Rozhovor: Kdy začal Hülkenberg jednat s Force Indií? Přemýšlel také o týmech z konce roštu?

Petr Hlawiczka, 10. prosince 2013, 06:20 Google+

Nico Hülkenberg hovoří o svém návratu ze Sauberu k Force Indii. Kdy začala jednání a jak se těší na příští sezónu s týmem, který dobře zná?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 10.12. 21:58) Napište svůj názor
Hülkenberg, Nico

Hülkenberg, Nico | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Přidat se znovu k Force Indii je něco jako návrat domů. Jaký druh pocitu si s sebou přinášíš?
Nico Hülkenberg: Jsem nadšený z toho, že jsem zpět. Jde o tým, který velmi dobře znám. Strávil jsem zde už dříve dva roky - v letech 2011 a 2012 - takže to je skutečně jako návrat domů. Stále je zde mnoho známých tváří, které znám a se kterými jsem dříve pracoval, takže půjde o určitý druh radostného opětovného shledání.

O tvém přestupu do týmu se sídlem v Silverstone se už nějakou dobu hovořilo. Kdy začala být jednání konkrétní?
NH: Během posledních fází sezóny jsem opravdu musel učinit rozhodnutí ohledně své budoucnosti. Force India mi dokázala dát odpovědi a informace, které jsem potřeboval a chtěl - jiné než ostatní týmy. Také jsem cítil, že mě chtějí zpět a že na tom tvrdě pracují, takže rozhodnutí o návratu pak bylo jednoduché.

Během své kariéry v F1 jsi zkoušel různé cesty. Jak moc ve své kariéře nyní vzdálen od ideální závodní stopy?
NH: Věřím, že jsem na dobrém místě a už jen samotné udržení si místa v F1 má v těchto dnech velkou cenu. Jsem pilotem F1 u týmu, který je ambiciózní a v budoucnu míří vysoko. Samozřejmě, že bych chtěl vyhrávat závody, ale jsem stále mladý a rok 2014 bude v F1 teprve mou čtvrtou sezónou závodního jezdce v F1.

A příští rok vstupujeme v F1 do nové éry, takže není jasné, který tým odvede nejlepší práci. Jsem ve stejné situaci, jako každý jezdec a až do prvních závodů nevíme, nakolik kdo bude konkurence- schopný.

hulkenberg - williams
Po vítězství v kvalifikaci v závěru roku 2010, kdy v Brazílii porazil se slabším vozem i Sebastiana Vettela, na něj místo u Williamsu nezbylo (foto: Williams F1 Team)

Jak těžké to je přežívat pouze na základě čistého talentu? A obával ses toho, že bys na roštu v roce 2014 nemusel vůbec stát?
NH: Samozřejmě si pamatuji, co se stalo na konci roku 2010, ale situace byla tento rok odlišná. Věděl jsem, jaké možnosti jsou dostupné, a nikdy jsem si nedělal vážné obavy o to, že bych měl na roštu scházet.

Zvažoval jsi někdy působení u týmu z konce roštu?
NH: To je hypotetická otázka a něco, o čem jsem musel přemýšlet. Také, jak už jsem řekl, rok 2013 nemůžete brát jako výchozí měřítko pro srovnání, protože začíná nová éra a zcela nová kapitola. Takže byste mohli říct, že se dá těžko určit, kdo bude uzavírat pole příští rok.

Force India je pravděpodobně nejlepším týmem středu pole, má zvláštní atmosféru a příští rok pojede s motorem Mercedes. Mohou ti tyto tři skutečnosti pomoci naplnit tvé ambice?
NH: Před rokem 2014 mám opravdu dobrý pocit. Force India je týmem, který neustále rok od roku sílí, a do sezóny 2014 už vložili spoustu času a energie.

A co motor? Také věříš, že V6 od Mercedesu bude v roce 2014 trumfem?
NH: Těžko cokoliv tvrdit s jistotou, ale slyšel jsem spoustu pozitivních věcí. Mercedes je už dlouho partnerem Force Indie a je mezi nimi velmi silné pracovní poutu. Mercedes je velkou značkou a myslím si, že poskytnou skvělý balík.

hulkenberg
Výhodou je, že zná lidi a ví, jak to u Force Indie chodí (foto: Sahara Force India)

Stále nebyl potvrzen tvůj budoucí týmový kolega. Řekl si, že to na tebe nemá opravdu žádný vliv, ale je to tak? Pro tým jako Force India je klíčové, aby oba jezdci sbírali body.
NH: V minulosti měla Force India vždy takové jezdecké složení, kdy oba piloti získávali body, když byla příležitost, takže si jsem jistý, že se to v roce 2014 nezmění. Kdo to nakonec bude, to nedokážu ovlivnit. Ovlivnit můžu pouze lepší výkony v autě, takže se budu soustředit na to a ne na jméno.

O kolik je začátek v týmu jednodušší, když znáš všechny lidi a procesy?
NH: Rozhodně to pomáhá. Už máte vybudované vztahy a cítíte se pohodlněji. Je pak lehčí hned začít pracovat, protože víte, jak tým funguje. Jde tedy o věc malou, ale rozhodně pozitivní.

Můžeš krátce nastínit, jaké aktivity tě čekají v zimě?
NH: Příštích několik dní a týdnů pro mě bude celkem poklidných. Pojedu domů, dám si pauzu a dobiju své baterie. Užít si trochu volného času je důležité, abych se v lednu mohl vrátit plně motivovaný.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor: Kdy začal Hülkenberg jednat s Force Indií? Přemýšlel také o týmech z konce roštu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 10.12.2013 21:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp maďarska

Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud