Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Petr Hlawiczka, 15. prosince 2017, 06:40 Google+

Monoposty Formule 1 budou podle posledních simulací týmů v sezóně 2018 až o 2 sekundy na kolo rychlejší než letos.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 18.12. 09:35) Napište svůj názor
Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Změna pravidel před letošním rokem vedla k tomu, že širší auta byla rychlejší, náročnější na ovládání i hezčí. Časy na kolo v některých případech klesly o pět sekund ve srovnání se sezónou 2015. A tím to nekončí. I když se pravidla pro aerodynamiku během této zimy moc nemění, tak týmy očekávají další pokroky díky poznatkům, jež nabyly letos.

"Na začátku roku by měly být o sekundu na kolo rychlejší. Normální tempo vývoje se během roku pohybuje kolem 1 až 1,5 sekundy. Na konci příštího roku by tedy měly být o dvě sekundy rychlejší," prozrazuje po zhlédnutí dat od týmů Mario Isola, závodní manažer Pirelli.

O kolik vozy zrychlily v sezóně 2017 - srovnání letošních a loňských časů na kolo (použité směsi, kvalifikace a závod)

O kolik vozy zrychlily v sezóně 2017 - srovnání letošních a loňských časů na kolo (použité směsi, kvalifikace a závod) | zdroj: Pirelli

"Pokud budeme volit měkčí pneumatiky, ta auta budou ještě rychlejší. Nesmíme však zapomínat na vyšší hmotnost Halo - ta bude stát tři až čtyři desetiny sekundy kvůli váhovým a aerodynamickým důsledkům," pokračuje Isola.

FIA příští rok zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů kvůli Halo o 6 kg, byť nárůst hmotnosti kvůli ochraně kokpitu byl zahrnut již do letošních pravidel. Týmy musí zpevnit svá šasi, aby prošli zátěžovými testy, na což podle Force Indie potřebují až o 14 kg více. Deset kilogramů navíc přitom obecně dělá v časech na kolo zhruba tři desetiny sekundy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 18.12.2017 09:35 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 v Mexiku

McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

  2. McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale pochvaluje

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud