DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?

Mezinárodní automobilová federace hodlá zakázat hydraulicky propojené zadní a přední zavěšení (tzv. FRIC) již od Velké ceny Německa příští týden. Týmy již informovala o tom, že je nelegální.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 10.07.2014 11:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 25 lidí) 09.07.2014 08:12
Největší absurdita... na F1 je to jejich měnění… »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 09.07.2014 09:11
FI Podle mých informací podle některých F1… »
» JOCHEN RINDT (Hlasovalo 10 lidí) 09.07.2014 08:36
Tak to je pořádna prasárna! F.1.co pamatuju byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    158.193.80.XXX
    Je to hlúposť,.. ...lebo autá sú postavené okolo neho a bez neho nik nevie ako sa budú správať a budú sa o hodne ťažšie nastavovať. Je mi to nejasné už len preto, ak na začiatku sezóny sa FIA dotazovala zavedenia aktívneho zavesenia, čo je úplný opak, čo navrhla v súčastnosti.02 Je to úplná hovadina uprostred sezóny, lebo tekého návrhy môžu dávať len totálny hlupáci. 11 18

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Raider

    85.70.74.XXX
    Takže na začátku sezóny byl FRIC úplně v pořádku, několik sezón předtím taky a teď je najednou nelegální? No to vypadá zase na přelajnování hřiště během zápasu.

    Pro mě za mě, ať si to třeba zakážou, ale pro lásku boží, ať to udělají od příští sezóny.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    Třeba soud stačí Bernieho zavřít, než to stačí s tou bandou prosadit.04

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.130.XXX
    Osvedčená taktika Ani se už nedivím. Kdo je ve Formuli 1 moc dominantní, tak tomu se jednoduše FIA (Bernie) snaží zatnout tipec. Například: Renault a jejich hmotové tlumiče v sezóně 2006, dále flexi křídla, aktivní foukání (snaha omezit Red Bull), předchůdce DRS u Mclarenu, změna směsi a specifikace pneu Pirelli (nejvíce poškodila asi Lotus a paradoxně Mercedes), letos snaha o zákaz FRICu (snaha poškodit hlavně Mercedes). Je to defakto rok co rok, kdy se vedení snaží udělat všechno možné i nemožné pro to, aby startovní pole udrželi pokud možno co nejvíce vyrovnané. Je to takový tak trochu nekonečný boj mezi mnohdy geniálníma nápadama inženýrů a byrokracií FIA.

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • M3

      109.107.201.XXX
      Je to standartní postup ve spoustě sportech. Nemusíme chodit daleko. Když Železný přišel na to, jak hodit oštěpem okolo 100m, změnili specifikaci oštěpu. Ono totiž když vyhrává pořád jeden a ten samej, moc diváků to nepřitáhne, tzn. moc sponzorů to nepřitáhne, tzn. že se netřeba ani nějakej ten závod nepořádá, což potom sportovci jistě neocení.

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        rozhodování FIA stojí v technických věcech dlouhodobě za starou bačkoru. to si myslím již dlouho a tento její zatím poslední tah mne v tom jen utvrzuje. deklarovanou snahu zlevnit F1 provádějí tím, že nechají týmy něco vyvinout, dají jim k tomu dobrozdání, že je to legální a v pořádku a když je systém doveden k dokonalosti, je proinvestováno spousta peněz, tak to zakáží. to by snad bylo ze strany týmů i žalovatelné, jako zmařená investice, když bych šel do absurdní krajnosti02
        nemyslím si, že v ostatních sportovních odvětvích se toto běžně děje a zrovna ve srovnání s atletikou, kde jsou pravidla dlouhodobě téměř neměnná, je to dosti markantní. vývoj jde dopředu všude, nové materiály, technologie - vyžadují někdy úpravy pravidel. to je jasné. ale nikdy ne uprostřed sezony, v půlce závodu a pod.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.101.0.XXX
        Tak nějak nevím, jak např. v atletice škodila nedávná Boltova dominance. Právě naopak ho lidi sledovali, protože byl schopen posouvat hranice možného. Nebo svého času Bubka ve skoku o tyči, Špotákovou také nikdo nijak neomezuje...

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        Pokud si správně vzpomínám, tak změna specifikace oštěpů byla provedena z bezpečnostních důvodů, >100m už bylo prostě moc vzhledem k tomu, že se na atletických stadionech pohybovaly další stovky sportovců.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      Teď si nejsem úplně jistý, ale nevyvíjel náhodou Lotus před dvěma lety FRIC a FIA mu jej zakázala/neschválila?

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • M3

        109.107.201.XXX
        S tím oštěpem to asi vážně bylo kvůli té bezpečnosti. Ale co třeba povolené látky, asi by mohli atleti navrhnout, proč nějakou látku jejich předchůdci mohly papat a oni už nesmějí.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001000

          uzivatel001000

          46.39.185.XXX
          Tak ono je to asi trochu něco jiného. Když se jedná o látku, která z organismu vyprchá třeba 3 měsíce, tak si lze stěží představit, že by ji zakázali ze dne na den. A něco podobného je to s tím zavěšením, když už při návrhu počítáš s nějakými vlastnostmi, FIA je zakáže a dá ti cca týden na adaptaci, tak to není úplně v pořádku. Kdyby řekli: "OK, FRIC už není považován za legální a máte 6 týdnů na změnu konstrukce", tak by se o tom třeba dalo polemizovat. Během těch zhruba 7 dnů není možné ani vyrobit některé díly, kterých by se to mohlo dotknout. Nehledě na případnou homologaci, logistiku atp.

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        To nebyl FRIC, ale anti-dive systém, založený na stoupajícím brzdém momentu (dle stoupajícího tlaku v brzdovém systému stoupala/klesal tlak v push-rodu). Týkalo se to výlučně přední nápravy, nešlo o propojení i s tou zadní, jako je tomu u FRICu.

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    109.81.210.XXX
    Normální Mě to vůbec nepřekvapuje, protože takto se fia zachovala už po několikáté. Jinak fric se nikde jinde asi nepoužije protože to je jen nástroj jak nahradit elektroniku, která je zakázaná.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      88.101.0.XXX
      Jak to, že se FRIC nevyužije - copak již nyní nejsou v sériových autech k dispozici různé systémy aktivního zavěšení?

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Nemám slov Nepomůže vymýšlet titanové podlahy aby látaly jiskry od monopostu , nepomohou úpravy výfukového systému pro efektní zvuk motoru , pevné starty po SC ani dvojité body to co zabíjí sledovanost a celou F1 je právě v tom vymýšlení ****** . Na začátku sezóny o FRICu nevěděli nebo se to hodí až nyní ? Opravdu nad nimi zůstává rozum stát . Uvítal bych novou profesionální F1 bez těch kašparů z FIA , Bernieho a všech těch parazitů co ji ničí , škoda že se to nestane.

    + 26 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama