DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?

Mezinárodní automobilová federace hodlá zakázat hydraulicky propojené zadní a přední zavěšení (tzv. FRIC) již od Velké ceny Německa příští týden. Týmy již informovala o tom, že je nelegální.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 10.07.2014 11:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 25 lidí) 09.07.2014 08:12
Největší absurdita... na F1 je to jejich měnění… »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 09.07.2014 09:11
FI Podle mých informací podle některých F1… »
» JOCHEN RINDT (Hlasovalo 10 lidí) 09.07.2014 08:36
Tak to je pořádna prasárna! F.1.co pamatuju byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

PC

212.47.2.XXX
A tohle chování a přístup ti příjde v pořádku? Nedodržovat vlastní rozhodnutí? To jsou pak celá pravidla k ničemu.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

212.47.2.XXX
tlačí na zpomalení momentálně výrazně vedoucí stáje.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
zipp

zipp

81.19.3.XXX
a proč by taky měl mercedes souhlasit s tím, aby si ostatní dělali úpravy? Mercedes na motoru očividně odvedl lepší práci než Ferrari a Renault, tak proč by měli být oni zvýhodnění? Podmínky by měly být pro všechny stejný.
Když by mohl Renault/Ferrari tunit, ať tuní i Mercedes

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

158.193.80.XXX
Je to hlúposť,.. ...lebo autá sú postavené okolo neho a bez neho nik nevie ako sa budú správať a budú sa o hodne ťažšie nastavovať. Je mi to nejasné už len preto, ak na začiatku sezóny sa FIA dotazovala zavedenia aktívneho zavesenia, čo je úplný opak, čo navrhla v súčastnosti.02 Je to úplná hovadina uprostred sezóny, lebo tekého návrhy môžu dávať len totálny hlupáci. 11 18

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.218.XXX
no v f1 to funguje tak ze fia ked nieco nieje zjavne proti pravidlam tak to timom schvali ale nezaobera sa tym vacsinov uplne do detailov a ten suhlas znamena ze v ziadnom pripade by za pouzitie tej vychytavky nebol tim dodatocne diskvalifikovany ale stale to je len tak podmienecne schvalenie a ak niektory tim bude mat namietky tak sa tym fia zacne znovu a detailnejsie zaoberat a moze prist k zakazu

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
To nebyl FRIC, ale anti-dive systém, založený na stoupajícím brzdém momentu (dle stoupajícího tlaku v brzdovém systému stoupala/klesal tlak v push-rodu). Týkalo se to výlučně přední nápravy, nešlo o propojení i s tou zadní, jako je tomu u FRICu.

+ 7 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Prokop S.

Prokop S.

89.102.95.XXX
aktivní zavěšení je ovládané elektronikou, ne mechanicky..

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Tak ono je to asi trochu něco jiného. Když se jedná o látku, která z organismu vyprchá třeba 3 měsíce, tak si lze stěží představit, že by ji zakázali ze dne na den. A něco podobného je to s tím zavěšením, když už při návrhu počítáš s nějakými vlastnostmi, FIA je zakáže a dá ti cca týden na adaptaci, tak to není úplně v pořádku. Kdyby řekli: "OK, FRIC už není považován za legální a máte 6 týdnů na změnu konstrukce", tak by se o tom třeba dalo polemizovat. Během těch zhruba 7 dnů není možné ani vyrobit některé díly, kterých by se to mohlo dotknout. Nehledě na případnou homologaci, logistiku atp.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

M3

109.107.201.XXX
S tím oštěpem to asi vážně bylo kvůli té bezpečnosti. Ale co třeba povolené látky, asi by mohli atleti navrhnout, proč nějakou látku jejich předchůdci mohly papat a oni už nesmějí.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
Jenomže v případě adaptivního odpružení se každý tlumič řídí nějakou elektronikou do jisté míry nezávisle na ostatních.

FRIC spočívá v tom, že jsou tlumiče přímo hydromechanicky propojené, takže se svojí činností vzájemně ovlivňují. Pokud se to správně odladí, tak se ovlivňují pozitivně.

Pro sériovou výrobu to nemá v podstatě žádnou relevanci, tam pro ten samý efekt můžou klidně použít řídící elektroniku. V F1 to tak udělat nemůžou, protože mají elektronicky řízené zavěšení zakázané, tak na to jdou složitější hydraulickou oklikou.

Proto je FRIC velmi charakteristickou fičurou, která má využití jenom ve formuli. Proč by měla sériová výroba kopírovat složitější způsob, když to můžou dělat jednodušeji?

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
Takže na začátku sezóny byl FRIC úplně v pořádku, několik sezón předtím taky a teď je najednou nelegální? No to vypadá zase na přelajnování hřiště během zápasu.

Pro mě za mě, ať si to třeba zakážou, ale pro lásku boží, ať to udělají od příští sezóny.

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Teď si nejsem úplně jistý, ale nevyvíjel náhodou Lotus před dvěma lety FRIC a FIA mu jej zakázala/neschválila?

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

mida

88.101.0.XXX
Tak TR ho má určitě (aby ho juniorka RB neměla!!!), sbornaja komanda od letoška taky, takže snad možná Caterham je jediný bez. Ne všem týmům, kteří jej mají, však ten jejich systém funguje tak, jak by potřebovali

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

mida

88.101.0.XXX
Ale vždyť systémy podobné FRIC se v sériové produkci běžně používají, hodně značek má adaptivní tlumiče a Mercedes teď u nové S klasse ..?

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Můžeš mi říct, co má Bernie společného s FIA?

+ 6 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.101.0.XXX
Jak to, že se FRIC nevyužije - copak již nyní nejsou v sériových autech k dispozici různé systémy aktivního zavěšení?

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Pokud si správně vzpomínám, tak změna specifikace oštěpů byla provedena z bezpečnostních důvodů, >100m už bylo prostě moc vzhledem k tomu, že se na atletických stadionech pohybovaly další stovky sportovců.

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

mida

88.101.0.XXX
to sem byl já - nějak mi zlobí přihlašování

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.101.0.XXX
Tak nějak nevím, jak např. v atletice škodila nedávná Boltova dominance. Právě naopak ho lidi sledovali, protože byl schopen posouvat hranice možného. Nebo svého času Bubka ve skoku o tyči, Špotákovou také nikdo nijak neomezuje...

+ 9 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

212.47.2.XXX
Třeba soud stačí Bernieho zavřít, než to stačí s tou bandou prosadit.04

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama