DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?
Mezinárodní automobilová federace hodlá zakázat hydraulicky propojené zadní a přední zavěšení (tzv. FRIC) již od Velké ceny Německa příští týden. Týmy již informovala o tom, že je nelegální.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» JOCHEN RINDT
(Hlasovalo 10 lidí)
09.07.2014 08:36
Tak to je pořádna prasárna! F.1.co pamatuju byla… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
zipp
11:45 10.07.2014 81.19.3.XXX
a proč by taky měl mercedes souhlasit s tím, aby si ostatní dělali úpravy? Mercedes na motoru očividně odvedl lepší práci než Ferrari a Renault, tak proč by měli být oni zvýhodnění? Podmínky by měly být pro všechny stejný.
Když by mohl Renault/Ferrari tunit, ať tuní i Mercedes
Když by mohl Renault/Ferrari tunit, ať tuní i Mercedes
Kapor
10:21 10.07.2014 158.193.80.XXX
Je to hlúposť,.. ...lebo autá sú postavené okolo neho a bez neho nik nevie ako sa budú správať a budú sa o hodne ťažšie nastavovať. Je mi to nejasné už len preto, ak na začiatku sezóny sa FIA dotazovala zavedenia aktívneho zavesenia, čo je úplný opak, čo navrhla v súčastnosti. Je to úplná hovadina uprostred sezóny, lebo tekého návrhy môžu dávať len totálny hlupáci.
anonym
21:09 09.07.2014 178.40.218.XXX
no v f1 to funguje tak ze fia ked nieco nieje zjavne proti pravidlam tak to timom schvali ale nezaobera sa tym vacsinov uplne do detailov a ten suhlas znamena ze v ziadnom pripade by za pouzitie tej vychytavky nebol tim dodatocne diskvalifikovany ale stale to je len tak podmienecne schvalenie a ak niektory tim bude mat namietky tak sa tym fia zacne znovu a detailnejsie zaoberat a moze prist k zakazu
Jens
21:05 09.07.2014 78.157.160.XXX
To nebyl FRIC, ale anti-dive systém, založený na stoupajícím brzdém momentu (dle stoupajícího tlaku v brzdovém systému stoupala/klesal tlak v push-rodu). Týkalo se to výlučně přední nápravy, nešlo o propojení i s tou zadní, jako je tomu u FRICu.
uzivatel001000
16:22 09.07.2014 46.39.185.XXX
Tak ono je to asi trochu něco jiného. Když se jedná o látku, která z organismu vyprchá třeba 3 měsíce, tak si lze stěží představit, že by ji zakázali ze dne na den. A něco podobného je to s tím zavěšením, když už při návrhu počítáš s nějakými vlastnostmi, FIA je zakáže a dá ti cca týden na adaptaci, tak to není úplně v pořádku. Kdyby řekli: "OK, FRIC už není považován za legální a máte 6 týdnů na změnu konstrukce", tak by se o tom třeba dalo polemizovat. Během těch zhruba 7 dnů není možné ani vyrobit některé díly, kterých by se to mohlo dotknout. Nehledě na případnou homologaci, logistiku atp.
Raider
14:30 09.07.2014 85.70.74.XXX
Jenomže v případě adaptivního odpružení se každý tlumič řídí nějakou elektronikou do jisté míry nezávisle na ostatních.
FRIC spočívá v tom, že jsou tlumiče přímo hydromechanicky propojené, takže se svojí činností vzájemně ovlivňují. Pokud se to správně odladí, tak se ovlivňují pozitivně.
Pro sériovou výrobu to nemá v podstatě žádnou relevanci, tam pro ten samý efekt můžou klidně použít řídící elektroniku. V F1 to tak udělat nemůžou, protože mají elektronicky řízené zavěšení zakázané, tak na to jdou složitější hydraulickou oklikou.
Proto je FRIC velmi charakteristickou fičurou, která má využití jenom ve formuli. Proč by měla sériová výroba kopírovat složitější způsob, když to můžou dělat jednodušeji?
FRIC spočívá v tom, že jsou tlumiče přímo hydromechanicky propojené, takže se svojí činností vzájemně ovlivňují. Pokud se to správně odladí, tak se ovlivňují pozitivně.
Pro sériovou výrobu to nemá v podstatě žádnou relevanci, tam pro ten samý efekt můžou klidně použít řídící elektroniku. V F1 to tak udělat nemůžou, protože mají elektronicky řízené zavěšení zakázané, tak na to jdou složitější hydraulickou oklikou.
Proto je FRIC velmi charakteristickou fičurou, která má využití jenom ve formuli. Proč by měla sériová výroba kopírovat složitější způsob, když to můžou dělat jednodušeji?
Raider
14:16 09.07.2014 85.70.74.XXX
Takže na začátku sezóny byl FRIC úplně v pořádku, několik sezón předtím taky a teď je najednou nelegální? No to vypadá zase na přelajnování hřiště během zápasu.
Pro mě za mě, ať si to třeba zakážou, ale pro lásku boží, ať to udělají od příští sezóny.
Pro mě za mě, ať si to třeba zakážou, ale pro lásku boží, ať to udělají od příští sezóny.
uzivatel001000
12:55 09.07.2014 46.39.185.XXX
Teď si nejsem úplně jistý, ale nevyvíjel náhodou Lotus před dvěma lety FRIC a FIA mu jej zakázala/neschválila?
uzivatel001000
12:38 09.07.2014 46.39.185.XXX
Pokud si správně vzpomínám, tak změna specifikace oštěpů byla provedena z bezpečnostních důvodů, >100m už bylo prostě moc vzhledem k tomu, že se na atletických stadionech pohybovaly další stovky sportovců.
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek