidel. Dva měsíce (se kterými se obecně uvažuje) navíc oproti původním 12 měsícům na tom v principu nemění vůbec nic.
To byl vždycky, už si to lidi uvědomte. I s původním výkladem pravidel. Dva měsíce (se kterými se obecně uvažuje) navíc oproti původním 12 měsícům na tom v principu nemění vůbec nic.
1
09:33 17.01.2015 178.255.168.XXX
Máš pravdu, že mercedes bude mít pořád výhodu, ale tím, že je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny, tak má konkurence šanci se jim víc přiblížit. Je jasné, že ten nejlepší agregát má menší prostor pro zlepšení, než ty horší a mercedes měl v podstatě vždy výhodu cca 20 - 30 koní na konkurenci a ne vždy jim to pomohlo. Ale jejich loňská výhoda byla obrovská a pokud se dokáže ferrari s renaultem dostat zase na ztrátu max. 30 koní, bude šampionát otevřenější
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek