Týmy zamítly dvě povinné zastávky i zvýšení minimální hmotnosti vozů

Petr Hlawiczka, 10. prosince 2013, 06:30 Google+

FIA včera schválila další změny v pravidlech pro příští rok včetně pětisekundových penalizací, stálých čísel závodníků, rozpočtových stropů či dvojnásobné porce bodů v posledním závodě. Naopak neprošlo zavedení povinných dvou zastávek či zvýšení minimální hmotnosti monopostů.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 10.12. 19:04) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Více si o schválených návrzích během včerejšího zasedání FIA v Paříži můžete přečíst zde. Před jednáním se také nahlas hovořilo o zvýšení minimální hmotnosti, aby po zavedení nových motorů s pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS) nebyli penalizováni vyšší a těžší piloti. Nová pohonná ústrojí totiž váží více, než se původně předpokládalo.

Proti navýšení povinné minimální hmotnosti o 10 kg na 700 kg v roce 2014 byly nakonec tři týmy ze šesti, které tvoří strategickou skupinu: Ferrari, Mercedes a Lotus. Dalšími zástupci jsou McLaren, Red Bull a Williams společně, skupinu doplňují Jean Todt a Bernie Ecclestone.

Každý kilogram navíc je pro týmy problém, protože se v časech na kolo na průměrném okruhu odráží jeho zvýšením přibližně o 0,035 sekundy. V praxi to znamená, že menší jezdci typu Fernanda Alonsa, který váží 68 kg, mají před vyššími výhodu - jako je například Nico Hülkenberg s téměř 80 kg. Ve prospěch Španěla v tomto teoretickém případě hraje nefér výhoda ve výši 0,42 s na kolo, pokud se Force Indii nepodaří dostatečně snížit hmotnost vozu.

Hmotností limit bude proto od roku 2015 pochopitelně zvýšen, ale kvůli krátkému zbývajícímu času před začátkem sezóny 2014 byl nutný jednomyslný souhlas všech, aby mohla být změna prosazena ihned, resp. od 16. března, kdy se v Austrálii jede první závod.

S poměrně velkým odporem se u týmů logicky setkal návrh na zavedení povinných dvou zastávek na závod. To by narušilo poměrně rozmanité strategie - podle zástupců týmů by byly zbytečně umělé a většinou identické.

Vytisknout

Diskuze: Týmy zamítly dvě povinné zastávky i zvýšení minimální hmotnosti vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 10.12.2013 19:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hülkenberg, Nico

Rozhovor: Kdy začal Hülkenberg jednat s Force Indií? Přemýšlel také o týmech z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud