Lauda: Byl jsem neuvěřitelným egoistou

BŽ, 11. srpna 2014, 11:03 Google+

Niki Lauda si v rozhovoru vzpomíná kromě jiného na začátky své kariéry, kdy se stal závodním jezdcem proti vůli své rodiny.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 13.08. 15:45) Napište svůj názor
Lauda, Niki

Lauda, Niki | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Od havárie na Nürburgringu v roce 1976 nosíte na hlavě pořád červenou čepici. Říká se, že umístění loga na ní stojí 1,2 milionu Eur ročně…
Niki Lauda (NL):
„Přibližně ano.“

Proč si sám sebe tak vysoko vážíte?
NL: „Byl jsem mistrem světa, pak jsem vážně havaroval, o té nehodě vědí i lidé, kteří nesledují automobilový sport. Později jsem se znovu stal mistrem světa s náskokem jen půl bodu. Uvedené okolnosti přispěly k mé popularitě, s filmem Rivalové se ještě zvýšila.“

Říká se, že vaše první manželka byla v úžasu, když jste se znovu postavil na start.
NL: „Vzali jsme se a o tři týdny později jsem havaroval. Tehdy jsem byl neuvěřitelným egoistou. Když jsem se chtěl účastnit o víkendech životu nebezpečných závodů, musel jsem ze svého života vyškrtnout všechny faktory, které by mohly ovlivnit mou koncentraci, abych se nedopouštěl chyb. Taková byla moje práce, můj život. Marlene se s tím dovedla smířit, i když hodně trpěla.“

Téměř jste nepřežil havárii, proč jste musel znovu a znovu riskovat svůj život?
NL: „Bylo to normální. Někdo rád riskuje, někdo se bojí. Mé děti mají pět let. Mia je pořád v pohybu, Max jen když je to nezbytné. Mia stále leze nahoru, Max kouká zdola. Mají stejnou výchovu, ale jinou povahu. A u jezdců neexistuje pocit strachu.“

Po té havárii jste se prý bál…
NL: „Ze začátku jsem se bál, ale po několika závodech strach zmizel.“

Po ukončení jezdecké kariéry jste provozoval leteckou společnost, teď pracujete ve vedení týmu Mercedes, který letos v F1 dominuje. Jste lepší ve světě závodů, než v letectví?
NL:
„Mám mnoho kontaktů a zkušeností. Vloni se tým dostal v Poháru konstruktérů z pátého na druhé místo. Letos jsme první, jsem spokojen.“

Kdy jste se dostal za volant?
NL: „Když mi bylo patnáct let.“

Nepotřeboval jste řidičský průkaz?
NL: „Ne, protože jsem jezdil na soukromém pozemku. Děda s tátou měli velkou továrnu.“

Proč jste se stal jezdcem a ne továrníkem?
NL: „Bratr mého otce, Heinz, byl fanouškem motokár. Rozhodl se, že mě posadí za volant, a když mi bylo šestnáct, přivezl mě poprvé na velkou cenu v Nürburgringu. Pochopil jsem, že mou prioritou není škola. Maturitou jsem prošel jen proto, aby byli mí rodiče spokojeni a koupil jsem si první závodní automobil.“

Zaplatili ho rodiče?
NL: „Ne, doma jsme neměli zbytečné peníze, i když můj děda měl dům v Sankt Moritzi, sluhu v bílých rukavičkách a vůz s řidičem. Peníze mi dala babička. Řekl jsem jí, že je potřebuju ke koupi pozemku.“

Jak se Vaše rodina dozvěděla o tom, že jezdíte na závody?
NL: „Z novin, jednou si přečetli zprávu o mém vítězství.“

Podporovala Vás poté rodina?
NL: „Ne. Našel jsem si sponzora, který by byl ochoten zaplatit 2,5 milionu dolarů za mou účast v F1. Jenomže tuto sumu musela potvrdit bankovní rada, ve které bohužel seděl i můj děda. A on odmítl souhlasit se slovy, že Lauda by se měl věnovat ekonomice, ne sportu.“

Usmířili jste se?
NL: „Ne, spor byl moc velký. Nikdy jsem už od něho nic neslyšel. Umřel ještě před tím, než jsem se stal mistrem světa F1.“

Vytisknout

Diskuze: Lauda: Byl jsem neuvěřitelným egoistou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 13.08.2014 15:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ricciardo, Daniel

Ricciardo: Porazit Vettela je skvělý pocit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud