Wolffa neustálé řešení potíží mezi Hamiltonem a Rosbergem už unavuje. Stojí za to?

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2016, 06:20 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff přiznal, že kontroverzní rozpory mezi jeho piloty - Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem, jsou již únavné. Díky úspěchům v podobě dominance a vítězství v F1 však stojí za to se s nimi vypořádávat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Nico Rosberg po startu v Kanadě

Lewis Hamilton a Nico Rosberg po startu v Kanadě | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I když německý tým jasně míří za svým třetím titulem v řadě za sebou a jeho piloti letos vyhráli vše kromě jednoho závodu, tak se sezóna u nich neobešla bez dramatických událostí. Hamilton s Rosbergem kolidovali ve Španělsku a v Rakousku, napětí stouplo také po tlačenici v první zatáčce v Kanadě. Vedení týmu proto přijalo přísná odstrašující pravidla pro jezdce, aby k podobným problémům v budoucnu nedocházelo.

"Na první polovinu sezóny se dívám jako na dobrou polovinu, protože jak jste řekl, tak vyhrát téměř všechny závody je rozhodně to, v co jsme doufali. Kontroverze a rivalita jsou rozhodně něčím, co není vždy lehké zvládnout. Akceptujeme a uznáváme, že jde o něco, co vychází z toho, že máme dva piloty číslo jedna, kterým poskytujeme stejným materiál a příležitost," uvádí Wolff.

"Samozřejmě to ale zabírá spoustu našeho času, což by mohlo mít dlouhodobý dopad. Pozitivní je, že pokud k tomu nedochází každý závodní víkend, tak se to postaralo o zajímavé příběhy letošního šampionátu. Mé pocity jsou jasné - raději bych se tomu vyhnul a zároveň se vyhnul některým titulkům, a raději bych vyhrál závody. Myslím si však, že působíme v zábavním průmyslu," vypočítává sportovní ředitel Mercedesu.

img-responsive

Sporotvní ředitel Mercedesu Toto Wolff | foto: Daimler AG

"Pokud se týmoví kolegové nacházejí vždy ve stejné řadě na roštu - nyní to bývá ta první řada - a jde o vítězství v závodech a v šampionátu, pak to někdy může překypět. Příští rok to může být úplně jiné: může jít o bitvu mezi čtyřmi, šesti nebo i více jezdci. A pak budou vaši dva piloti neustále oddělení. Jde tedy o příjemný problém, někdy je však únavný," přiznává Wolff.

Svou jezdeckou sestavu udržují stálou již čtvrtým rokem: "Trvá to už čtyři sezóny. Když se podíváte na jiné příklady v historii, tak se to při boji o titul s konkurenceschopným vozem jiným nepodařilo déle než dva roky, takže jsem vlastně hrdý na tým a na to, jak jsme to zvládli.

A neustále to musíte vyvažovat mezi pozitivním dopadem, který v oblasti výkonnosti mají skvělí piloti tlačící se navzájem na nové úrovně a zrychlující auto, a na druhou stranu mezi rivalitou, u níž hrozí riziko, že se to přeleje do týmu a poškodí ducha uvnitř. Jde o vyvažování, kterému se věnujeme neustále. Momentálně to je pořád pozitivní," říká Wolff.

img-responsive

Lewis Hamilton (vlevo) a Nico Roberg po kvalifikaci v Maďarsku | foto: Daimler AG

Pak se vrací k letošním kolizím: "Španělsko bylo trochu překvapením, protože došlo k naprostému vymazání auta, které je schopné získat první a druhé místo. To jsem nikdy předtím nezažil a určitě ani většina členů týmu. Zároveň to poskytlo příběh pro budoucího šampiona, který získal své první vítězství. I když nešlo o něco, co bychom čekali, F1 to pozitivně rozvířilo. Naší povinností či hlavním cílem nicméně není vytvářet příběhy, takovým titulkům bychom se raději vyhnuli.

Cítili jsme, že to možná je čas od času nezbytné. Pokud dosáhnete limitů, pak k tomu může dojít, nikdo z nich to přitom neudělal úmyslně. Šlo o nešťastnou shodu událostí na obou stranách.

Montreal byl pak pro mě ale tvrdý. Vyšli jsme z toho v pořádku. Potom Rakousku došlo k něčemu, o čem jsme si mysleli, že se to už nestane, protože jsme se poučili. Ale ty lekce rozhodně nestačily," kroutí hlavou šéf Mercedesu.

"Nechcete mít hlídacího psa ve voze a pak očekávat, že budou přehnaně opatrní. Nicméně očekáváme, že budou respektovat to úsilí, které je na pozadí vynakládáno. A to dělají. Myslím si, že všechny incidenty mají své vysvětlení, ale při určité míře - a to jsme udělali po Rakousku - jsme se rozhodli, že je nebudeme chtít už dále analyzovat. Zkrátka si nepřejeme žádný kontakt," varuje Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Wolffa neustálé řešení potíží mezi Hamiltonem a Rosbergem už unavuje. Stojí za to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen vzpomíná na svou bohatou kariéru

Kimi Räikkönen: Moje cesta od Sauberu k Ferrari (část I.)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud