Caterham ještě pro vývoj loňského vozu používal aerodynamické tunely dva: testování probíhalo v Itálii u Aerolabu, s nímž vedla soudní spor Force India kvůli zneužití duševního vlastnictví, a ve druhém aerodynamickém tunelu Williamsu.
Pro server F1news.cz Caterham uvedl: "Aerodynamický tunel Aerolabu už nepoužíváme, protože tunel Williamsu splňuje veškeré naše potřeby. Mezi výhody, z který se u Williamsu těšíme, patří geografická vzdálenost k naší základně v Leafieldu, což je mnohem snazší než u zařízení, které jsme používali v Itálii."
Prioritou týmů F1 jsou přesnější výsledky při vývoji aerodynamiky, kvůli čemuž postupně přecházejí při testování z 50% na 60% modely. Naposledy tento krok potvrdil například Mercedes, který by si letos chtěl spravit chuť. Důvodem podle šéfa týmu Rosse Brawna bylo, že u 60% modelů získávají "mnohem reprezentativnější" údaje a "lepší zpětnou vazbu."
Caterham však pro F1news.cz potvrdil, že patří k ke dvěma týmům, které stále testují pouze s 50% modely, ačkoliv Williams ve svém prvním tunelu již také přesedlal na 60%. I to může být příčinou relativního propadu ve srovnání s Marusií, které s aerodynamickým vývojem v uplynulé sezóně začal pomáhat McLaren (více zde) a na dráze to začalo být ve druhé polovině hned znát, přestože nastupovala s motory Cosworth a bez KERSu.
Heikki Kovalainen s loňským Caterhamem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Tým, který se v průběhu sezóny přestěhoval do nové továrny v Leafieldu, nejlepší výkon podal ve Valencii. Pak se ani přes velkou snahu, vylepšování monopostu "procesem neustálé evoluce" a nasazení Coanda výfuků nedokázal přiblížit týmům středu pole.
Letos chce Caterham učinit další pokrok a tuto ztrátu stáhnout. Letos za něj bude nastupovat Charles Pic, jenž přestoupil právě z Marussie. Jméno svého druhého pilota zatím nezveřejnil, datum prezentace nového vozu CT02 by měl oznámit do konce týdne.