DISKUZE K ČLÁNKU Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?

FIA povolila týmům vývoj v průběhu sezony - šanci mají výrobci vyvíjet až do GP Španělska. Renault ale zatím neví, kdy nasadí svoji novou specifikaci motoru. Bude vyčkávat až do půlky května jako Mercedes nebo homologuje nový motor už pro první závod?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 19.01.2015 11:40 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • zlo

    176.253.26.XXX
    diletanti Celá tato debata je podle mého absurdní.
    Uvědomme si jednu věc. Motory nelze vylepšovat libovolně. Výrobci jsou omezeni množstvím žetonů. Připadá mi naprosto nepochopitelné, že Renault a Ferrari loni po Austrálii nezmobilizovaly své síly nezačaly vyvíjet motor pro rok 2015 za použití oněch 32 tokenů. Měly na to rok času. Namísto toho teď řeší, že s vývojem začaly pozdě. O nic jiného nejde. Něco jiného byl vývoj motorů ve V10 éře, kdy jste mohli prakticky víkend co víkend nasazovat novou specifikaci motoru. Tohle teď nehrozí. Bavíme se o 4 PJ na sezónu.
    Tohle vlastně hraje do rukou Mercedesu. Mají jistotu, že pokud F a R motory homolgují až ve čtvrtině sezóny, budou alespoň do té doby opět vpředu. I za předpokladu, že by Honda nastoupila s lepším motorem (o čemž pochybuji), mohou pak ve Španělsku nasadit to své nové, ještě promakanější monstrum, o němž se říká, že už teď dává přes 900 koní, a Hondu začít stahovat.

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • djb

      94.113.134.XXX
      Souhlas. Karty jsou paradoxně rozdány ve prospěch Mercedesu. Když nasadí starej motor z kraje sezony on i ostatní, bude mít jistotu lepšího motoru. Pokud Renault a Ferrari nasadí rovnou novou specifikaci, tak pokud neudělají zázrak, myslím, že se dostanou plus mínus na úroveň Mercedesu nebo jen lehce před. To by Mercedes taky zvládl a ve Španělsku by si vzali svůj post zpět i s úrokama. Ono pro Ferrari a Renault to bude tak jako tak těžký, i v dobách kdy se vyvíjelo celou sezonu, tak byl vždy někdo na vrcholu a většinou tam vydržel poměrně dost sezon. Určitou neznámou hraje Honda, ale i kdyby Honda postavila fakt dělo, tak si nejsem až tak jistej tím co za auto postaví McLaren. Buď jak buď momentálně drží trumfy Mercedes.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • seven

        37.188.140.XXX
        Urcite je vyhodnejsi prvni evoluci homologovat hned pred sezonou, paklize si bude vyrobce jisty spolehlivosti a alespon trochu zlepsenou vykonnosti. Ciste teoreticky se takto da homologovat za rok 4x (coz ale zrejmne nikdo neudela), nicmene pro strategii ke srovnani vykonnosti jsou tu urcite lepsi podminky nez vloni.

        + 1 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Máš pravdu, že mercedes bude mít pořád výhodu, ale tím, že je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny, tak má konkurence šanci se jim víc přiblížit. Je jasné, že ten nejlepší agregát má menší prostor pro zlepšení, než ty horší a mercedes měl v podstatě vždy výhodu cca 20 - 30 koní na konkurenci a ne vždy jim to pomohlo. Ale jejich loňská výhoda byla obrovská a pokud se dokáže ferrari s renaultem dostat zase na ztrátu max. 30 koní, bude šampionát otevřenější

        + 3 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          46.33.96.XXX
          "...je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny..."

          To byl vždycky, už si to lidi uvědomte. I s původním výkladem pravidel. Dva měsíce (se kterými se obecně uvažuje) navíc oproti původním 12 měsícům na tom v principu nemění vůbec nic.

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Kdyby toho byly týmy schopny, tak by nebrečely, aby mohly vyvíjet dál během sezony...
            Ono není jednoduché vylepšit něco o čem si myslí že je dokonalé 03

            + 1 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Jeden motorář ukázal, že to jde -> ti ostatní jsou neschopní. Kdyby nebyli neschopní, nemuseli by brečet.

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              ... navíc to, co nezvládli za 12 měsíců, už za těch 60 dní navíc nevytrhnou.

              + 2 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                Jak už sem psal jinde, je problém v tom, že když postaví motor, o kterém si myslí že je dokonalý a najednou přijde konkurence s náskokem cca 80 koní, tak musí nejdřív pochopit, co konkurence udělala jinak a to je podle mě ta časová ztráta, kterou se teď snaží dohnat...

                + 2 / − 13

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  46.33.96.XXX
                  To není argument. Jestliže jsou tak špatní, že musejí trávit čas reverzním inženýrstvím místo toho, aby něco konkurenceschopného vyvinuli sami, tak si zaslouží ztrácet.

                  + 0 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • 1

                    178.255.168.XXX
                    Uvědom si, že podle prvních odhadů FIA nastavila pravidla tak, že spalovací motor bude mít max. 650 koní a 150 koní dá elektro, tohle překonali v podstatě všichni výrobci, ale mercedes značně víc, takže ano, ferrari a renault odvedli horší práci než mercedes, ale zase bych je za to příliš nehaněl. Je zajímavé, že ferrari s renaultem postavili výkonostně podobný agregát, ale mercedes jim o hodně utekl. Takže dle mého názoru má mercedes nějakou vychytávku, nejspíš v ERS a ferrari s renaultem přišli příliš pozdě na to, v čem tu výhodu mají a teď se snaží najít vlastní řešení. Jiné vysvětlení mě nenapadá, proč by nedokázali vyčerpat dané tokeny

                    + 1 / − 9

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      46.33.96.XXX
                      "Špatný" nebo "neschopný" v kontextu F1 vždycky znamená "špatný ve srovnání s..."

                      Vyložení Ludvíci tady samozřejmě nejsou, ti nebyli ani v Catu a Marussii.

                      Ale pořád to nic nemění na tom, že lidi u Mercedesu zvládli svoji práci v daném termínu a líp, než ostatní. Termíny a pravidla na to neměli vliv, protože Mercedesmani se pohybovali v jejich mezích.

                      Takže abych se vrátil k mému prvnímu příspěvku: termíny byly vždycky nastavené tak, aby umožnily vývoj. Akorát někteří to stihli a někteří ne. A protože to někteří zvládli, tak problém není v těch termínech (ergo pravidlech) a problém není ani u těch, co to zvládli. Problém je na straně těch, co to nedali. Jsme v F1, chceme mít těžké podmínky pro všechny, aby se jednotliví účastníci od sebe odseparovali. Aby se oddělilo zrno od plev. Těžko řiditelná a rychlá auta, náročné tratě, přísná pravidla, šibeniční termíny. To všechno sem patří.

                      + 0 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama