DISKUZE K ČLÁNKU Tragický víkend na Österreichringu

Vždy se o "černé Grand Prix" hovořilo většinou ve spojitosti s Ayrtonem Sennou a Rolandem Ratzenbergerem v Imole 1994. Ale před čtyřiceti lety, při dvanáctém podniku sezóny 1975, došlo také k několika dramatickým událostem, které vyvrcholily dvojnásobným úmrtím a dlouholetými dohady, kdo je vlastně za smrt odpovědný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tragický víkend na Österreichringu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 21.06.2015 19:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Raptor (Hlasovalo 21 lidí) 20.06.2015 03:23
RoBertino, super článek! Díky za něj... Zajímalo… »
» odin (Hlasovalo 16 lidí) 21.06.2015 11:38
Mně se to trochu nezdá. RoBertino píše, že… »
» uzivatel001431 (Hlasovalo 14 lidí) 21.06.2015 19:31
Díky za článek. "Dark Monohue" je můj… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001431

    uzivatel001431

    XXX
    Díky za článek. "Dark Monohue" je můj oblíbený jezdec. Hlavně s Can-AM série. Věřím, že nebýt této tragédie, Mark i celý Penske tým by šel v dalíšch letech výsledkově nahoru.

    "If you can make black marks on a straight from the time you
    turn out of a corner until the braking point of the next turn,
    then you have enough horsepower."

    + 14 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Raptor

    Raptor

    XXX
    RoBertino, super článek! Díky za něj... Zajímalo by mě, co to bylo za sadu. Pátralo se po tom? Je nějaký výsledek? 01

    + 21 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      XXX
      Mně se to trochu nezdá. RoBertino píše, že Markovi údajně upadlo přední kolo, což nebylo možné ověřit, protože neexistoval žádný filmový záznam a obě přední kola po nehodě na vraku nebyla.
      Když si prohlédnu na přiloženém záznamu z Youtube nakládání vraku, tak tam obě přední kola vidím viset. A naopak zadní kola chybí. 17
      Vím, že v těchto dobách se nehody vyšetřovaly velmi pofidérně a seriózních zdrojů, stejně jako filmových záznamů, je žalostně málo. Přesto bych si dovolil upadlé přední kolo vyloučit. Tedy alespoň ve smyslu jeho oddělení od auta. 03

      + 16 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        XXX
        Odine, zmíněn byl fakt, že někteří diváci tvrdili, že údajně i kolo upadlo. Problém je někdy v tom, že se svědci nehody pokoušejí pomoci a občas řeknou v dobré víře i něco, co se nestalo. Viz nehoda Niki Laudy, tam také někteří lidé dávali ruku do ohně, že viděli před nehodou od auta odletět něco černého. U Donohuea GoodYear pneumatiku zkoumal, jak napsal ve svém prohlášení, byli si dost jistí, protože o závod předtím na obávaném Nürburgringu žádný defekt pneu neměli a tohle pro ně asi byla dost rána. I kdyby to byl nechvalně známý "plížívý platfuss", také ten musí mít nějakou příčinu. Pochopitelně nikdo pečlivě nesledoval Markovo poslední kolo na trati, takže příčin může být plno.
        Taky nesmíme zapomenout, že v tehdejší době byly i závěsy dost choulostivé na cokoli - viz zmíněná nehoda W. Fittipaldiho.

        + 12 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          XXX
          Nechtíc jsem ti vložil do úst prohlášení některých diváků. Omlouvám se za to. Ale ty víš, jak jsem to myslel (viz tvé další vysvětlení).
          Oba víme, v jakých podmínkách se tenkrát závodilo. Pořadatelské a bezpečnostní složky většinou amatéři, mnohdy dobrovolníci. Pár kamer, většinou ale až na nedělní závod. A tak vyšetřování nehod bylo mnohdy závislé jen na výpovědích očitých svědků - diváků, kteří mnohdy "viděli a slyšeli trávu růst".
          Já jen rozporuji tvrzení, že autu chyběla přední kola. 03 Tam asi zdroj ze kterého jsi čerpal (případně dobový report), nebyl příliš OK. 04

          + 11 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama