Týmy zamítly dvě povinné zastávky i zvýšení minimální hmotnosti vozů

Petr Hlawiczka, 10. prosince 2013, 06:30 Google+

FIA včera schválila další změny v pravidlech pro příští rok včetně pětisekundových penalizací, stálých čísel závodníků, rozpočtových stropů či dvojnásobné porce bodů v posledním závodě. Naopak neprošlo zavedení povinných dvou zastávek či zvýšení minimální hmotnosti monopostů.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 10.12. 19:04) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Více si o schválených návrzích během včerejšího zasedání FIA v Paříži můžete přečíst zde. Před jednáním se také nahlas hovořilo o zvýšení minimální hmotnosti, aby po zavedení nových motorů s pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS) nebyli penalizováni vyšší a těžší piloti. Nová pohonná ústrojí totiž váží více, než se původně předpokládalo.

Proti navýšení povinné minimální hmotnosti o 10 kg na 700 kg v roce 2014 byly nakonec tři týmy ze šesti, které tvoří strategickou skupinu: Ferrari, Mercedes a Lotus. Dalšími zástupci jsou McLaren, Red Bull a Williams společně, skupinu doplňují Jean Todt a Bernie Ecclestone.

Každý kilogram navíc je pro týmy problém, protože se v časech na kolo na průměrném okruhu odráží jeho zvýšením přibližně o 0,035 sekundy. V praxi to znamená, že menší jezdci typu Fernanda Alonsa, který váží 68 kg, mají před vyššími výhodu - jako je například Nico Hülkenberg s téměř 80 kg. Ve prospěch Španěla v tomto teoretickém případě hraje nefér výhoda ve výši 0,42 s na kolo, pokud se Force Indii nepodaří dostatečně snížit hmotnost vozu.

Hmotností limit bude proto od roku 2015 pochopitelně zvýšen, ale kvůli krátkému zbývajícímu času před začátkem sezóny 2014 byl nutný jednomyslný souhlas všech, aby mohla být změna prosazena ihned, resp. od 16. března, kdy se v Austrálii jede první závod.

S poměrně velkým odporem se u týmů logicky setkal návrh na zavedení povinných dvou zastávek na závod. To by narušilo poměrně rozmanité strategie - podle zástupců týmů by byly zbytečně umělé a většinou identické.

Vytisknout

Diskuze: Týmy zamítly dvě povinné zastávky i zvýšení minimální hmotnosti vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 10.12.2013 19:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hülkenberg, Nico

Rozhovor: Kdy začal Hülkenberg jednat s Force Indií? Přemýšlel také o týmech z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud